Gå til innhold

Bør det bli dyrere å fly?

Bør det bli dyrere å fly?  

7 stemmer

1. 1. Bør det bli dyrere å fly?

• Ja, vi må redde miljøet før det er for sent
      5
    • Nei, jeg er et miljøsvin og gir faen
      1
    • Jeg er litt dum, og vet ikke hva jeg skal mene
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flytrafikk er noe av det som forurenser mest. Av alle ting vi som enkeltpersoner gjør mot klimaet, er flyreisene verst. Bør det bli dyrere å fly?

Anonymkode: 10bd7...871

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke akkurat at denne undersøkelsen er så bra laget akkurat, hvem kommer til å svare jeg er et miljøsvin og gir faen? eller jeg er litt dum...

Jeg tenker at ja, vi må redde miljøet før det er for sent, men tenker ikke at å sette opp flyprisene på alle strekningene er den rette måten å gjøre det på.

Noen er ganske avhengig av å ta fly for å komme seg noen plass. I/fra Finnmark er det heller ikke særlig rimelig å fly. Bestilte nettopp billetter t/r Kirkenes Gardemoen, og betalte ca 7000,- for 2 voksne og ungdommer. Hadde faktisk vært dyrere om de hadde vært mindre og måtte reist som barn.

Hvis billettene hadde blitt økt, så hadde ikke vi hatt råd til å dra på besøk til familie sørpå.

Men kanskje billettene i sør-norge og til utlandet burde blitt økt litt. Har egentlig ikke sett på flyprisene der, da det ikke har vært relevant for oss, men vet jo at det er mer trafikkerte strekninger enn i Nord-Norge.

Anonymkode: fccc3...5a3

Skrevet

Det bør bli kvote per hode!!

Anonymkode: e0b93...396

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Som skal fordeles likt på alle verdens innbyggere?

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som skal fordeles likt på alle verdens innbyggere?

Ja, det virker mest fornuftig. Da kan eventuelt de som er mest miljøvennlige velge å selge sin kvote.

Det jeg er mest usikker på er hvordan det bør reguleres med bedrifter, offentlige reiser og militære, og om det bør tas noen hensyn til at man ønsker bosetting spesielle steder, helsereiser eller andre tilfeller som kan gjøre det komplisert å få systemet "retferdig".

Anonymkode: a975b...c2b

Skrevet

Charterturer til syden/Thailand osv kan gjerne bli dyrere.

Der som det ikke fins andre reelle transportmuligheter (som f eks nordnorge) bør ikke prisene settes opp.

Anonymkode: 3c916...5d3

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig med deg, det bør ikke være sånn at det er bare de rikeste som skal ha råd til å fly

Anonymkode: 91382...126

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Charterturer til syden/Thailand osv kan gjerne bli dyrere.

Der som det ikke fins andre reelle transportmuligheter (som f eks nordnorge) bør ikke prisene settes opp.

Anonymkode: 3c916...5d3

For ikke å snakke om alle "svippturdestinasjonene"

Anonymkode: a975b...c2b

Skrevet
4 minutes ago, Anonym bruker said:

Enig med deg, det bør ikke være sånn at det er bare de rikeste som skal ha råd til å fly

Regn med kvote til flytur sånn ca. hvert 10 år.

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regn med kvote til flytur sånn ca. hvert 10 år.

Fordi at? Men det går uansett fint for meg , er vel 15 år siden jeg flydde sist

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Fordi at? Men det går uansett fint for meg , er vel 15 år siden jeg flydde sist

Hvis flykvotene skal deles likt på alle verdens innbyggere blir det ikke mange turer på hver.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis flykvotene skal deles likt på alle verdens innbyggere blir det ikke mange turer på hver.

Men løsningen er jo heller ikke å sette opp prisene, for de som allerede flyr mest, vil ha råd til å fly like mye som før. Kanskje en maks kvote i løpet av året kan hjelpe, og at man ikke kjøpe seg mer?

Skrevet

Det er kanskje fælt å si det, men ensete løsning på miljøproblemet er å bli færre mennesker på jorden. Så lenge vi bare blir flere og flere, så vil det til slutt gå til helvete, samme hvor lite hver enkel av oss forurenser. Eneste som virkelig kan redde miljøet er en verdenskrig eller en fæl pandemi. For vi mennesker evner tydeligvis ikke å redusere våres barnefødsler.

Anonymkode: 88a6b...e20

Skrevet

Det man absolutt burde gjort så fort som mulig, er å bygge hurtigtog. Når det tar 2-3 timer å ta tog mellom Oslo og Bergen vil det ikke være vits i å fly, og flytrafikken vil gå ned. Det er et mye mer realistisk alternativ, for folk vil nok reise uansett, og de som har råd til å fly vil fly. Samtidig kan man oppfordre folk til å dra mindre til syden og færrre langhelger til storbyer.

Tror ikke at en verdenskrig vil reddde miljøet. Tvert imot. Har atombomber gjort noe bra for miljøet? 

Den mest effektive måten (eneste måten som har fungert) er å få ned fødselsraten på er å gi kvinnene utdanning. Alle jenter i verden må få tilbud om utdanning og kunnskap i stedet for å bli giftet bort når de er 14 år 😖

Anonymkode: 7ca13...e3b

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

. Alle jenter i verden må få tilbud om utdanning og kunnskap i stedet for å bli giftet bort når de er 14 år 😖

Anonymkode: 7ca13...e3b

Du kan begynne å gjøre noe med islam.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...