Gå til innhold

Droppe julen i år?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, jeg gjorde det ett år og tok med familien til gran canaria hvor vi dropper julegaver og alt mas. Var koselig og deilig det, men liker også tradisjonell jul med alt det innebærer. 😊 

Anonymkode: 010c7...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke falle meg inn. Julen kommer når den kommer. Da vil jeg glede både familie og venner.

Anonymkode: fd510...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvorfor skal du gjøre det da, og hvordan vil barna dine reagere på det?

Anonymkode: a991b...342

Liker ikke julen.

Anonymkode: 5f971...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri falt meg inn. Når kalenderen viser 1. September begynner jeg å glede meg til jul. Jeg elsker det! Vi finner på masse juleaktiviteter i hele desember og når julaften endelig kommer er stemingen helt magisk. Romjula tilbringes med storfamilien som sjeldent er samlet samtidig ellers i året. Jula er min favoritthøytid.

Nyttårsaften derimot kunne jeg glatt droppet. Har et lite barn som ikke holder seg våken til midnatt, så jeg er i seng til kl. 22. Det endrer seg nok når hun blir større 😄

Anonymkode: b2bb5...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Liker ikke julen.

Anonymkode: 5f971...90a

Høres veldig rart ut, har du ikke barn?

Gleder ikke barna seg, gleder du deg ikke med dem?

Jeg tenker på alle de små tingene som gjør desember og førjulstiden så fin, ungene elsker den tiden og da må det da være vanskelig å være forelder som ikke gleder seg med dem?

Jeg skjønner ikke at det er mulig...

Anonymkode: a991b...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har akkurat mistet min største omsorgsperson her i livet og jeg kan telle på to fingre hvor mange ganger jeg IKKE har feiret med henne. Jeg får aldri feire jul med henne igjen. Noensinne. Så ja, jeg har lyst å droppe hele driten! Har ikke lyst å stå i timesvis på kjøkkenet og lage all den gode maten som jeg har lært av henne. Bugne opp med fat med mat, mat som det er altfor mye av... fordi jeg lærte det av henne. Kakefat som er store som fjell, sånn som hun hadde... så ja. Jeg har lyst å droppe jula!

Anonymkode: 79ca8...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har akkurat mistet min største omsorgsperson her i livet og jeg kan telle på to fingre hvor mange ganger jeg IKKE har feiret med henne. Jeg får aldri feire jul med henne igjen. Noensinne. Så ja, jeg har lyst å droppe hele driten! Har ikke lyst å stå i timesvis på kjøkkenet og lage all den gode maten som jeg har lært av henne. Bugne opp med fat med mat, mat som det er altfor mye av... fordi jeg lærte det av henne. Kakefat som er store som fjell, sånn som hun hadde... så ja. Jeg har lyst å droppe jula!

Anonymkode: 79ca8...6e5

Jeg skjønner at første julen uten henne blir fylt av savn og tårer, men å kutte ut julen vil jo bare gjøre det verre, og ikke minst utsette det.

Du må jo minnes henne, lage maten, la kakefatene bugne osv, til minne om henne. Gråte såklart, fordi hun ikke er der, men også minnes alle de gode tingene du har lært av henne, som dere har hatt sammen, og som du skal lære videre til dine barn.

Anonymkode: a991b...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres veldig rart ut, har du ikke barn?

Gleder ikke barna seg, gleder du deg ikke med dem?

Jeg tenker på alle de små tingene som gjør desember og førjulstiden så fin, ungene elsker den tiden og da må det da være vanskelig å være forelder som ikke gleder seg med dem?

Jeg skjønner ikke at det er mulig...

Anonymkode: a991b...342

Enig

Anonymkode: 0ac6a...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner at første julen uten henne blir fylt av savn og tårer, men å kutte ut julen vil jo bare gjøre det verre, og ikke minst utsette det.

Du må jo minnes henne, lage maten, la kakefatene bugne osv, til minne om henne. Gråte såklart, fordi hun ikke er der, men også minnes alle de gode tingene du har lært av henne, som dere har hatt sammen, og som du skal lære videre til dine barn.

Anonymkode: a991b...342

Og jeg vil sikkert føle det etterhvert, men akkurat nå har jeg lyst å bare drite i alt 😩

Anonymkode: 79ca8...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har akkurat mistet min største omsorgsperson her i livet og jeg kan telle på to fingre hvor mange ganger jeg IKKE har feiret med henne. Jeg får aldri feire jul med henne igjen. Noensinne. Så ja, jeg har lyst å droppe hele driten! Har ikke lyst å stå i timesvis på kjøkkenet og lage all den gode maten som jeg har lært av henne. Bugne opp med fat med mat, mat som det er altfor mye av... fordi jeg lærte det av henne. Kakefat som er store som fjell, sånn som hun hadde... så ja. Jeg har lyst å droppe jula!

Anonymkode: 79ca8...6e5

Du kan absolutt droppe jula! Men ikke hvis du har barn. Da gjør du ikke det! 

Anonymkode: b2bb5...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke hatt barn hadde jeg glatt droppet jula. Jeg hater jul. 

Men siden jeg har barn så feirer vi jul på tradisjonelt vis.  De får kalendere, det bakes og pyntes..men noen julestemning kommer jeg aldri i.

Ungene gleder seg til jul hvert år, så de får masse julestemning. .og det er jo bra. 

Så ja, kunne godt droppet jul..men kan ikke. 

Anonymkode: c3c08...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har akkurat mistet min største omsorgsperson her i livet og jeg kan telle på to fingre hvor mange ganger jeg IKKE har feiret med henne. Jeg får aldri feire jul med henne igjen. Noensinne. Så ja, jeg har lyst å droppe hele driten! Har ikke lyst å stå i timesvis på kjøkkenet og lage all den gode maten som jeg har lært av henne. Bugne opp med fat med mat, mat som det er altfor mye av... fordi jeg lærte det av henne. Kakefat som er store som fjell, sånn som hun hadde... så ja. Jeg har lyst å droppe jula!

Anonymkode: 79ca8...6e5

Det har jeg også, og nettopp derfor skal vi ære henne ved å kose oss, ta vare på hverandre og glede oss over alt hun ga og var og alt det gode hun unnet oss. Det å fokusere på det fine i livet, tradisjoner, familien, minner og glede, har blitt enda viktigere enn før. Så jula skal nytes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg ikke hatt barn hadde jeg glatt droppet jula. Jeg hater jul. 

Men siden jeg har barn så feirer vi jul på tradisjonelt vis.  De får kalendere, det bakes og pyntes..men noen julestemning kommer jeg aldri i.

Ungene gleder seg til jul hvert år, så de får masse julestemning. .og det er jo bra. 

Så ja, kunne godt droppet jul..men kan ikke. 

Anonymkode: c3c08...134

Men blir du ikke farget av barna dine? Ser du ikke gleden deres og gleder deg med dem?

Jeg synes det er så rart å si at du hater jul, samtidig som du ser gleden det gir barna dine. Er du helt kald for gleden de føler?

Anonymkode: a991b...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du kan absolutt droppe jula! Men ikke hvis du har barn. Da gjør du ikke det! 

Anonymkode: b2bb5...cf4

Jeg kommer sikkert ikke til å gjøre det. Men akkurat nå føles alt bare fælt. Eldste ungen har og sagt at hun ikke ønsker å feire jul uten henne... men jeg elsker jo julen!! Så jeg kommer sikkert til å feire den.... bare.... åååå

Anonymkode: 79ca8...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...