Gå til innhold

Er dette innafor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk en lille lam dress i gave. Men ønsker og bytte farge. Der den ble kjøpt så har de ikke ønsket farge. Er det innafor og bytte på en annen butikk som har fargen man ønsker?

Anonymkode: ba637...1b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi fikk en lille lam dress i gave. Men ønsker og bytte farge. Der den ble kjøpt så har de ikke ønsket farge. Er det innafor og bytte på en annen butikk som har fargen man ønsker?

Anonymkode: ba637...1b5

Det har jeg vansker med å tro at du klarer å gjennomføre!

Anonymkode: 1f9c4...b27

Skrevet

Det er helt opp til butikken. Noen gjør det andre ikke.

Anonymkode: a1601...2d4

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er helt opp til butikken. Noen gjør det andre ikke.

Hvilke butikker tar tilbake varer som de ikke har solgt selv?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Flere bytter så lenge de har varen i butikk ut en å bry seg om bevis på hvor den er kjøpt.

Extra leker og Kitch'n er de jeg kommer på i farten, men er sikkert fler. Nå selger ikke de lille lam dresser da.....

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flere bytter så lenge de har varen i butikk ut en å bry seg om bevis på hvor den er kjøpt.

Extra leker og Kitch'n er de jeg kommer på i farten, men er sikkert fler. Nå selger ikke de lille lam dresser da.....

Ja, jeg har også hørt om noen som fikk noen kaffekopper i gave som ble kjøpt i DK og byttet på Kitchn. Men jeg har aldri hørt om det som gjelder klær. Muligens det finnes noen der ute. Det kommer vel uansett an på om de har hatt eller har for salg, den varen med den fargen HI har fått og ikke vil ha. Det ville derimot aldri ha ramlet meg inn å bytte en gave i annen butikk enn der den var kjøpt! Slik ødelegger jo for tillit og resten av markedet!

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Masse butikker gjør det. Det viktige er ikke om de har solgt varen selv, men om de får solgt den igjen, eventuelt om de får igjen pengene fra leverandøren dersom det er en reklamasjon. De fleste varer selges jo i mer enn en butikk. 

Anonymkode: 3a31e...9fa

Skrevet

Ja, jeg har også hørt om noen som fikk noen kaffekopper i gave som ble kjøpt i DK og byttet på Kitchn. Men jeg har aldri hørt om det som gjelder klær. Muligens det finnes noen der ute. Det kommer vel uansett an på om de har hatt eller har for salg, den varen med den fargen HI har fått og ikke vil ha. Det ville derimot aldri ha ramlet meg inn å bytte en gave i annen butikk enn der den var kjøpt! Slik ødelegger jo for tillit og resten av markedet!

Men det skader aldri å spørre.

Kitch'n gir pur f... så lenge de får kunder inn, og Extra Leker sier rett ut at de bytter uansett hvor det er kjøpt, så da kan det være fler. Det gjelder bare å spørre på en hyggelig måte og godta svaret en får, da ødelegger en ikke for noen verdens ting.

Skrevet

Hvorfor i all verden skulle det gjøre det? Jeg har jobbet i en butikk der vi solgte kjøkkenutstyr. Hvis noen kom og ville bytte f.eks. en blender av samme type som vi hadde i butikken, så fikk de det. De fikk en annen blender eller til gode-lapp (ikke penger igjen), og vi solgte blenderen til noen andre. Både tillit og marked sto støtt. Det samme hvis blenderen var ødelagt, men ikke kjøp hos oss. I utgangspunktet hadde vi ikke noen plikt til å bytte den, men vi gjorde det likevel med varer som kom fra leverandører som vi visste ville erstatte varen for oss. Da ble kunden fornøyd og fikk ny vare, og butikken fikk ny vare av leverandøren. For leverandøren gjorde det ingen forskjell om varen måtte erstattes hos Jernia eller Til bords. 

Anonymkode: 3a31e...9fa

Skrevet

Som regel vet man ikke hvor ting er kjøpt om det er gave. Jeg har flere ganger byttet klær kjøpt på en annen kant av landet i en størrelse større her vi bor. Så lenge butikken har samme vare i samme farge får man ofte byttet.

Anonymkode: a0bd8...b52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...