Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2018 #1 Skrevet 5. oktober 2018 Anbefaler alle å se denne https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen-kort-forklart Det er overhode ikke farlig for barnet ditt hvis du drikker ett glass vin eller tre når du ammer. Sånn, slutt på den diskusjonen 😊 Anonymkode: 00c5a...06d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2018 #2 Skrevet 5. oktober 2018 Se ammehjelpen.no👍 Anonymkode: 75c0f...ff6
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2018 #3 Skrevet 6. oktober 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Se ammehjelpen.no👍 Anonymkode: 75c0f...ff6 Er ikke korrekt det de sier, er utdatert informasjon. Anonymkode: 00c5a...06d
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2018 #4 Skrevet 6. oktober 2018 Burde ikke fornuften tre inn her?? Istedet for å tro på alt du ser på tv og internett. Anonymkode: 6db1e...4ff
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2018 #5 Skrevet 6. oktober 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Anbefaler alle å se denne https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen-kort-forklart Det er overhode ikke farlig for barnet ditt hvis du drikker ett glass vin eller tre når du ammer. Sånn, slutt på den diskusjonen 😊 Anonymkode: 00c5a...06d Bare lurer... Tenker du det samme om dop og røyk da også, eller er du i den gruppa hvor du tenker at alkohol er noe totalt annet??? Anonymkode: 6db1e...4ff
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2018 #6 Skrevet 6. oktober 2018 Nei det er ingen beviser for at det er farlig på noe som helst måte. Og ta seg et glass vin eller to mener jeg. Og drikke seg sanseløs og ha ansvar for barn er en helt annen ting. Hilsen en som ammer og tar seg et glass vin i ny og ne😊 Anonymkode: 23a4c...cfa
Pobie Skrevet 6. oktober 2018 #7 Skrevet 6. oktober 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei det er ingen beviser for at det er farlig på noe som helst måte. Og ta seg et glass vin eller to mener jeg. Og drikke seg sanseløs og ha ansvar for barn er en helt annen ting. Hilsen en som ammer og tar seg et glass vin i ny og ne😊 Anonymkode: 23a4c...cfa Det er du som kommer med gammel informasjon her. De nye retningslinjene sier at man ikke burde amme de første 4 timene etter man har drukket. https://www.healthychildren.org/English/ages-stages/baby/breastfeeding/Pages/Alcohol-Breast-Milk.aspx
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2018 #8 Skrevet 6. oktober 2018 Det er kommet ny forsking på dette, og jeg syns det er så latterlig at at norske myndigheter fortsetter med sin skremselspropaganda. Dette er en stor metastudie utført av kyndige leger og forskere. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/24118767/ Anonymkode: 00c5a...06d
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2018 #9 Skrevet 6. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Bare lurer... Tenker du det samme om dop og røyk da også, eller er du i den gruppa hvor du tenker at alkohol er noe totalt annet??? Anonymkode: 6db1e...4ff I herrens navn, jeg har lest meg opp, og mener selvsagt ikke at dop og sigaretter er det samme. Men jeg er dritt lei av at det spres gal informasjon til mødre som er livredd for å gjøre feil. Anonymkode: 00c5a...06d
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #10 Skrevet 8. oktober 2018 ammehjelpen er en promoteringsside for amming. Jeg støtter den. Ikke se det som vitenskaplige argumenter rundt alkohol. Les om pupp og melk. Stryk resten. Anonymkode: 7f6b4...445
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #11 Skrevet 8. oktober 2018 Jeg drikker glatt 3 glass vin selv om jeg ammer! Jeg har lest denne nye forskningen og sett seminar av en av de svenske forskerne som tar opp dette temaet. Hun lo av myndighetenes råd til norske foreldre om å vente 3 timer etter 1 glass. Hun sa: enten kan dem ikke kjemi eller så kan dem ikke mattematikk. Hun skriver forøvrig bok sammen med en annen lege/forsker med nye opplyste råd til mødre..! Det forskerne har funnet ut er: om du suller i deg 4 flasker øl og ammer 30 min senere så får babyen tilsvarende 2% av den ene flasken. Dvs at det er rett og slett ikke mulig for babyen å ta skade av om du drikker deg et par 3 glass med vin eller øl. Du må drikke til du har 5 i promille og da er du død for lenge siden for at babyen skal kunne få en minimal promille. Tenker det begynner å bli på tide å omfavne forskning og ikke bare høre på alt som sies av myndighetene når dem ikke har noe forsknings grunnlag! 😉 Anonymkode: 7808d...0e3
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2018 #12 Skrevet 9. oktober 2018 ammehjelpen er umoderne, og tror de har rett i alt.. stoler heller på dette Anonymkode: 7c739...f87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå