Gå til innhold

St Olavs, ventetid og neste steg


nuffelita

Anbefalte innlegg

Hei! 

Vi begynte utredning i april, med samtaler, gynekologisk undersøkelse, sædprøver og blodprøver.

Siden samboeren min har ett svært dårlig antall sædceller, måtte han også ta ultralyd skrotum og kromosomprøve. Dette fikk vi brev fra st.olavs om. Fikk tlf fra legen vår for ca 2 uker siden om at alle prøver nå var sendt dit og at vi bare måtte vente på svar i posten for om vi blir akseptert til ICSI forsøk. 

Er det nå den 16 uker lange ventetiden begynner? Eller hvordan fungerer det? Føler dette tar så utrulig lang tid da vi allerede har ventet i 7 mnd..Kjenner det sliter på kroppen å måtte gå rundt å vente hele tiden😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.10.2018 den 14.17, nuffelita skrev:

Hei! 

Vi begynte utredning i april, med samtaler, gynekologisk undersøkelse, sædprøver og blodprøver.

Siden samboeren min har ett svært dårlig antall sædceller, måtte han også ta ultralyd skrotum og kromosomprøve. Dette fikk vi brev fra st.olavs om. Fikk tlf fra legen vår for ca 2 uker siden om at alle prøver nå var sendt dit og at vi bare måtte vente på svar i posten for om vi blir akseptert til ICSI forsøk. 

Er det nå den 16 uker lange ventetiden begynner? Eller hvordan fungerer det? Føler dette tar så utrulig lang tid da vi allerede har ventet i 7 mnd..Kjenner det sliter på kroppen å måtte gå rundt å vente hele tiden😪

Ingen erfaring med st. Olavs, men du må innstille deg på altfor masse venting. Alt i denne prosessen må ventes på. Syns dei 2-3siste årene kun har vore masse masse venting. Heilt pyton

Endret av leahr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 11.10.2018 den 14.17, nuffelita skrev:

Hei! 

Vi begynte utredning i april, med samtaler, gynekologisk undersøkelse, sædprøver og blodprøver.

Siden samboeren min har ett svært dårlig antall sædceller, måtte han også ta ultralyd skrotum og kromosomprøve. Dette fikk vi brev fra st.olavs om. Fikk tlf fra legen vår for ca 2 uker siden om at alle prøver nå var sendt dit og at vi bare måtte vente på svar i posten for om vi blir akseptert til ICSI forsøk. 

Er det nå den 16 uker lange ventetiden begynner? Eller hvordan fungerer det? Føler dette tar så utrulig lang tid da vi allerede har ventet i 7 mnd..Kjenner det sliter på kroppen å måtte gå rundt å vente hele tiden😪

Heisann,

dere er kanskje tatt inn på time eller venter dere enda?

Vi fikk brev om å ta kontakt med fertilitetsseksjonen for oppstart 2 dager etter henvisning var sendt til St.Olavs. Når vi tok kontakt fikk vi starte opp med en gang. Dette var i slutten av september i år. Jeg var da allerede utredet hos gynekolog som viste PCOS. Vi måtte forsøke med provera og femar før gynekolog henviste til St.Olavs, men fikk ikke EL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...