Gå til innhold

Kan jeg ha kvinnelig aspergers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg ha kvinnelig aspergers? Kjenner meg SÅ igjen i dette ...

Jeg var aldri opptatt av å sminke meg eller kle meg pent som tenåring, og hadde store problem med at kroppen min forandret seg fra jente til kvinne.

Jeg likte ikke å se på gutter som andre, selv om det er gutter jeg er tiltrukket av.
Alltid vært stille og sjenert...

Jeg pratet aldri hverken hjemme eller på skolen, og pratet aldri om følelser. Jeg bar alt inni meg, og sa ikke et eneste ord. Jeg gråt mye i smug, og gråt meg i søvn hver natt i tenårene og gjennom 20-årene.

Jeg hadde problem med å få venner, så har alltid vært mye alene... Ingen nære venner idag, selv om jeg ønsker å være sosial under trygge rammer.

Jeg har allitd vært oppegående og smart, og er veldig begavet innen musikk og kunst. Dette var de eneste fagene jeg likte på skolen, men jeg kunne jobbe bra innen fag som interesserte meg som naturfag, historie, språk...

Idag bor jeg hjemme med mamma, sliter med å leve normalt, og vet ikke hva jeg skal gjøre av meg ... lever på NAV på AAP, men jobber i en skjermet bedrift med oppegående mennesker.

Anonymkode: 496e2...e08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvinnelig aspergers?

Anonymkode: e4725...4b2

Skrevet

Be om henvising av legen din så får du svar.
Jeg har Asberger. Det varierer om hva som er de største problemer fra person til person.
Jeg har et indre kaos fordi jeg tar inn alt av inntrykk å slitter med å flitrere hva som er viktig.
For å dempe kaos må jeg planlegge alt å forhånd. Jeg må planlegge at vis jeg drar ditt så vet jeg ikke hva som skjer.
Jeg prater for mye ,men forstår ikke altid de jeg snaker med er interessert  i det tema som jeg er.
Jeg forstår ikke intriger i tv program som Farmen o.l.  blir bare tåplig.

Anonymkode: 8085d...3b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...