Gå til innhold

Graviditet, Når fortelle jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fortalte du på jobb at du var gravid og hva jobbet du som da?

Jeg er sykepleier og er usikker på når jeg skal fortelle om graviditeten.

Kan jo være at jeg etter hvert bør ha tilrettelegging på visse områder 

Anonymkode: e5210...c1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte fortelle det umiddelbart da det var en oppgave jeg måtte slutte tidlig med. Var i uke 5.

Anonymkode: d9d56...856

Skrevet

De første gangene jeg var gravid fortalte jeg det i uke 12-14.

Den siste gangen fortalte jeg det i uke 8. Ble så utrolig dårlig, og fikk så vondt i ryggen at jeg måtte legge med nedpå i blant for å klare å fungere. Spurte da sjefen om det var greit at jeg gjorde det.

Jobber i bolig for utviklingshemmede.

Synes ikke man trenger å fortelle det på jobben før man må egentlig, enten pga tilrettelegging eller fordi man er såpass langt uti svangerskapet at det begynner å vises eller at andre begynner å snakke om det. Det er mest riktig at sjefen får vite det av deg enn av andre.

Anonymkode: 387e0...82a

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg måtte fortelle det umiddelbart da det var en oppgave jeg måtte slutte tidlig med. Var i uke 5.

Oi, uke 5 var tidlig, men å tilrettelegge oppgaver der man må. Var det kun sjefen som fikk vite det? 

HI

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De første gangene jeg var gravid fortalte jeg det i uke 12-14.

Den siste gangen fortalte jeg det i uke 8. Ble så utrolig dårlig, og fikk så vondt i ryggen at jeg måtte legge med nedpå i blant for å klare å fungere. Spurte da sjefen om det var greit at jeg gjorde det.

Jobber i bolig for utviklingshemmede.

Synes ikke man trenger å fortelle det på jobben før man må egentlig, enten pga tilrettelegging eller fordi man er såpass langt uti svangerskapet at det begynner å vises eller at andre begynner å snakke om det. Det er mest riktig at sjefen får vite det av deg enn av andre.