Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2018 #1 Skrevet 5. oktober 2018 Vet det er umulig å svare på. Men vi er alle samlet her nå. Påbegynt behandling for livets siste dager. Bare sover, sovet siden kl 9. Ikke mat, væske, ingenting. Hvor lenge kan denne perioden vare?! Anonymkode: 9586d...c72
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2018 #2 Skrevet 5. oktober 2018 Aner ikke selv, men lykke til i denne perioden Anonymkode: 5b2ac...6db
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2018 #3 Skrevet 5. oktober 2018 Opptil en uke kan det ta. Kroppen kan klare seg uten drikke i en uke, men jeg vil tippe 3 dager når hun er gammel og er i den siste fasen. Anonymkode: 5047e...bce
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2018 #4 Skrevet 5. oktober 2018 Takk for svar❤️ Bruker det ikke som fasit altså, men godt å ha noe og holde fast i... sykehjemmet har lagt til rette for at vi kan overnatte, og de har stelt i stand et rom med mat og drikke til oss til alle måltider..😢 Anonymkode: 9586d...c72
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2018 #5 Skrevet 5. oktober 2018 ❤️ Denne tiden kommer du for alltid til å huske. Ta vare på hverandre 🌺 Jeg husker jeg holdt mammas hånd, den var blitt så myk, fordi hun ikke hadde vasket og styrt på lenge. Vanligvis var hendene hennes alltid litt grove av all vaskingen. Hun lå lenge på siste stadiet, fikk mye morfin. Tilslutt hentet Herren henne hjem. Det er fint å kunne ta farvel ordentlig 💔 Anonymkode: 5047e...bce
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2018 #6 Skrevet 5. oktober 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: ❤️ Denne tiden kommer du for alltid til å huske. Ta vare på hverandre 🌺 Jeg husker jeg holdt mammas hånd, den var blitt så myk, fordi hun ikke hadde vasket og styrt på lenge. Vanligvis var hendene hennes alltid litt grove av all vaskingen. Hun lå lenge på siste stadiet, fikk mye morfin. Tilslutt hentet Herren henne hjem. Det er fint å kunne ta farvel ordentlig 💔 Anonymkode: 5047e...bce Takk❤️ Og leit å høre om tapet av din mor. Vi er så mange her, det er ikke rom for at jeg kan sitte med henne alene... men jeg skal forsøke å ta farvel, selvom hun ikke er bevisst 😢 Anonymkode: 9586d...c72
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2018 #7 Skrevet 5. oktober 2018 Far døde sist uke. Han levde godt og vel en uke etter han fikk tilført væske intravenøst siste gang. Et døgn før han døde ble han "borte" for oss. Da forsto vi (og personalet på sykehjemmet) at det var nest siste fase. Knappe ti minutter før han døde endret han seg for siste gang, da gikk pusten saktere og saktere, før pusten til slutt stoppet. Så kom et siste sukk. Alt gikk helt stille og rolig for seg. Han var gammel og syk, men klar i hodet helt til ett og et halvt døgn før han døde. Svigermor døde i søvne, uten noe egentlig tydelig forvarsel svigerfar døde to og halvt døgn ettet vi ble bedt om å komme, også han døde svært stille og rolig. Han hadde da ikke tatt til seg verken væske eller mat på ca to uker. Begge mine svigerforeldre var også gamle. Anonymkode: c30da...a4e
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2018 #8 Skrevet 5. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk❤️ Og leit å høre om tapet av din mor. Vi er så mange her, det er ikke rom for at jeg kan sitte med henne alene... men jeg skal forsøke å ta farvel, selvom hun ikke er bevisst 😢 Anonymkode: 9586d...c72 Jeg fikk sitte hos mormor da hun døde, det er jeg utrolig takknemlig for. Hun også lå tilsynelatende og sov, men klemte hånden min og gråt litt på slutten. Det tok to døgn i den fasen dere er i nå. Hvis dere er mange kan det være lurt å sitte litt på skift, ta noen timer og få litt mat og hvile. Det viktigste for meg var at mormor hadde hudkontakt og nærhet hele tiden. Vi forstod da det nærmet seg, og satt sammen siste timene. Anonymkode: d9757...e4c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2018 #9 Skrevet 5. oktober 2018 Jeg vet at det er kontroversjonelt det jeg kommer til å skrive nå. Jeg er ikke enig i denne måten å dø på. Uten å få mat, ikke engang vann. Dette, for meg, er ikke etisk rett. Dette er unødvendig. Hvem er det egentlig man holder denne personen i livet for? Beklager det spørsmålet. Men la de få en mer verdig avslutning på livet. Ja, jeg er for assistert selvmord. Anonymkode: 38981...3e6
