Gå til innhold

Leger og bruk av ulovlige rusmidler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår var jeg på en fest med en del leger og annet helsepersonell. Oppdager da at flere av de som var utdannet leger brukte ulike typer rusmidler. Måtte spørre noen andre om dette som hadde mer kjennskap til de det gjaldt, og vedkommende kunne fortelle at flere av dem brukte det ofte. Kjente jeg synes dette var svært ubehagelig! For det første er grunnen at det er ulovlig, men for det andre tenker jeg at rusmidler (narkotika) er noe som kan sitte i kroppen over tid. Er ikke dette svært uheldig om man jobber på f.eks. sykehus hvor det oppstår mye akutt? Da gjelder det jo å handle raskt og tenke klart, men det finnes vel rusmidler som setter dette noe tilbake. Altså, at man har treigere reaksjonsevne og tenker noe mer uklart?

Er dette noe man burde ta videre? Er det noen rutiner i sykehusene som kan fange opp dette?
Vet jo det finnes lover og regler som sier at man skal være rusfri på jobb. Vil man eventuelt merke det på personene? 

Er dette uvanlig blandt leger, eller vanlig?

Anonymkode: ae81d...1e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel like vanlig/uvanlig blant leger og annet helsepersonell som det er blant andre yrkesgrupper. 

Anonymkode: a169f...8d2

Skrevet

Hvilke rusmidler var det? 

Jeg kan uansett berolige deg med at de ikke kommer mer rusa på jobb enn om de hadde brukt rusmiddelet alkohol istedenfor. 

Om de bruker rusmidler på fest, er det ingenting som tilsier at de er rusa på jobb! 

Hvis du vil potensielt ødelegge noens liv og karrierer tar du dette videre, hvis ikke lar du det være opp til dem selv hvilke rusmidler de velger. 

Har du beviser på at noen er rusa på alkohol, tabletter eller narkotika på jobb derimot, melder du ifra til leder. 

Anonymkode: 97319...907

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...