Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2018 #1 Skrevet 11. oktober 2018 "Jeg hadde ikke nummeret ditt, skjønner du, så jeg fikk ikke tak i deg!" Altså, det er bra hjelpeløst i en tid der alt er noen tastetrykk unna. Selv da telefonkatalogen var i papir og man ellers fikk ringe og snakke med et faktisk menneske på 1881 klarte da folk å finne hverandre? Anonymkode: 325ad...b7c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2018 #2 Skrevet 11. oktober 2018 Det er ikke alltid like enkelt. Mange har hemmelig nummer nå, og har de ikke det får du gjerne opp nummerene til både ektefellen og barna uten at det står hva som er til hvem. Men jeg hadde jo prøvd uansett da, og står det bare ett nummer på deg så er det jo en grei sak. Anonymkode: e2048...1bf
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2018 #3 Skrevet 11. oktober 2018 Er det virkelig mange som har hemmelig nummer? Alle jeg slår opp finnes i registeret. Hemmelig nummer er forbeholdt de ytterst få med beskyttelsesbehov vil jeg tro. Anonymkode: 325ad...b7c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2018 #4 Skrevet 11. oktober 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det virkelig mange som har hemmelig nummer? Alle jeg slår opp finnes i registeret. Hemmelig nummer er forbeholdt de ytterst få med beskyttelsesbehov vil jeg tro. Anonymkode: 325ad...b7c Nei, alle kan få hemmelig nummer hvis de vil. Barna mine har det. Har også opplevd flere ganger at jeg ikke har fått noen treff når jeg har prøvd å søke opp foreldre i klassen f.eks. Anonymkode: e2048...1bf
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2018 #5 Skrevet 11. oktober 2018 Mange jeg ikke får opp. Ikke mamma eller søstra mi. De har skjult. Mannen min også forresten. Nei, de hater meg ikke og ikke vil snakke med meg 😂 Anonymkode: 2f57d...763
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2018 #6 Skrevet 11. oktober 2018 Mange kan det bare ikke tror jeg. Mamma skjønner ikke hvordan hun gjør det, men nå har hun akkurat lært seg å sende sms og internett har hun aldri gått inn på selv. Der må pappa trå til om hun skal se noe, og hun ringer barnebarn som må gå inn der hun vil, de ta skjermbilde og sende til hu. Hun finnes baer ikke interessert. Men jeg blir overrasket over hvor maneg unge som ikke aner dette. På jobb er det maneg som mister lommebok, kort osv og da snoker vi oppi for å finne ett navn, søke det opp og prøve å ringe. De blir helt overrasket over hvordan vi fant nr deres. Mange som ikke har hørt om gulesider eller 1881. For slike tilfeller er det veldih dumt når folk ikke er ført opp med nummeret sitt, de fleste er det men ikke alle. Mine unger fjernet jeg for de ble nedringt av telefonselgere og folk som skulle ha kontakt med meg, alles nr sto på meg før så var nok derfor. Pappa står kun på mammas nr, han hadde arbeidstelefon så hans nummer lå innunder kommunen. Så mamma var veldig lei av alle som ringte henne og skulle snakke med pappa. Men siden begge ikke gadd å bruke tid på å få dette endret har de bare fortsatt slik. Mine unger vet om dette og bruker det. De syns det var en helt genial oppfinnelse når jeg sa dette fantes. De hadde faktisk ikke tenkt det var noe, så mulig det er slik den oppvoksende genrasjonen tenker. Jeg er oppvokst med telefonkatalog, den lå jo ved telefonen så umulig å ikke vite hva det var. Anonymkode: b1d8c...392
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2018 #7 Skrevet 11. oktober 2018 Jeg har hemmelig nummer. Jobber innen helse og har opplevd svært utrivelige telefoner før jeg gjorde nummeret hemmelig. Anonymkode: 5e1bb...32c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2018 #8 Skrevet 11. oktober 2018 Kjenner lærere som ikke vil bli oppringt på kvelden av foreldre som har reservert seg mot opplysningstjenester. Anonymkode: 99e1d...65c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå