Gå til innhold

Flytende mat som metter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I neste uke skal sønnen min leve på flytende mat i nesten en uke, og trenger da tips til hva jeg kan kjøpe inn. Gjerne noe som metter litt og, og noe som kan være greit å ha med på skolen. Til nå har jeg tenkt grøt, smoothie, yoghurt, potetmos og suppe.

Anonymkode: 10b18...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noen flere alternativ, men anbefaler deg å lage suppe selv, ikke send med sånn rett i koppen suppe. Søtpotetsuppe og gulrotsuppe er godt.

Anonymkode: c592c...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kjevelås etter operasjon. Levde da på hjemmelagde supper med masse grønnsaker og god kraft, smoothie, havresuppe, tynn grøt... Alt ble kjørt glatt i blender. 

Av usunne alternativer (lørdagsgodt) laget jeg milkshake eller drakk vaniljesaus😂🙈

Anonymkode: 248a3...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du får kjøpt flytende mat på apoteket (kreftpasienter feks kan bruke de). Muligens dyre, men de skal være næringsrike så bidt jeg har forstått.

Anonymkode: d1568...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min har akkurat hatt kyssesyken, og etter et par dager uten å klare svelge i det hele tatt ble det et par dager på flytende føde....

Jeg kjøpte sånne smoothier og energidrikker på apoteket, han gikk jo ned flere kilo og trengte all den energien han kunne få. De koster litt, men når de ikke spiser vanlig mat i tillegg blir det ikke så galt

Ellers lagde jeg smoothie selv, kjøpte biola og drikkeyoghurt, gode juicer o.l.

Anonymkode: 50ff7...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...