Gå til innhold

ADHD is a curse, not a gift!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ADHD og leser folk som skriver at ADHD er en gave og ikke en forbannelse, i mitt hode er det helt koko. Er virkelig dere som mener det gla for at dere har ADHD og syns at det er en gave dere ikke kunne levd uten? Hva gjør at du liker å ha ADHD? Hva liker du med konsentrasjonsvanskene? Hyperaktiviteten da? Og alle de andre tingene som mange har med ADHD som angst, søvnvansker, osv.

Jeg fikk ødelagt hele barndommen pga denne drittlidelsen, jeg ble ikke tatt seriøst og ble sett på et problembarn og lat siden jeg har elendig konsentrasjon. Jeg fikk diagnosen som 29 år etter flere år i helvette fordi min barndom ble ødelag og det ødela min selvtillitt, ga meg masse angst og depresjoner. Jeg hater sykdommen og skulle ønske at jeg ikke har den. Ritalin ble redningen men bare i noen få år for nå er hjernen min så nevrologisk ødelagt av andre årsaker (altså ikke pga ADHD el Ritalin) at jeg ikke kan ta Ritalin ol medisiner, og har nettopp blitt ufør. Kan heller ikke ta andre ADHD-medisiner fordi jeg må gå på mange andre medisiner som kræsjer med de andre ADHD-medisinene som finnes som f.eks Strattera. Så her blomstrer ADHDen, som er en evig forbannelse i mitt liv! Jeg har en sønn og håper at han ikke har arvet det og så langt virker det ikke sånn, han er 5 år og kjempe rolig og har god konsentrasjon. Er ikke ADHD i slekta og jeg fikk mest sannsynlig ADHD under fødselen da hodet mitt fikk "juling" da. 

Anonymkode: 7d029...d62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære, deg ❤️

De som sier at ADHD er en gave, vet nok ikke helt hva de snakker om. Det er et stort mangfold i ADHD-befolkningen, og tilstanden arter seg ulikt fra person til person. Det er nok mange som har en forestilling om at mennesker med ADHD aldri blir slitne, kan ha hundre tanker i hodet på en gang og er mestere i multitasking.

Det er veldig trist å lese at du fikk diagnose så sent. Ofte faller mange brikker på plass når det settes en diagnose, samtidig som det kan være starten på en sorgprosess. 

Husk imidlertid at du «er» ikke diagnosen din. Du er fremdeles deg. Forsøk å se mulighetene dine - i kontrast til å se begrensningene dine.  

Sender deg gode tanker, og ønsker deg masse lykke til!

Klem,

MTN 

Skrevet

Akkurat det samme med asperger. Det ødelegger ALT!

Anonymkode: 4eff2...8fa

Skrevet

Jeg må nok si meg uenig. ADHD er en gave jeg fikk fra Gud, og jeg setter pris på den som enhver gave jeg får fra Ham.

Anonymkode: 10466...475

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må nok si meg uenig. ADHD er en gave jeg fikk fra Gud, og jeg setter pris på den som enhver gave jeg får fra Ham.

Viss du mener det, vet du ikke hva ADHD er!! 

Viss det er slik at du dessverre har fått en skade etter fødsel eller blitt psykisk syk, så er der en gave fra Gud?

Hvilken verden er det du lever i? Må bare spør......

Anonymkode: 82d56...ddf

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ville du sakt det samme om angst, kreft eller omgangssyke?

Anonymkode: 05d67...590

Skrevet

Dette har jeg og lurt på. Min eks sier dette, og har en rekke store problemer pga av Adhd. Både for han selv og de rundt han. Men synes likevel det er en gave😜

Anonymkode: ee137...ba4

Skrevet

Nei ADHD er ingen gave det er en tilstand jeg ikke unner noen barn eller voksne. 

Jo da  de aller fleste har det greit, men mange må medisineres for å klare å fungere. 

Jeg unner ikke barn den følelsesmessige Berg-og-dal-banen. 

Jeg ser sinne til barna men jeg ser også sorgen i øynene etter et raseriutbrudd pga en knappenål. 

Menig med HI. 

Anonymkode: a2782...b11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...