Gå til innhold

Hvorfor føler jeg at alle er manipulerende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den dagen jeg ba om en pause med samboeren, så sa jeg til han at jeg ikke ville se han med det første, at jeg trengte tid til å tenke og at jeg ville ha fred og ro. Han sa han allerede var på vei i bilen for å snakke. Jeg kunne selvsagt sagt nei, du får ikke komme inn, men følte meg presset til å ta den samtalen der og da, selv om jeg hadde planer den dagen (kvelden) og ikke orket å "ta den samtalen" den dagen. Han kom, vi snakket, og det var greit - men jeg følte likevel at mitt ønske ikke ble hørt. Samtidig følte jeg at jeg tok hans behov for å snakke til etterretning og føyde meg etter dette.

Nå har jeg en annen situasjon, med en fyr som vil treffe meg. Jeg gjorde det klart at jeg ikke ønsket å gå videre, ikke pga han, men pga min livssituasjon, og at jeg ikke har plass til et menneske til i den. For tiden. Jeg regnet ikke med å høre fra han igjen, men han tar regelmessig kontakt. Det er hyggelig det, det er sikkert en ålreit fyr. Jeg på min side er usikker på hva jeg vil men følte at det var riktig å ikke gå videre. Men han henger på og gir ikke slipp, men på en veldig hyggelig måte. Hadde jeg sagt nei, helt klart, så hadde han nok gitt seg. 

Problemet mitt er at jeg tenker følgende om han; at han ikke godtar et nei, at han snirkler seg inn på meg på en hyggelig måte, at han kommer til å "henge på" helt til jeg tenker at det "ikke kunne skade" å treffe han. Men inni meg så tenker jeg at han er bare egoistisk, en luring, en snik, osv. Manipulerende også. 

Disse følelsene (basert på tidligere livserfaringer) gjør at jeg tar avstand, livredd for at han er en "slik person". Hvordan skal jeg klare å legge vekk en slik frykt, da alt han gjør og sier blir tolket av meg som at han manipulerer omgivelsene.

Anonymkode: 50ceb...8bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier jo at hvis du hadde sagt nei helt klart,hadde han nok gitt seg. Da ser du jo selv at du ikke har vært tydelig til denne mannen. Han har ikke oppfattet at du ikke vil mer,og øyner selvfølgelig et håp. Derfor fortsetter han. Disse mennene er ikke manipulerende,det er du som er utydelig. Så dette må du ta fullstendig på din kappe desverre.

Anonymkode: 61dbc...0e5

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du sier jo at hvis du hadde sagt nei helt klart,hadde han nok gitt seg. Da ser du jo selv at du ikke har vært tydelig til denne mannen. Han har ikke oppfattet at du ikke vil mer,og øyner selvfølgelig et håp. Derfor fortsetter han. Disse mennene er ikke manipulerende,det er du som er utydelig. Så dette må du ta fullstendig på din kappe desverre.

Anonymkode: 61dbc...0e5

Hi

Jeg ser den klart og tydelig. Men jeg tenker med en gang at personen er manipulerende, at det at han fortsetter å skrive betyr at han manipulerer. Og da blir jeg redd. 

Men det kan jo være at han bare ønsker å se om han likevel kan få til et møte. Men er det manipulasjon? Hvor går grensen for dere? Hva ville dere ha tenkt?

Anonymkode: 50ceb...8bb

Skrevet

Jeg tror det et bra at det ikke blir noe forhold, du virker ikke særlig lett å leve med. Jeg sier det ikke for å være slem, men leser du hva du selv skriver? Jeg hadde også kjørt til min samboer for å snakke om han ikke tydelig sa "Nei, i kveld passer det ikke". Du må jo SI hva du mener, ikke bare tenke og tro at alle skal kunne lese tankene dine. Det er jo du som manipulerer. Du får han til å tro at det enda er håp, da er det ikke rart han fortsetter. Han har sikkert blitt glad i deg, og da gir han ikke slipp med mindre du er tydelig på at du ikke vil mer.

Anonymkode: c3718...eaa

Skrevet

Mener du virkelig at du sa til samboeren din: Jeg vil gjerne ha en pause i forholdet vårt, men jeg har dessverre ikke tid til å snakke om dette i kveld. Så la være å komme hjem! Skjønner godt at han ikke hørte på deg. Man pauser ikke et forhold og lar være å snakke oim det!

Anonymkode: 82ac4...a09

Skrevet

De er ikke manipulerende. Det er du som er utydelig og paranoid. 

Anonymkode: 71db3...367

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...