Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #1 Skrevet 9. oktober 2018 Babytiden var virkelig ikke noe for meg. Å gå hjemme i permisjon tok nesten knekken på meg et par ganger. Ett/to-års alderen var fin den, men NÅ har jeg en TREåring i hus og de siste dagene har jeg tenkt over hvor fantastisk fin jeg syns den alderen her er. Vi forstår hverandre på alle stort sett nivåer, vi kan ha samtaler om ulike ting og undre oss over rare ting, vi kan sitte lenge om gangen å spille spill sammen og hun er en sann glede å gå turer med, samtidig som hun fortsatt er "mammas lille jente" og elsker å sitte på fanget og kose. Denne alderen her elsker jeg! Hvilken alder syns dere er den beste? Anonymkode: 61168...e90
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #2 Skrevet 9. oktober 2018 Nå hat jeg en 7åring og en 1åring, og er ikke helt uenig med deg. Vil dog si at hver alder absolutt har sin sjarm. 7åringen og jeg har hatt morsomme diskusjoner og spennende utflukter siden han var 2-3år. Samtidig så har jeg nå en 1åring som er kjempe kosete, og den gleden som vises av å oppdage og mestre nye ting hadde jeg nesten glemt. Men ja, fra 2,5år har jeg følt at det «løsnet» mtp selvstendighet, søvn (både på natten men også deilig å slippe den dagtid sovingen), og språk -Som gjør livet litt lettere 😅 Anonymkode: 0db8b...d5d
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #3 Skrevet 9. oktober 2018 Nå som jeg har store barn, så kan jeg si at alle aldre har sin sjarm. Likte godt babytiden. Prøver å tenke på hva jeg likte best, men kan ikke komme på noen aldre som var bedre enn andre. Kan kanskje si 10 års alderen hvor de er mer uavhengig, på en annen måte, så er jo den alderen også litt sår, da man ikke lenger behøves på samme måte. Har dog så store barn, at jeg kanskje ikke husker lenger. Håper jeg får gå gjennom alle fasene en siste gang. Prøver å bli gravid Anonymkode: 27d10...92d
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #4 Skrevet 9. oktober 2018 Jeg elsker treåringer. Synes det er en herlig tid. Ingen elsker så høyt, hater så intens, er så trøtt når de er trøtt osv. Minste blir fire nå, jeg må si jeg koser meg med henne nå. Eldste synes mamma er litt teit. 😂 Anonymkode: 7918b...fb0
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #5 Skrevet 9. oktober 2018 6 mnd til 2 1/2 år. Synd den tiden gikk så alt for fort med alle barna. Skolebarn er slitsomt.... Anonymkode: 1959d...88b
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #6 Skrevet 9. oktober 2018 Jeg har fire barn så jeg har snart opplevd alle stadier (eldste nærmer seg 18 år). Jeg synes igrunn alle aldre hadde sin sjarme, og sine utfordringer. Men den "verste" alderen har nok vært 13-14 år, alt har vært veldig usikkert i den perioden med pubertet, skole, venner osv, hvor havner de, hva slags innflytelse får de fra venner, hva forteller de og forteller de ikke osv. Veldig deilig når de blir 16-17 år og "lander" liksom, da ser vi tydeligere hvordan puberteten gik Anonymkode: 2208d...e0a
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #7 Skrevet 9. oktober 2018 Jeg liker definitivt tiden fra nyfødt opp til 3 år best. Jeg har tre barn og minstemann er straks 3 år. Jeg sliter så stort med å forene meg med tanken på at vi er ferdig med babytiden at jeg vurderer å oppsøke hjelp. Samtidig har jeg problemer med å takle 10 åringen og de utfordringene det er å få eldre barn. Nå skal vi igang med utredning for adhd/add da, så vi har nok noen ekstra utfordringer. Men jeg ser mørkt på å gå inn i ungdomstiden for det virker veldig tøft både for barna og foreldrene sånn som samfunnet er nå. Håper bare på at veien blir noenlunde til mens man går. Anonymkode: f9340...bdc
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #8 Skrevet 9. oktober 2018 Jeg synes baby-tiden er grusom! Fra 4 år og oppover er alt supert for min del (mine er nå 6 og 10). Anonymkode: 50d36...2d8
skinnfilla Skrevet 9. oktober 2018 #9 Skrevet 9. oktober 2018 Jeg elsker nyfødttiden💕 og liker mindre 10 mnd-15mnd , kan ikke gå, velter, river ned og klatrer. Nå er minste snart 3 og det er en herlig alder! Mellomste er 8 og har mye fint å komme med, og endel mindre sjarmerende😝 absolutt en fin alder! eldste er 12 og det er også en fin alder . Selvstendig, flink og ser at også andre har behov. 3 fantastiske jenter i hver sin unike alder😍
Gjest Darwinia:-) Skrevet 9. oktober 2018 #10 Skrevet 9. oktober 2018 Liker 2-3 best. Synes det er fantastisk når de lærer seg å snakke og man kan bli kjent med dem på et annet nivå. Synes det er da personligheten deres VIRKELIG kommer til syne. Og de er så vanvittig søte i den alderen. Har fremdeles litt babykropp men gjør det samme som større barn, med større eller mindre hell. Utrolig sjarmerende. Har 2åring i hus nå😍
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #11 Skrevet 9. oktober 2018 Når det gjelder mine egne barn liker jeg alle aldre jeg har vært gjennom, skjønt jeg gleder meg til yngste på 7 kommer seg ut av minipuberteten eller hva det er som foregår, hun er mer hormonell enn 12åringen. Ellers elsker jeg babyer aller mest og elsket babytiden med mine egne. Jeg er ikke så god på å takle andres barn, mine egne "kan" jeg. 12åringen er fortsatt en stor koseklump, minst like mye som lillesøster. Hun er den kuleste jeg vet om så jeg håper hun ikke synes jeg er verdens største dust om ett år eller to. Yngste kan jeg lett se for meg blir en gigantisk hormonbombe. Hun er fantastisk, skoleflink, empatisk og morsom, men mye skarpere i kantene enn storesøster, så det kan bli gøy På den annen side hadde storesøster et eksplosivt temperament da hun var liten som forsvant da hun ble 7-8, så det kan jo hende det dukker opp igjen i puberteten. Når kan jeg egentlig forvente at hormonene ev. gjør seg skikkelig gjeldene? Hun har både hårvekst og pupper på god vei, men enn så lenge er hun veldig grei å ha med å gjøre. Anonymkode: 8b90b...b55
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #12 Skrevet 9. oktober 2018 Har erfaring opp til 15. 12 års alder likte jeg best. Litt voksen og litt barn, uten å være hormonell. Anonymkode: 23e3f...3de
Julie (: Skrevet 9. oktober 2018 #13 Skrevet 9. oktober 2018 Enig at treåringer er ålreite. Nå har jeg en bitteliten en, en toåring og en førsteklassing, og synes de alle er like slitsomme på hver sin måte 🤣 Likte best tre-fireårsalderen.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #14 Skrevet 9. oktober 2018 6-8-åringer er ofte helt herlig. Har for alvor begynt å skjønne hvordan ting henger sammen - og er utrolig sjarmerende når de er moralpoliti. Anonymkode: 5ca5d...9a9
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #15 Skrevet 9. oktober 2018 Jeg har en fireåring og en på halvannet år, og syns enn så lenge at de begge er fantastiske hver på sin måte, så for meg har virkelig hver alder sin sjarm. Babytiden er f.eks slitsom på sitt vis, men også utrolig mye kos og god tid hjemme i permisjon, mens fireåringen er full av morsomme og tidvis dype tanker og observasjoner; vi har masse moro og fine samtaler sammen. Nå går begge to i barnehage og vi foreldre jobber 100% begge to, og det syns jeg genuint er helt topp! Ungene stortrives i barnehagen, vi voksne får mental og sosial stimuli på jobb, og på ettermiddagene og i helgene er vi sammen hele familien. Det eneste jeg opplever som utfordrende i hverdagen er middagslaging når alle er trøtte og slitne, men det går greit med litt forberedelser, det også. Derimot må jeg ærlig innrømme at jeg gruer meg litt til de blir skolebarn og spesielt tenåringer, jeg tror det kommer til å bli hektisk og utfordrende med lekser, fritidsaktiviteter og «tenåringsdrama». I det hele tatt virker det på meg som om det skrives utrolig mye om utfordringene ved det å ha småbarn og da spesielt babyer (nattevåk, kolikk, m.m.) til tross for at dette egentlig er relativt «små» problemer i det lange løp (selv om det selvfølgelig er fryktelig slitsomt mens det står på som verst!). Derimot føler jeg at det skrives mye mindre om de potensielt store og «ordentlige» problemer ungene kan få når de blir store, som f.eks mobbing (fysisk, psykisk og på nett), kompromitterende bilder som spres på nett, narkotikaproblemer, voldtekt, ungdommer som dropper ut av skolen og ikke finner et yrke de trives med, ungdommer som sliter psykisk og/eller får spiseforstyrrelser, osv. Hvor henvender man seg når slike «ordentlige» problemer melder seg? Hvilke nettsteder og forum kan man få tips til håndtering av store barns problemer? Anonymkode: f59c1...c62
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #16 Skrevet 9. oktober 2018 elsket babytiden ❤️ og den tiden nå, han er 5,5år Anonymkode: 5ade0...e78
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #17 Skrevet 9. oktober 2018 18-99 er best. Bye bye kids! Anonymkode: 7820e...90d
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #18 Skrevet 9. oktober 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: 18-99 er best. Bye bye kids! Anonymkode: 7820e...90d Dette! Anonymkode: 7fcdc...b6a
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #19 Skrevet 9. oktober 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Babytiden var virkelig ikke noe for meg. Å gå hjemme i permisjon tok nesten knekken på meg et par ganger. Ett/to-års alderen var fin den, men NÅ har jeg en TREåring i hus og de siste dagene har jeg tenkt over hvor fantastisk fin jeg syns den alderen her er. Vi forstår hverandre på alle stort sett nivåer, vi kan ha samtaler om ulike ting og undre oss over rare ting, vi kan sitte lenge om gangen å spille spill sammen og hun er en sann glede å gå turer med, samtidig som hun fortsatt er "mammas lille jente" og elsker å sitte på fanget og kose. Denne alderen her elsker jeg! Hvilken alder syns dere er den beste? Anonymkode: 61168...e90 Tuller du? har en som er 3 om EN måned og det er et helvete. Trass så til de grader. Lager et helvete hvis jeg tok på sko og ikke støvler. Eller støvler og ikke sko. Eller hvis genseren har feil farge. Eller hvis middagen er feil. ALT er feil! Hele tiden! Bare trasser, sutrer og griner heeele tiden, hele dagen. Bare sur! Drittalder Når det er sagt så er vi konsekvente osv., og storesøskenet var nøyaktig sånn i den alderen så ser ut til å være i slekta :p Nei, 4-års alderen synes jeg var fin. Eller 2 år! Anonymkode: a0f73...c0f
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #20 Skrevet 9. oktober 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tuller du? har en som er 3 om EN måned og det er et helvete. Trass så til de grader. Lager et helvete hvis jeg tok på sko og ikke støvler. Eller støvler og ikke sko. Eller hvis genseren har feil farge. Eller hvis middagen er feil. ALT er feil! Hele tiden! Bare trasser, sutrer og griner heeele tiden, hele dagen. Bare sur! Drittalder Når det er sagt så er vi konsekvente osv., og storesøskenet var nøyaktig sånn i den alderen så ser ut til å være i slekta 😛 Nei, 4-års alderen synes jeg var fin. Eller 2 år! Anonymkode: a0f73...c0f Hehe.. sånn var barnet mitt også. Varte fra 1-3 år🤣🤣 Anonymkode: 7dc73...79d
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #21 Skrevet 9. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: 18-99 er best. Bye bye kids! Anonymkode: 7820e...90d YES!!! Anonymkode: 7e1e7...4f0
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #22 Skrevet 9. oktober 2018 Akkurat i dag så tror jeg det er 25 og flyttet ut. Bare krangling og survingfra alle tre. Ellers synes jeg at hver andre sin sjarm, klart det er lettere nå som det klarer mye selv, men da er det andre utfordringer som dukker opp. Anonymkode: 4d4c6...d26
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #23 Skrevet 9. oktober 2018 Jeg elsker alderen som gutten min er i, han har akkurat blitt 2 år 🙂 synes det har vært fantastisk fra han var 6 måneder, han er fortsatt babyen min ❤️😍 elsker å sitte på fanget å kose, begynner å snakke mer og mer å det er så gøy 😃. Anonymkode: 5acb9...0a1
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #24 Skrevet 9. oktober 2018 Jeg hadde det som deg da min gutt var 3. Husker jeg tenkte at jeg gjerne kunne fått et barn til hvis jeg kunne fått en fiks ferdig 3-åring. Men babytiden om igjen orket jeg bare ikke. Nå er han 7, og jeg synes egentlig det har fortsatt å være like bra frem til nå i alle fall. Det er gøy å se at han blir mer selvstendig, får flere venner, lærer nye ting, samtidig som han fortsatt er liten nok til å kose og holde mamma i hånda uten at det er flaut. (Har blitt litt mer bevisst på det siste der den siste tiden, da han begynner å bli så stor at jeg tenker at det kanskje er over snart.) Anonymkode: 0e74d...d19
Hjertefru Skrevet 9. oktober 2018 #25 Skrevet 9. oktober 2018 Spør du meg må vi opp i femårsalderen før vi kan snakke om favorittalder. Mine treåringer har ikke skjønt så veldig mye, og de trenger mye mer pass enn en på 5. Så mange biter faller på plass for dem rundt 5.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå