Gå til innhold

Å tid mister katter morsinstinktet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tid mister kattemor morsinstinktet for sine kattunger? har hørt at kattemora begynner å miste morsinstinktet når kattungene er 11-12 uker gamle men jeg vet ikke om det stemmer helt, noen som vet?.

Anonymkode: dcfe1...0ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å tid? De gjør ikke det! 

Anonymkode: e071c...464

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å tid? De gjør ikke det! 

Jo det sies at katter faktisk mister morsfølelsen etterhvert når kattungene blir større, men jeg er usikker på å tid skjer.

Skrevet

Vår har blitt lei av ungene sine når de er 11-12 uker, men den eldste katten vår tar alltid hånd om de yngre kattene, steller de osv, selv om hun er 12 år og sterilisert for 5 år siden. 

Anonymkode: 57983...276

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo det sies at katter faktisk mister morsfølelsen etterhvert når kattungene blir større, men jeg er usikker på å tid skjer.

Sies det? Hvem sier det? Og du, det heter ikke å tid! Mulig du sier det på din dialekt, men du kan ikke skrive det.

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sies det? Hvem sier det? Og du, det heter ikke å tid! Mulig du sier det på din dialekt, men du kan ikke skrive det.

Ja, jeg har lest at kattemor slutter å stelle med kattungene sine etterhvert når de slutter å drikke morsmelk. Hva spiller det for noen rolle hvilken dialekt jeg bruker da?

Skrevet

Når. Når når når.

Anonymkode: d757a...217

Skrevet

Se på denne direktesendte videoen fra eit "katte akademi" der er det noen katteunger som er omtrent 3-4 uker gamle og noen som er 11-12 uker gamle og på de siste så ser en at kattemor ikke steller og ser etter kattungene lenger. 

Skrevet

Min katt stelte med kattungen sin i mange år, helt til han ble borte.

Anonymkode: 57202...663

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min katt stelte med kattungen sin i mange år, helt til han ble borte.

Anonymkode: 57202...663

Det høres svært uvanlig ut, og han var det kattefar da eller? Det sies også det at mennesker skal helst la kattemor være alene med kattungene den første uka etter fødsel og at mennesker ikke skal kose å stelle for mye med kattungene de første ukene, for hvis kattungene har for mye menneskelig kontakt de første 1-2 ukene så kan kattemor miste morsinstinktet.

Skrevet

Det heter ikke "å tid".

hilsen norsklærer Saugestad

Anonymkode: 4a420...8d8

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Det høres svært uvanlig ut, og han var det kattefar da eller?

Kattebarnet var en hann?

Anonymkode: 4a420...8d8

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg har lest at kattemor slutter å stelle med kattungene sine etterhvert når de slutter å drikke morsmelk. Hva spiller det for noen rolle hvilken dialekt jeg bruker da?

Det er heldigvis ikke lov å skrive dialekt på forumet. Les reglene. 

Selv om hun slutter å stelle de betyr det ikke at morsinstinktet er borte. De blir større og trenger ikke samme type oppmerksomhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...