Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2018 #1 Skrevet 10. oktober 2018 Faren til min sønn betaler ikke barnebidrag pga han ikke har jobb, men han krever for eksempel og få bilde til hele familien sin, for eksempel broren, moren, tanter og onkler, har sagt at det er helt greit han og halvbroren får, men at han må betale litt hvis han skal gi til hele slekta, da jeg heller ikke har så veldig god råd. Det jeg lurer på, er jeg helt egoistisk her, eller har jeg litt rett? tenkte at Farmoren skal få bilde til jul evt, må jo gi henne noe fra barnebarnet, selvom det er ingen kontakt mellom dem,de snakker på tlf når far har samvær,ellers 0 samvær mellom dem. Anonymkode: 416a4...c27
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2018 #2 Skrevet 10. oktober 2018 Jeg syntes far skal dekke for alt til sin familie (og du din) Anonymkode: e6986...b16
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2018 #3 Skrevet 10. oktober 2018 Sånne barnehage/skolebilder mener du? Det er jo bare å gi far koden til dem så kan han bestille akkurat hva han vil til sin familie. Det er helt vanlig at han betaler gaver til sin side av familien også betaler du til din side. Håper du har søkt bidragsforskudd hos nav da, siden du selv ikke har så god råd vil du ihvertfall få litt derfra. Anonymkode: 9bb7f...661
MrGoodMan Skrevet 10. oktober 2018 #4 Skrevet 10. oktober 2018 Du har da overhodet ingen forpliktelse for å kjøpe bilde/gave til hans side av slekta. Ville kanskje gjort unntak til besteforeldre, tanter/onkler på far-siden hvis dem hadde mye/god kontakt med barnet. Tenker da hvis kontakten går litt via deg og ikke bare via far. Som nevnt av noen andre her så kan han jo få innlogging for å kunne bestille bilder selv eller at moren hans kan bestille hvis hun vil ha.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2018 #5 Skrevet 10. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Sånne barnehage/skolebilder mener du? Det er jo bare å gi far koden til dem så kan han bestille akkurat hva han vil til sin familie. Det er helt vanlig at han betaler gaver til sin side av familien også betaler du til din side. Håper du har søkt bidragsforskudd hos nav da, siden du selv ikke har så god råd vil du ihvertfall få litt derfra. Anonymkode: 9bb7f...661 Gir hun koden, så kan han bestille og regningen kommer til henne. Han betaler til sine, hun til sine. Jeg ga til besteforeldrene i starten, men da jeg så hvor lite han brydde seg, sa jeg at han måtte fikse det selv ved å gi bestilling og betaling til meg. Anonymkode: 4b7d2...739
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2018 #6 Skrevet 10. oktober 2018 Tusen takk for svar er bhg bilder ja. Ja det skal gi han den koden så kan han bestemme hvem han og familien vil ha selv. Han slipper unna barnebidrag fordi han ikke jobber, noe han velger selv og ikke gjøre så han slipper unna den. Anonymkode: 416a4...c27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå