Gå til innhold

Kan jeg dra på butikken, barna sover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har glemt å kjøpe morsmelkerstatning, og jeg bor 500meter fra butikken. 

Skal jeg vekke alle barna, på 5,3 og 6 mnd og dra på butikken. Eller er det innafor å kjøre raskt bort. 

Ingen av ungene bruker å våkne på kvelden.. 

Anonymkode: afd09...078

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde dratt. Regner med det er krise hvis du ikke får tak i mme?

Anonymkode: a13c0...f2a

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt. Mine barn ville blitt veldig redde OM de våknet og var alene i huset 

Anonymkode: 841f1...442

Skrevet

Hva om det begynner å brenne? Du kan ikke dra fra dem! Ring på hos naboen, og få ham til å sitte hos deg de minuttene. Eller, ring butikken og hør om noen kan levere mme hjem til deg (mot betaling, selvsagt). 

Anonymkode: bc91b...f00

Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde gjort det. 

Anonymkode: e9372...573

Skrevet

Spør naboen om han enten kan passe ungene eller kjøre på butikken for deg. Barna er alt for små til å være alene, selv om de sover.

Anonymkode: 9573a...026

Skrevet

Nei, det hadde jeg aldri vurdert. 

Anonymkode: ce4bd...e41

Skrevet

Har vært alenemor og måtte gjøre det. Gikk fint. Skammer meg og står ikke for det;-)

Anonymkode: 12c17...cd1

Skrevet

Har gjort det, men ikke med en baby i hus. 

Anonymkode: 7116d...76c

Skrevet

Jeg hadde aldri kjørt PÅ butikken, men TIL butikken hvis du fikk en nabo til å passe barna.

Aldri lurt å kjøre PÅ butikken...aldri kjør på noe!

Anonymkode: 8488e...00e

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Av den enkle grunn at ting kan skje og du kan bli forhindret i å komme tilbake innen rimelig tid. 

500 m er ikke så kort. 

Anonymkode: 63574...cbc

Skrevet

Hadde jeg aldri i verden gjort! De er altfor små til å være alene. Plutselig våkner en av de med mareritt f eks! Eller falsk krupp! Eller kaster opp! Du må få noen til å enten sitte hos deg eller stikke på butikken for deg. En nabo kan kanskje være behjelpelig? Jeg hadde med glede passet naboens barn om de måtte kjapt i butikken.  IKKE dra fra de alene. 

Anonymkode: e1c45...51e

Skrevet

Takk for svar. 

Neida, jeg har egentlig ikke vurdert det. Situasjonen er den at jeg stresset etter barnehagen med slitne unger på butikken, og klarte da å glemme å kjøpe MME. Aldri skjedd før. 

Jeg sendte min mor en melding, som er naboen min og spurte om hun kunne passe på ungene eller svinge innom butikken. 

Hun mente da at jeg bare kunne dra, fordi ungene sov alikevel. Og hun gadd ikke fordi hun såg på tv og tok ett glass vin. 

Enden på visa ble at naboen svingte innom butikken for meg. 

Ville bare høre her om jeg virkelig er så hysterisk som min mor mente jeg var... 

Hi

Skrevet

Ikke hysterisk i det hele tatt.

jeg hadde aldri drarr ut av huset med så små barn helt slene. Mine er 8 og 4 og hadde Aldri vurdert det engang. 

Anonymkode: dc997...738

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke hysterisk i det hele tatt.

jeg hadde aldri drarr ut av huset med så små barn helt slene. Mine er 8 og 4 og hadde Aldri vurdert det engang. 

Anonymkode: dc997...738

Jeg hadde gjort det om barna var 8 og 4 men ikke med baby i hus. Da hadde jeg nok vekket eldstemann, tatt med meg babyen, og kjøpt, eller fått en nabo til å se etter. Men den enkleste løsningen ville ha vært å sendt naboen til butikken. Eller fått ansatte på butikken til å levere. Hva om du blir utsatt for en ulykke på det lille strekket? 

Anonymkode: bf90c...b1d

Skrevet

Mine barn er 8 og 10 år og jeg hadde heller aldri dratt fra dem når de sov. De kan våkne og bli redde, det kan begynne å brenne eller det kan skje meg noe. Så nei, du har helt rett, det er ikke hysterisk!

Anonymkode: 1e566...ef1

Skrevet

Mora di er neppe årets mormor!!!

Skrevet

Ja, for å kjøpe noe så viktig som MME og du er 500 meter fra butikken ville jeg gjort det. Da hadde jeg ikke vekket alle for å dra dem ut på butikken.

Men før jeg hadde valgt å reise fra dem hadde jeg sendt ei melding til familie eller venner i nærheten og spurt om de kunne stukket på butikken og kjøpe og levere. Ville kun reist fra barna hvis det var krise.

Og nå som jeg tenker meg om er det vel ikke krise for en på 6 mnd? Da kan du jo gi frokost og så stikke på butikken når barna er våkne. Da ville jeg kunne stukket på butikken hvis babyen må ha mat om natten.

Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort selv om sønnen min er 7 år,å det er det to grunner til : 

Han våkner ikke av brannalarmen så det hadde jo vært livsfarlig om han var hjemme alene da.

Hvis han hadde våknet når jeg var på butikken så hadde han blitt livredd og hysterisk. På dagtid kan han fint være hjemme  alene en time eller to uten problemer.

Anonymkode: 4a35c...97b

Skrevet

Nei, overhodet ikke. Vi har nylig begynt å la barna være alene hjemme. Eldste, som er 12, passer da på de to andre, som er skolebarn. Før det har det vært uaktuelt. Heller ikke nå ville jeg dratt fra tre sovende barn. Den eldste er våken og klar over sitt ansvar som barnevakt. Også når man bare blir borte 10 minutter. 

Anonymkode: 1f9f7...873

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. 

Neida, jeg har egentlig ikke vurdert det. Situasjonen er den at jeg stresset etter barnehagen med slitne unger på butikken, og klarte da å glemme å kjøpe MME. Aldri skjedd før. 

Jeg sendte min mor en melding, som er naboen min og spurte om hun kunne passe på ungene eller svinge innom butikken. 

Hun mente da at jeg bare kunne dra, fordi ungene sov alikevel. Og hun gadd ikke fordi hun såg på tv og tok ett glass vin. 

Enden på visa ble at naboen svingte innom butikken for meg. 

Ville bare høre her om jeg virkelig er så hysterisk som min mor mente jeg var... 

Hi

Nei, du er ikke hysterisk, og moren din er skikkelig kjip som ikke gidder å hjelpe deg de minuttene det tar

Anonymkode: d6288...b29

Skrevet
17 timer siden, Pobie skrev:

Ja, for å kjøpe noe så viktig som MME og du er 500 meter fra butikken ville jeg gjort det. Da hadde jeg ikke vekket alle for å dra dem ut på butikken.

Men før jeg hadde valgt å reise fra dem hadde jeg sendt ei melding til familie eller venner i nærheten og spurt om de kunne stukket på butikken og kjøpe og levere. Ville kun reist fra barna hvis det var krise.

Og nå som jeg tenker meg om er det vel ikke krise for en på 6 mnd? Da kan du jo gi frokost og så stikke på butikken når barna er våkne. Da ville jeg kunne stukket på butikken hvis babyen må ha mat om natten.

Les svaret fra hi.

Anonymkode: d995c...580

Skrevet

Morra di kan ta seg en bolle.

Anonymkode: 52b5e...c61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...