Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #1 Skrevet 8. oktober 2018 Jeg kjenner at jeg ikke helt har overskudd til å være sammen med andre med barn på ferier osv Har i grunnen nok med mine egne barn og for meg er ferien en tid for å lade opp og få overskudd. Jeg synes det er koselig å ha barn på besøk her hjemme og gjerne også på småturer, kino og lignende. Da er det snakk om noen timer. Overnatting er også greit. Men settinger der vi er sammen med andre barn og deres foreldre gjør meg utrolig sliten, synes de får og tar så utrolig mye oppmerksomhet så det blir lite igjen til oss voksne. Må bare si at de aller fleste ungene jeg kjenner er flotte og snille barn, det er ikke det altså. Anonymkode: f6539...5c2
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #3 Skrevet 8. oktober 2018 Nei, jeg er ikke noe glad i å tilbringe det lille vi har av fritid sammen med andre. Jeg er altfor glad i egentid og det er det svært lite av med barn fra 5 til 14, så jeg trenger den tiden jeg kan få. Og jeg liker ikke å måtte ta masse hensyn til andre i ferier Anonymkode: 1427f...8f4
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #4 Skrevet 8. oktober 2018 Jeg er nok litt lik deg. Men i tillegg vil jeg ha fri fra foreldrene deres også. For oss er ferie å slappe av fra det vanlige. Treffe nye mennesker, lære dem å kjenne. Barna våre elsker å komme til ukjent sted og stifte nye bekjentskaper de og. Har prøvd ferie av typen tre vennepar med omtrent jevngamle barn leier hytte sammen i Danmark. Grusomt. Aldri mer. Men året rundt ellers er det flott når venner og barn stikker innom. Anonymkode: 89c25...7d3
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #5 Skrevet 8. oktober 2018 Jeg elsker det, men det kommer selvfølgelig litt an på hvem det er. Vi har bare ett barn, og reiser gjerne med en annen familie med ett barn, så det blir jo ikke så voldsomt mye likevel da. 😛 Også hjelper det jo at vi har omtrent like regler og at begge familiene er fleksible på de områdene der vi ikke er like i utgangspunktet. Vi jobber dessuten deltid hjemmefra begge to, og barnet vårt har korte skoledager og går ikke på sfo, så vi får mye tid sammen. Jeg skjønner godt at de som jobber fullt og er i tidsklemma i hverdagen gjerne vil ha tid med bare familien i ferien. Anonymkode: c5823...b53
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #6 Skrevet 8. oktober 2018 Har aldri ferier sammen med andre barnefamilier nei. Men nå har vi fire barn selv da, så det er mange nok hensyn å ta i egen familie om vi ikke skulle måtte ta hensyn til andre familier også Anonymkode: 5174e...74f
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #7 Skrevet 8. oktober 2018 I teorien så synes jeg det høres fint ut å ha noen å dra sammen med, men i praksis orker jeg det bare ikke. Synes mange styrer så mye med ungene sine. Anonymkode: f6539...5c2
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #8 Skrevet 8. oktober 2018 Jeg er (veldig) selektiv med hvem jeg orker å dra med. Velger de som også er laied back, og lar ungene aktivisere seg selv. Da kan det være kjekt nå som vi har barn i bhg/tidlig sokolealder. -Da leker barna med hverandre, og vi voksne kan ta det litt mer med ro. Evt kan vi passe hverandres barn hvis man som par eller venner vil ha et par timer for seg selv på shopping eller kafé Anonymkode: dd6ae...b1f
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #9 Skrevet 8. oktober 2018 Kanskje ikke på ferie, men utflukter og helgeturer er koselig. Forutsetter at man kjenner hverandre og er noenlunde samkjørte på oppdragelse og regler, at man er komfortabel med å snakke til hverandres barn og at barna fungerer greit sammen. Anonymkode: 9daf6...904
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #10 Skrevet 8. oktober 2018 Nei, har gjort det et par ganger da barna var mindre, men både jeg å mannen trives best å reise på ferie alene med bare barna. Blir fort mye mas når en er flere..... Anonymkode: b0267...c2b
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #11 Skrevet 8. oktober 2018 Nei! Kunne aldri falt meg inn. Jobber med ca.150 barn i uka og får mer enn nok av andre sine uoppdragne unger på jobb. I ferier og helger vil jeg kun ha mine egne rundt meg. Amen! Anonymkode: b36fa...fee
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #12 Skrevet 8. oktober 2018 Ja, det gjør vi gjerne. Vi har gjort det flere ganger. Alltid med folk vi kjenner godt og trives sammen med. Nydelige voksne og herlige barn. Vi synes det er helt supert! Anonymkode: e7873...4a1
*Miss Marple* Skrevet 8. oktober 2018 #13 Skrevet 8. oktober 2018 Vi reiser ofte med andre familier og stortrives med det. Man velger jo sine reisevenner med omhu og velger dem man ellers går godt sammen med. Kun en gang har det vært godt å slippe unna dem, og de er ikke omgangsvenner av oss lenger. Man må jo være på plussiden for at det skal gå.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #14 Skrevet 8. oktober 2018 Gjort det tre sommerferier og det gikk fint, det, men nå er vi ferdig med det. Anonymkode: 4bace...c03
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #16 Skrevet 8. oktober 2018 Har hatt ferier med andre før, men kjente veldig på det nå sist sommerferie at det var siste gang... Anonymkode: 898bd...3bd
the amazing spidermamma Skrevet 8. oktober 2018 #17 Skrevet 8. oktober 2018 Det kommer veldig an på. Vi har reist flere ganger med min bror og hans familie, det pleier å gå veldig fint. Det blir også litt mer ferie for oss voksne hvis ungene sysselsetter seg selv sammen med de andre barna. Jeg vil gjerne være sammen med dem, altså, men det er fint å kunne lese ei bok f.eks, mens ungene leker i nærheten. Men å reise på ferie med noen man ikke kjenner godt (og til og med da), kan være et sjansespill. Folk har så ulike rutiner og ønsker på en ferie, noen vil tidlig opp, noen sove lenge, noen bruker lang tid, andre stresser i vei, noen vil spise ditt og ikke datt, noen seint og noen tidlig...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #18 Skrevet 8. oktober 2018 Jeg har tre søsken og vi reiser gjerne på ferie med mine søsken og deres familier. Det har vi gjort mange ganger og alle trives med det! Vennefamilier reiser vi ikke med. Kunne nok gjort det hvis spørsmålet kom opp, men det har aldri vært aktuelt. Har bare positive erfaringer fra å reise med andre. Men alle må være fleksible og runde i kantene. Anonymkode: f84bd...3d9
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #19 Skrevet 8. oktober 2018 Vi har to vennepar med barn som vi gjerne ferierer med. Vi er veldig like i oppdragelsen og alle ungene er fine, oppegående barn som leker veldig godt sammen. Begge venneparene har barn på lik alder som våre barn som elsker å være sammen. Vi voksne har samme forventning til ferien og har det veldig hyggelig. Hadde ikke taklet bortskjemte unger med mye krangling og støy. Har dog et krav, egen boenhet. Leier vi hytte, kan vi gjerne være ved siden av hverandre, men vil gjerne ha noen timer alene på kvelden og på morgenen. Vi har veldig mye tid sammen bare oss familien fra før og kjenner aldri på tidsklemma. Vi er også mye på ferie alene med barna. Anonymkode: 0fa4d...d61
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #20 Skrevet 8. oktober 2018 Er nok en litt laid back mamma selv(HI) og synes det fort blir så mye mas med andres barn, tidlig oppe, middag klokkka da og da for sånn er rutinene, sove lur da og da for sånn er det. Og ungene deres er jo vant til så mye oppmerksomhet hele tiden at vi voksne ikke får fred til å snakke sammen. Anonymkode: f6539...5c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå