Gå til innhold

Min mors Xkjæreste.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble slutt i påsken i år mellom de. Og han har enda ikke hentet resten av tinga sine. Mor har sendt melding og spurt når han skal hente det og svaret er må finne en dag han har fri. For ikke lenge siden så sendte hun melding igjen om han skal ha tinga eller om det skal kastes. Ingen svar å få. Til og med skrevet at hun kan kjøre det opp å sette det på utsiden av leiligheten hans. Er det da lov å kaste tinga hans? Siden hun har sendt så mange meldinger og det ikke har skjedd noenting. Eller kan han komme i senere tid å forlange penger for alle tinga som min mor evt kaster nå? Dritt lei av å ha søppel etter xmannen i huset sitt som tar så plass. 😕

Anonymkode: 07a6f...12a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kasta min x sine ting tilslutt

sendte sms på forhånd med advarsel om at om han ikke hentet inn xx.xx så kom jeg til å kaste de. fikk ikke noe svar, så kastet det. aldri hørt fra han siden. takk og lov.

Anonymkode: 2a215...355

Skrevet

Her har du det juridiske, så får hun selv vurdere hva som er skrot og ikke (husk å ta bilder ;) og ta vare på meldingslogg) 

«

Husleieloven, kapittel 10. Tilbakelevering av husrommet ved leieforholdets opphør

§ 10-4.Etterlatt løsøre

Finnes det i husrommet etterlatt løsøre som må antas å tilhøre leieren eller noen i leierens husstand, skal utleieren for leierens regning ta hånd om dette. Rent skrot kan likevel kastes umiddelbart. Medfører omsorgsplikten arbeid, kan utleieren kreve en rimelig godtgjørelse for dette.

Utleieren skal så vidt mulig skriftlig oppfordre leieren til å hente løsøret. Utleieren kan holde løsøret tilbake inntil kostnadene med oppbevaringen dekkes eller betryggende sikkerhet stilles.

Utleieren kan selge løsøret for leierens regning dersom kostnadene eller ulempene med oppbevaringen blir urimelige, eller dersom leieren venter urimelig lenge med å betale kostnadene eller med å overta løsøret. Er det grunn til å tro at salgssummen ikke vil dekke salgskostnadene, kan utleieren i stedet rå over tingen på annen hensiktsmessig måte.»

Anonymkode: 72240...53f

Skrevet

Takk for svar. Da skal jeg be henne sende han melding med med en frist for å hente tingene ellers blir de kastet. :)

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Da skal jeg be henne sende han melding med med en frist for å hente tingene ellers blir de kastet. :)

Hvis det er ting av verdi hadde jeg sendt beskjeden i et rekommandert brev. Henter han brevet har hun bevis på at beskjeden er mottat og han kan ikke kreve erstatning av henne i ettertid. Henter han ikke ut brevet er hun like sikret da det går som å akseptere innholdet.

Anonymkode: 7bbfe...cb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...