Tillekrokodille Skrevet 9. oktober 2018 #1 Skrevet 9. oktober 2018 Tenk deg at alle 10 jentemammaene i bhg til din 4-åring avtaler at jentene skal begynne på turn sammen. Når dette blir avtalt så er du ikke der (som den eneste) og etter to måneder oppdager du dette ved en tilfeldighet. Ingen har tatt kontakt eller informert, eller virker å ha savnet datteren din på turnen. Det gjør det heller ikke bedre at datteren din sliter litt sosialt og hadde virkelig hatt godt av å være en del av gruppen etter barnehagen, i tillegg elsker hun turning. Nå er turngruppen full og hun får ikke vært med, som den eneste. Hvordan hadde dere reagert?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #2 Skrevet 9. oktober 2018 Jeg hadde tenkt at jeg må slutte å se spøkelser på høylys dag og at jeg selv burde meldt ungen min på turn innen fristen om hun virkelig elsker turning, helt uavhengig av hva alle andre gjør. De er fire år, de er ikke onde mennesker som opererer i par med sine onde foreldre for å ødelegge for dere. Skjerpings. Snakkes når hun blir 13..... Anonymkode: a14e9...956
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #3 Skrevet 9. oktober 2018 Jeg mener at ting på fritiden må du bestemme selv, finne ut av hva barnet ditt ønsker og organisere det selv. At de andre foreldrene meldte på sitt barn innen fristet var nok ett ønske fra deres barn og hva de mente barnet sitt burde gå på. Ja barn prater, så har den ene blitt meldt på til slikt så har det nok pratet og de andre har yttret ønske til sine foreldre. Ditt barn, du må snakke med barnet ditt og finne ut hva det ønsker å gjøre på sin fritid. Det er faktisk ikke slik at barn i samme barnehage skal gå på og gjøre det samme på fritiden, det velger vi helt selv. Anonymkode: 00519...088
koro51 Skrevet 9. oktober 2018 #4 Skrevet 9. oktober 2018 Jeg mener at barn som er 4 år er for små til å gå på turn men meld henne på ved neste start. Da får hun slappet av i mellomtiden og det er sunt, Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2018 #5 Skrevet 10. oktober 2018 21 timer siden, Tillekrokodille skrev: Tenk deg at alle 10 jentemammaene i bhg til din 4-åring avtaler at jentene skal begynne på turn sammen. Når dette blir avtalt så er du ikke der (som den eneste) og etter to måneder oppdager du dette ved en tilfeldighet. Ingen har tatt kontakt eller informert, eller virker å ha savnet datteren din på turnen. Det gjør det heller ikke bedre at datteren din sliter litt sosialt og hadde virkelig hatt godt av å være en del av gruppen etter barnehagen, i tillegg elsker hun turning. Nå er turngruppen full og hun får ikke vært med, som den eneste. Hvordan hadde dere reagert? Huff, så sårt. Skjønner godt at du føler på det. Det er sikkert ubetenksomhet, men så klart du kjenner på det- det ville alle ha gjort. En ting jeg har merket meg etter mange år som mor, er at folk er mest opptatt av seg og sitt. Man ser det veldig godt på feks foreldrekaffe. De som kjenner hverandre, setter seg sammen. Og sitter noen alene, kommer ingen av de som kjenner hverandre bort. Her er det først mitt barn og meg, så deres nære venner. bruk denne erfaringen til å inkludere neste gang du er i en posisjon hvor du har flere, og andre har færre. For det er så vondt å ikke bli tenkt på , på barnets vegne. Anonymkode: 5690c...77f
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2018 #6 Skrevet 10. oktober 2018 Sønnen min gikk på turn en dag i uken å han elsket det! Er jo bare lek for de Anonymkode: 32f1b...48a
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2018 #7 Skrevet 10. oktober 2018 Jeg har hatt null oversikt over de andre barna i barnehagen. Så om en eller fler er borte under en samtale hadde jeg aldri lagt merke til det. Samtidig synes jeg det er rart at du ikke meldte jenta di på turn uansett hvis hun elsketdet så mye. Må ikke dra i flokk eller bli invitert av andre. Sett henne på venteliste så får hun nok snart plass, eller oppsøk et annet sted. Anonymkode: 66539...27f
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2018 #8 Skrevet 10. oktober 2018 Jeg skjønner at du er såret. Det er vondt å føle seg usynlig, ikke bli husket på eller ekskludert. Noen burde absolutt tenkt på dere og invitert dere med. Men nå er det en gang slik det har blitt. Jeg ville forsøkt å riste det av meg, tenkt at det sikkert ikke er bevisst utestenging, og meldt datteren på ventelista. Anonymkode: 9e58b...6a6
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2018 #9 Skrevet 10. oktober 2018 Jeg ville ha spurt en av de andre mødrene som framstår som den mest sjefete i gruppa, om hvorfor ingen inkluderte dere i dette! Det synes jeg er riktig. Hadde ikke latt det gå uten å snakke m noen andre av mødrene. Det kalles utestenging. Ville også sagt noe til pedleder. Mobbing kan også forekomme i bhg. Ta tak i det! Anonymkode: 45d9b...a38
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2018 #10 Skrevet 10. oktober 2018 Det er rart at det alltid er alle andres ansvar å sjekke ut hvem som ikke er med og inkludere. Men det er visst ingen som selv har ansvaret for å ta kontakt og sørge for at eget barn får relasjoner. Mye lettere å skylde på andre enn å ta ansvar selv. Anonymkode: 4ef79...c8d
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2018 #11 Skrevet 10. oktober 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville ha spurt en av de andre mødrene som framstår som den mest sjefete i gruppa, om hvorfor ingen inkluderte dere i dette! Det synes jeg er riktig. Hadde ikke latt det gå uten å snakke m noen andre av mødrene. Det kalles utestenging. Ville også sagt noe til pedleder. Mobbing kan også forekomme i bhg. Ta tak i det! Anonymkode: 45d9b...a38 Dette tror jeg bare er dumt. Dette er antagelig ubetenksomhet, og å reagere slik vil bare forsterke problemet. Når det er sagt, skjønner jeg godt at du er lei deg. Dette var lite ok. Anonymkode: 59317...660
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2018 #12 Skrevet 10. oktober 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville ha spurt en av de andre mødrene som framstår som den mest sjefete i gruppa, om hvorfor ingen inkluderte dere i dette! Det synes jeg er riktig. Hadde ikke latt det gå uten å snakke m noen andre av mødrene. Det kalles utestenging. Ville også sagt noe til pedleder. Mobbing kan også forekomme i bhg. Ta tak i det! Anonymkode: 45d9b...a38 Sjefete mødre? Du mener den mora som faktisk har litt initiativ og melder ungen sin på turn. Og kanskje nevner dette for et par andre mødre som dermed følger etter. Og kanskje de også nevner det videre til noen andre. Og så skal man stå der og «ta» en av de andre møtene for å melde ungen sin på turn og være såpass oppegående at man snakker med andre mødre? Snakk om å være et hjelpeløst offer. Som ikke evner å bygge nettverk. Som ikke evner å ivareta sitt eget barn. Som lager seg vrangforestillinger om andre. Skivebom kalles det. Og det er bare pinlig. Anonymkode: 4ef79...c8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå