Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #1 Skrevet 8. oktober 2018 Minsten har bursdag i midten av november, men det er en sykt travel tid for meg med jobbreiser, fotballcup og mere til. Kan jeg bake sjokoladekake med glasur og fryse den nå? (Høstferie, og masse fri.) Anonymkode: f3bf5...9eb
amandine Skrevet 8. oktober 2018 #2 Skrevet 8. oktober 2018 Bak i vei, det er ikke noe problem. Enten fryser du med glasur om det er en sånn standard melisglasursak, eller du fryser kaka og tar glasuren på når den er tint. Jeg fruser ofte glasur feks til gulrotkake i egen sprøytepose slik a jeg kan ta kaka og glasuren ut av fryseren hver for seg og gjøre klart rett før servering.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #3 Skrevet 8. oktober 2018 Om du mener en langpannekake så har jeg gjort det flere ganger, altså fryst det som blir igjen og tatt det opp ved en senere anledning. Den ser vel ikke heeelt nylaget ut når du tar den opp fra frysa, men den smaker helt perfekt. Om jeg var deg ville jeg nok fryst den uten glasur og laget glasuren når det faktisk er bursdag, da vil kaken se helt nylaget ut selv om den har vært fryst. Anonymkode: 4502e...5c2
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #4 Skrevet 8. oktober 2018 Takk, dere, da baker jeg kaka denne uken! 😊 Anonymkode: f3bf5...9eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå