Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #1 Skrevet 8. oktober 2018 Igår kveld våknet baby med et hylskrik. Han er veldig snørrete. Vi bruker nesesuger, men såvidt hn klarer å amme. Han har temperatur på 38,5. Spørsmålet mitt: Er det vanlig at babyer har feber? Syns han er så liten? Vurderer et lite legebesøk. Anonymkode: 2c0f4...e3e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #2 Skrevet 8. oktober 2018 Alle barn under 3 mnd skal vurderes for innleggelse når de har feber, så jeg ville tatt ham til legen. Han er tross alt bare 3,5 mnd, og de kan fort bli verre, særlig når han ikke får til å amme. Anonymkode: d0d4b...528
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #3 Skrevet 8. oktober 2018 Dra til legen for sikkerhets skyld. Min ene fikk falsk krupp og ørebetennelse i en alder av tre mnd. Gikk helt fint, men fikk beskjed om at så små barn har dårlig temperaturregulering, som betyr at feber kan gå fort opp og ned. Derfor er det ekstra viktig å følge med på allmenntilstanden og ikke bare se på tempen. Bra allmenntilstand og 39 i feber kan forekomme, og det samme kan dårlig allmenntilstand og 37,5, hvis du skjønner. Pass på å ikke kle på for mye, og pass på væskeinntak. Og snakk med lege - jeg er ikke lege. Anonymkode: 0576a...71e
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #4 Skrevet 9. oktober 2018 ikke uvanlig. ta det helt med ro. kan være tenner Anonymkode: 0e3b4...be0
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #5 Skrevet 9. oktober 2018 Selv om det sjeldent nevnes, så er det svært sjeldent barn får feber før de har fått sine første vaksinene, ofte rundt 3mnd. alder. Vi har selv erfart dette, da vi valgte å avstå fra vaksiner de første 3 årene med minstemann. Han var ikke forkjølet, ikke en gang da han startet i barnehagen, før vaksinering. 2 uker etter første vaksine, så fikk han feber og forkjølelse. Spurte legen, og han mente jeg var inne på noe, men samtidig så opplyste han om at det tross alt er det bedre med litt forkjølelser og feber, enn noen av de sykdommene vi vaksinerer mot. Uansett, om du er i tvil om ditt barns helse, oppsøk lege. Om du ikke allerede har kjøpt, kan det være greit å ha paracet stikkpiller til barnet. De bruker å få ned feberen fort. Anonymkode: d2672...d29
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2018 #6 Skrevet 10. oktober 2018 11 hours ago, Anonym bruker said: Selv om det sjeldent nevnes, så er det svært sjeldent barn får feber før de har fått sine første vaksinene, ofte rundt 3mnd. alder. Vi har selv erfart dette, da vi valgte å avstå fra vaksiner de første 3 årene med minstemann. Han var ikke forkjølet, ikke en gang da han startet i barnehagen, før vaksinering. 2 uker etter første vaksine, så fikk han feber og forkjølelse. Spurte legen, og han mente jeg var inne på noe, men samtidig så opplyste han om at det tross alt er det bedre med litt forkjølelser og feber, enn noen av de sykdommene vi vaksinerer mot. Uansett, om du er i tvil om ditt barns helse, oppsøk lege. Om du ikke allerede har kjøpt, kan det være greit å ha paracet stikkpiller til barnet. De bruker å få ned feberen fort. Anonymkode: d2672...d29 er faktisk ikke det,min hadde det ved fødsel og fikk beskjed om det ikke var veldig unvanlig Anonymkode: 0e3b4...be0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå