Gå til innhold

Litt merkelig spørsmål kanskje...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren min døde for 4 mnd. siden etter lang tids sykdom. Hun og faren min hadde da vert skilt i 17 år. Moren min var alene og det samme er faren min. Den dagen faren min dør, er det greit å legge de i samme grav? Eller blir det helt feil? Kom til å tenke på det etter moren min ble gravlagt. Alt man skal fundere på.... 

Anonymkode: 98d21...136

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Moren min døde for 4 mnd. siden etter lang tids sykdom. Hun og faren min hadde da vert skilt i 17 år. Moren min var alene og det samme er faren min. Den dagen faren min dør, er det greit å legge de i samme grav? Eller blir det helt feil? Kom til å tenke på det etter moren min ble gravlagt. Alt man skal fundere på.... 

Det er vel naturlig å spørre faren din om?

Anonymkode: 91075...267

Skrevet

Gravlegger man folk sammen nå lenger...? 🤨

Anonymkode: 28727...94d

Skrevet

Tror det er vanlig at de som er alene får dele grav med sine foreldre?

jeg ville aldri lagt mamma og pappa ved siden av hverandre. De ville ikke ligge i samme seng da de var i live, de vil ikke dele grav resten av evigheten. 

Men.... de er dlde da, så det er jo egentlig ikke noe de bryr seg om.

Anonymkode: 85429...7fb

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De som er gift ligger vel sammen..

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror det er vanlig at de som er alene får dele grav med sine foreldre?

jeg ville aldri lagt mamma og pappa ved siden av hverandre. De ville ikke ligge i samme seng da de var i live, de vil ikke dele grav resten av evigheten. 

Men.... de er dlde da, så det er jo egentlig ikke noe de bryr seg om.

Anonymkode: 85429...7fb

Nei, vart jo litt usikker. For min del hadde det jo vert veldig greit. Å kun ha en grav å forholde meg til, og stelle. De er jo foreldrene mine, så hadde på en måte vert greit å ha de sammen.

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det gjør man

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det gjør man

...i samme grav? Samme kiste? Beklager dumme spørsmål, men det trodde jeg ikke man gjorde lenger. Ved siden av hverandre, ja, men med hver sin kiste, men sammen...?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

...i samme grav? Samme kiste? Beklager dumme spørsmål, men det trodde jeg ikke man gjorde lenger. Ved siden av hverandre, ja, men med hver sin kiste, men sammen...?

Ikke i samme kiste nei. Eventuelt kan man ha mange urner i samme grav.

Skrevet

Nei huff. Man kan jo ikke legge folk som har valgt å ikke leve sammen lenger i samme grav. For at det skal være lettvint for deg? 
Kjære vene. Ikke nevn det for faren din. 

Anonymkode: 65714...5ec

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei huff. Man kan jo ikke legge folk som har valgt å ikke leve sammen lenger i samme grav. For at det skal være lettvint for deg? 

Mange ligger jo i felles minnelund. Om de ligger med felles stein, eller to gravsteiner ved siden av hverandre... Tror ikke jeg hadde brydd meg om barna mine hadde gjort noe slikt. 

Skrevet

Kondlerer ❤

Sogner de til samme kirke/gravlund eller er det lang vei imellom dem? Dersom de sogner til samme gravlund eller i det minste samme by ville jeg ikke bekymret meg. Foreldrene mine bor i ulike land...

Spør faren din er mitt beste råd! 

Det er ganske vanlig at enslige voksne gravlegges i samme grav og har samme stein som sine foreldre eller rett ved siden av. Tanten min har ved siden av bestefar og oldeforeldrene mine. 

Anonymkode: 014d8...76f

Skrevet

Jeg vet om en familie der barna valgte å gravlegge sin gamle far i samme grav som deres mor lå. Men foreldrene var skilt og faren var gift på ny..! Er ikke det litt drøyt?! Greit nok å ville ha foreldrene i samme grav, men de var jo skilt og han var gift med en annen dame 😟

Anonymkode: 3498d...fdb

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enten må de ligge på hver sin grav på samme gravlund, slik at det blir praktisk lettvint for Hi å stelle gravene. De krangler nok ikke så mye lengre, etter at dem er døde, men herregud, hadde mine barn spurt meg om å legge meg med barnas far, som ikke har hatt kontakt med barna og forlot meg i svangerskapet, midt i en tragedie, så hadde jeg gjort dem totalt arveløse, og det vet de nok selv. Det er for mye vondt men siden HI spør, så har disse kanskje hatt et greit forhold etter skilsmissen og da kan hun jo bare spør, så det vet vel HI aller best selv?

Anonymkode: 1286c...bf2

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet om en familie der barna valgte å gravlegge sin gamle far i samme grav som deres mor lå. Men foreldrene var skilt og faren var gift på ny..! Er ikke det litt drøyt?! Greit nok å ville ha foreldrene i samme grav, men de var jo skilt og han var gift med en annen dame 😟

Anonymkode: 3498d...fdb

Da må konen ha smatykket til dette, siden ektefelle er å regne som nærmest pårørende og kunne ha bestemt annerledes. 

Anonymkode: 1286c...bf2

Skrevet

Hvis farmor og farfar hadde blitt gravlagt sammen hadde farfar stått opp fra de døde! De hater hverandre som pesten! De var skilt!

Skilte deler ikke grav. Gifte gjør det. Pappaen min er død og mamma skal gravlegges der når hun dør. Uavhengig om hun treffer en ny. Hun kommer ikke til å gifte seg på nytt.. 

Anonymkode: 9f169...b43

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis farmor og farfar hadde blitt gravlagt sammen hadde farfar stått opp fra de døde! De hater hverandre som pesten! De var skilt!

Skilte deler ikke grav. Gifte gjør det. Pappaen min er død og mamma skal gravlegges der når hun dør. Uavhengig om hun treffer en ny. Hun kommer ikke til å gifte seg på nytt.. 

Hatet, skulle det stå.. 🤪

Skrevet

Jeg ville lagt dem ved siden av hverandre slik at du kan besøke begge to samtidig, men ikke sammen, siden de ikke ville være sammen da de levde.

Skrevet

Jeg skal brennes, og tømmes i do. For dyrt med gravplass for unga!

Anonymkode: dfcb1...b4a

Skrevet

Selv om de er døde og ikke kan si noe verken fra eller til, så tenker jeg at man bør vise dem respekt. Hvis mitt barn skulle funnet på å gravlagt meg ved siden av exen fordi det var lettvint, så ville jeg hjemsøkt henne til hun kom på bedre tanker.

Anonymkode: 54169...8e5

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selv om de er døde og ikke kan si noe verken fra eller til, så tenker jeg at man bør vise dem respekt. Hvis mitt barn skulle funnet på å gravlagt meg ved siden av exen fordi det var lettvint, så ville jeg hjemsøkt henne til hun kom på bedre tanker.

Anonymkode: 54169...8e5

De blir uansett begrav på samme gravsted. Er som sagt noe jeg kom til å tenke på. De hater hverandre ikke slik at det er sagt. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...