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2018 #10 Skrevet 5. oktober 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet at det er kontroversjonelt det jeg kommer til å skrive nå. Jeg er ikke enig i denne måten å dø på. Uten å få mat, ikke engang vann. Dette, for meg, er ikke etisk rett. Dette er unødvendig. Hvem er det egentlig man holder denne personen i livet for? Beklager det spørsmålet. Men la de få en mer verdig avslutning på livet. Ja, jeg er for assistert selvmord. Anonymkode: 38981...3e6 Det her du gjør her, er så ondskapfullt at jeg har ikke ord. Du kunne laget din egen tråd, og ikke skrevet dette her i denne tråden, til et menneske som er midt i en sorgprosess. Anonymkode: 153ce...356
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2018 #11 Skrevet 5. oktober 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet at det er kontroversjonelt det jeg kommer til å skrive nå. Jeg er ikke enig i denne måten å dø på. Uten å få mat, ikke engang vann. Dette, for meg, er ikke etisk rett. Dette er unødvendig. Hvem er det egentlig man holder denne personen i livet for? Beklager det spørsmålet. Men la de få en mer verdig avslutning på livet. Ja, jeg er for assistert selvmord. Anonymkode: 38981...3e6 Alle de tre gamle jeg skrev om i mitt innlegg nektet å spise og drikke. De fikk alle tilbud om både mat og drikke, i flere ulike varianter. Det er kroppen som selv forbereder seg på å avslutte, den kobler ut funksjon etter funksjon, tilslutt er kroppen oppbrukt. Anonymkode: c30da...a4e
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2018 #12 Skrevet 5. oktober 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Alle de tre gamle jeg skrev om i mitt innlegg nektet å spise og drikke. De fikk alle tilbud om både mat og drikke, i flere ulike varianter. Det er kroppen som selv forbereder seg på å avslutte, den kobler ut funksjon etter funksjon, tilslutt er kroppen oppbrukt. Anonymkode: c30da...a4e Jeg leste innlegget som at pasienten ikke fikk tilbud om mat eller vann, og det mener jeg er uakseptabelt. Anonymkode: 38981...3e6
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2018 #13 Skrevet 5. oktober 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet at det er kontroversjonelt det jeg kommer til å skrive nå. Jeg er ikke enig i denne måten å dø på. Uten å få mat, ikke engang vann. Dette, for meg, er ikke etisk rett. Dette er unødvendig. Hvem er det egentlig man holder denne personen i livet for? Beklager det spørsmålet. Men la de få en mer verdig avslutning på livet. Ja, jeg er for assistert selvmord. Anonymkode: 38981...3e6 Dette synes du altså passer seg i denne tråden! Skam deg! De varmeste tanker til deg, hi. Det er en tung og vemodig tid. Min bestemor på 91 år døde knappe to døgn etter at de sluttet å tilføre næring. Anonymkode: a754d...380
Hjertefru Skrevet 5. oktober 2018 #14 Skrevet 5. oktober 2018 Enig med hun som skrev 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Opptil en uke kan det ta. Kroppen kan klare seg uten drikke i en uke, men jeg vil tippe 3 dager når hun er gammel og er i den siste fasen. Anonymkode: 5047e...bce Enig i dette. Ser ei her sier hun ikke er enig i denne måten å dø på. Ikke enig med naturen da eller? Fordi her snakker vi om en naturlig dødsprosess... Tror neppe vedkommende har sett og observert en slik prosess. Det har nemlig jeg, mange ganger. Den døende dør ikke fordi hun slutter å spise eller drikke, hun slutter å ta til seg noe fordi han er døende. Å gi iv væske i en slik situasjon er i beste fall å dra ut prosessen, i verste fall kan det føre til lungeødem. Og det vil vi ikke dø i, for å si det slik. Kan sammenligne med en plante. Hvis en plante er syk og ferdig, hjelper det ikke å pøse på med vann og gjødsel. Planten dør uansett. Kjære hi; det høres ut som både dere og bestemor blir godt ivaretatt. Så flott at dere stiller opp for henne. Tenk å få dø mett av dage, en gammel matriark med familien rundt seg. Ta vare på hverandre. Vi skal alle gå den samme veien, men først skal vi leve. Klem ♥️
