Gå til innhold

Rot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så rotete! Det er så ufeminin egenskap og jeg ser på alle mødre til barn i klassen at de har skinnende, rene og deilige hjem. Mitt er flekkete, hårete, rotete. Min mann et rotete kunstner. Jeg vil ut av dette. (Nei, det er ikke på nivå med omsorgssvikt, jeg overdriver litt for å poengtere). 

Tips til å bli en ryddig og effektiv trebarnsmor med colgatesmil og innbydende heim?

Anonymkode: 63e65...7cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

EN rotete kunstner. Språkføring tror jeg jeg har nogenlunde kontroll på oppi alt 😉

Hi

Anonymkode: 63e65...7cc

Skrevet

Du må rett og slett ha det mer minimialistisk.

Kaste flere ting, ha faste plasser til ting i bokser, hyller og kommoder, da kan du vaske/tørrmoppe over gulver og flater, og det ser renere ut.

Anonymkode: e606a...434

Skrevet

Kvitt dere med ting. Selg, kast, gi bort. Gå systematisk fram med klær, sportsutstyr, kjøkkenutstyr, stue osv. Vær streng mtp affeksjonsverdi. Bruker dere det? Ser dere på det? Gamle DVD filmer, f.eks - kast. Klær som ikke er brukt på et år - gi bort. Gamle permer med papirer - kast. 

Å, det er så godt når det er gjort!

Anonymkode: 28525...e58

Skrevet

Slapp av. Jeg er helt sikker på at dere har et varmt og innbydende hjem. Det er ikke sikkert at ting blir bedre med colgatesmil og tellekanter, altså. 

Men om du blir stresset av det så er det jo noen enkle grep du kan ta. 

Først av alt, kast ting. Ta en rassia og kvitt dere med ting som står i veien og samler rot, ting som er for gammelt eller for smått. Skaff smarte oppbevaringsmuligheter  

Støvsug hver/annenhver dag, ta et kvarter å rydd hver kveld når ungene har lagt seg. 

Kos deg med ungene, dere sitter raskt nok i et hjem hvor ingen roter. 

Anonymkode: 8f809...521

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...