Gå til innhold

Graviditet, Når fortelle jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fortalte du på jobb at du var gravid og hva jobbet du som da?

Jeg er sykepleier og er usikker på når jeg skal fortelle om graviditeten.

Kan jo være at jeg etter hvert bør ha tilrettelegging på visse områder 

Anonymkode: e5210...c1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte fortelle det umiddelbart da det var en oppgave jeg måtte slutte tidlig med. Var i uke 5.

Anonymkode: d9d56...856

Skrevet

De første gangene jeg var gravid fortalte jeg det i uke 12-14.

Den siste gangen fortalte jeg det i uke 8. Ble så utrolig dårlig, og fikk så vondt i ryggen at jeg måtte legge med nedpå i blant for å klare å fungere. Spurte da sjefen om det var greit at jeg gjorde det.

Jobber i bolig for utviklingshemmede.

Synes ikke man trenger å fortelle det på jobben før man må egentlig, enten pga tilrettelegging eller fordi man er såpass langt uti svangerskapet at det begynner å vises eller at andre begynner å snakke om det. Det er mest riktig at sjefen får vite det av deg enn av andre.

Anonymkode: 387e0...82a

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg måtte fortelle det umiddelbart da det var en oppgave jeg måtte slutte tidlig med. Var i uke 5.

Oi, uke 5 var tidlig, men å tilrettelegge oppgaver der man må. Var det kun sjefen som fikk vite det? 

HI

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De første gangene jeg var gravid fortalte jeg det i uke 12-14.

Den siste gangen fortalte jeg det i uke 8. Ble så utrolig dårlig, og fikk så vondt i ryggen at jeg måtte legge med nedpå i blant for å klare å fungere. Spurte da sjefen om det var greit at jeg gjorde det.

Jobber i bolig for utviklingshemmede.

Synes ikke man trenger å fortelle det på jobben før man må egentlig, enten pga tilrettelegging eller fordi man er såpass langt uti svangerskapet at det begynner å vises eller at andre begynner å snakke om det. Det er mest riktig at sjefen får vite det av deg enn av andre.

Anonymkode: 387e0...82a

Du har rett . Man trenger ikke fortelle det før man må. Så fremt jeg føler meg grei og magen ikke vises kan jeg vel holde det skjult en god stund? 

HI

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, uke 5 var tidlig, men å tilrettelegge oppgaver der man må. Var det kun sjefen som fikk vite det? 

HI

Jeg er faktisk sjefen. Det var mye enklere å fortelle dem jeg jobber med hvorfor vi måtte bytte litt oppgaver enn å finne på noe.

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er faktisk sjefen. Det var mye enklere å fortelle dem jeg jobber med hvorfor vi måtte bytte litt oppgaver enn å finne på noe.

Ja, mye enklere å fortelle sannheten.

Jeg har ikke pokerfjes heller så etter hvert kan det bli vanskelig å skjule graviditeten 

HI

Skrevet

Jeg fortalte det i uke 12. Hadde tenkt å vente til etter ordinær ultralyd uke 18, men det ble vanskelig fordi vi ser hverandre nakne på jobb og det lot seg ikke skjule så lenge som jeg hadde tenkt.

Anonymkode: 92de0...f75

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fortalte det i uke 12. Hadde tenkt å vente til etter ordinær ultralyd uke 18, men det ble vanskelig fordi vi ser hverandre nakne på jobb og det lot seg ikke skjule så lenge som jeg hadde tenkt.

Da kan det være vanskelig å skjule ja. Hva jobber du med?

HI

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken jobb er det du har? 😊

Anonymkode: 25fd0...547

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva jobber du med, som dere ser hverandre nakne?

Anonymkode: 7b7f9...ce4

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva jobber du med, som dere ser hverandre nakne?

Anonymkode: 7b7f9...ce4

Som idrettspedagog på en institusjon hvor vi har bassengtrening flere ganger i uka og deler garderobe/dusj. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...