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2018 #15 Skrevet 5. oktober 2018 Takk for gode ord ❤️ Når det gjelder å ikke få væske eller mat så får dere mene det dere vil. Jeg har lest mye om temaet og har gjort meg opp en mening om akkurat det og det er helt greit 😊 Anonymkode: 9586d...c72
Musemora Skrevet 5. oktober 2018 #16 Skrevet 5. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet at det er kontroversjonelt det jeg kommer til å skrive nå. Jeg er ikke enig i denne måten å dø på. Uten å få mat, ikke engang vann. Dette, for meg, er ikke etisk rett. Dette er unødvendig. Hvem er det egentlig man holder denne personen i livet for? Beklager det spørsmålet. Men la de få en mer verdig avslutning på livet. Ja, jeg er for assistert selvmord. Anonymkode: 38981...3e6 Mener du at de skal gi en gammel, døende dame som ligger i koma, væske og næring? Det er uetisk det. Hi: sender deg en god klem❤️
Optatium Skrevet 6. oktober 2018 #17 Skrevet 6. oktober 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg leste innlegget som at pasienten ikke fikk tilbud om mat eller vann, og det mener jeg er uakseptabelt. Anonymkode: 38981...3e6 Selvfølgelig får de ikke tilbudet. Mot slutten av livet svikter kroppens funksjoner, og dersom man tilfører væske vil denne hope seg opp i kroppen og medføre smerter og ubehag. Til HI: all medfølelse ❤️ En uke etter at væske er gitt kan det fort gå, men ofte går det fortere. Stå sammen, det er godt.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2018 #18 Skrevet 6. oktober 2018 Takk❤️ Er her igjen nå. Ikke så mange denne gang. Hun er stabil, men ikke vært kontaktbar siden natt til igår. Bare sover... 😢 Håper det går fort, for vår egen del. Hun har det jo fint der hun ligger, får vi nesten anta. Det er verre for oss rundt Anonymkode: 9586d...c72
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2018 #19 Skrevet 6. oktober 2018 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet at det er kontroversjonelt det jeg kommer til å skrive nå. Jeg er ikke enig i denne måten å dø på. Uten å få mat, ikke engang vann. Dette, for meg, er ikke etisk rett. Dette er unødvendig. Hvem er det egentlig man holder denne personen i livet for? Beklager det spørsmålet. Men la de få en mer verdig avslutning på livet. Ja, jeg er for assistert selvmord. Anonymkode: 38981...3e6 Dette skriver du fordi du ikke har noe forhold til en naturlig død. Du er uvitende. Anonymkode: a26da...dbe
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2018 #20 Skrevet 6. oktober 2018 Det tok dessverre veldig lang tid med min bestemor. Husker ikke helt hvor lenge, men et sted mellom 1 og 2 uker. Hun sov stort sett hele tiden, men våknet til innimellom og ble helt oppgitt over at hun var her ennå. Det var vondt å gå sånn og vente i så lang tid, særlig når vi visste at hun var så klar for å få slippe. Det fine var at vi fikk sagt ordentlig hadet, men det var en tøff tid. Ønsker deg alt godt, HI, og håper for deres del at det går fortere for dere. Anonymkode: 7428c...018
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2018 #21 Skrevet 6. oktober 2018 Takk ❤️ Hun døde for noen timer siden, jeg holdt hånda hennes til det siste 💔 Anonymkode: 9586d...c72
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2018 #22 Skrevet 6. oktober 2018 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk ❤️ Hun døde for noen timer siden, jeg holdt hånda hennes til det siste 💔 Anonymkode: 9586d...c72 ❤️ Høres ut som det ble fredfullt og fint! Kondolerer❤️ Anonymkode: 4c8bd...8c5
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2018 #23 Skrevet 6. oktober 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk ❤️ Hun døde for noen timer siden, jeg holdt hånda hennes til det siste 💔 Anonymkode: 9586d...c72 🧡 Anonymkode: 153ce...356
LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. oktober 2018 #25 Skrevet 6. oktober 2018 Kondolerer❤️ Så heldig hun var som fikk dø omringet av så mye kjærlighet ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå