Gå til innhold

Blir så fort gravid.. hjelp. Sterilisering.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tåler ikke noenting før jeg blir gravid og jeg er 40 år.. Nå har jeg byttet fra et prevensjon til et annet..men har brukt hele veien. føler meg gravid.. har kun hatt sex tre ganger siste mnd. Den ene gangen hadde jeg mensen. Håååper ikke det her stemmer. : (Har fire barn og har vært gravid ni ganger.. jeg er flau. Burde vurdert sterilisering for lenge siden. Noen med erfaring? Man kommer ikke i overgansalderen da lissom? Merker man det på kroppen? 

Anonymkode: 7f6f9...0cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tatt abort 5 ganger? I så fall burde du ha sterilisert deg for lenge siden, kan jo ikke bruke abort som «prevensjonsmiddel»

Anonymkode: 2f422...9d6

Skrevet

Du merker INGENTING på kroppen annet enn frihet.  

Anonymkode: ce23c...97a

Skrevet

Du kommer ikke i overgangsalderen av å sterilisere deg. Eggstokkene blir værende og fortsetter å produsere hormoner som tidligere. Det som skjer ved en sterilisering er at egglederne blir kuttet. Dvs eggene finner ikke veien til livmoren og sædcellene finner ikke veien til egget.

Har du en mann? I tilfelle burde han vurdere å sterilisere seg i stedet da det er et enklere inngrep.

Anonymkode: 5c6e0...3f4

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kommer ikke i overgangsalderen av å sterilisere deg. Eggstokkene blir værende og fortsetter å produsere hormoner som tidligere. Det som skjer ved en sterilisering er at egglederne blir kuttet. Dvs eggene finner ikke veien til livmoren og sædcellene finner ikke veien til egget.

Har du en mann? I tilfelle burde han vurdere å sterilisere seg i stedet da det er et enklere inngrep.

Men det er vel sikrere at hun gjør det, eller tar jeg helt feil?

Anonymkode: 2699a...0ca

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er vel sikrere at hun gjør det, eller tar jeg helt feil?

Det er enklere og lavere risiko at hun gjør det. Hun må i narkose, det må ikke han.

Mannen min gjorde det nylig. Tok 15min under lokalbedøvelse. En kveld med ispose på pungen, og to dager med Paracet, så var han helt fin. Som han sa det selv «Det var absolutt ikke SÅ ille som de (kompisene som hadde gjort det) skulle ha det til.» 

Jeg ble også lett gravid. Så nå føles frihet :) 

Anonymkode: 01df7...34a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er enklere og lavere risiko at hun gjør det. Hun må i narkose, det må ikke han.

Mannen min gjorde det nylig. Tok 15min under lokalbedøvelse. En kveld med ispose på pungen, og to dager med Paracet, så var han helt fin. Som han sa det selv «Det var absolutt ikke SÅ ille som de (kompisene som hadde gjort det) skulle ha det til.» 

*mente det er enklere og lavere risiko at HAN gjør det, ikke HUN :P 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenkte ikke på sikrere for selve inngrepet, men sikrere for å ikke bli gravid etterpå.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenkte ikke på sikrere for selve inngrepet, men sikrere for å ikke bli gravid etterpå.

Det er ikke betydelig forskjell. Sterilisering regnes som den sikreste prevensjonsmetoden. Ved begge tilfeller kan det i svært sjeldne tilfeller likevel føre til graviditet så ingenting (utenom total avholdenhet) er 100 % sikkert. Kvinner regnes som steril umiddelbart etter inngrepet mens menn må avgi sædprøve etter 3 mnd for kvalitetssikring. Hos menn kan man reversere inngrepet, men det er ingen garanti for at det vellykkes. Hos kvinner er det ikke mulig. Alt i alt anbefaler legene at mannen steriliserer seg fremfor kvinnen.

Skrevet

Jeg har også fire barn, og er sterilisert. Veldig fornøyd.

Man merker ingenting til det, man fjerner jo ikke eggstokkene (som ville fått deg i overgangsalderen), man bare fjerner egglederne så egget og sædcellen ikke lenger kan møtest.

Titt litt på et anatomibilde så ser du, de kutter over egglederne, men lar eggstokker og livmor stå så du får mens osv som vanlig.

https://www.google.no/search?biw=1366&bih=657&tbm=isch&sa=1&ei=aZu9W7_CHqTRrgTmxb7YCQ&q=kvinnelig+kjønnsorgan&oq=kvinnelig+kjønnsorgan&gs_l=img.3..0.3610.5298.0.5596.6.2.0.4.4.0.88.142.2.2.0....0...1c.1.64.img..0.6.155....0.u0OcFjGRFCc#imgrc=JCh1NTH7CQxo6M:

Anonymkode: bf6bb...3de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...