Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #1 Skrevet 4. oktober 2018 Får de fosterhjem til de som har en del bagasje eller ender de opp i institusjoner? Nabogutten her ble hentet etter å ha vært i systemet i mange år og samarbeidet med mor ikke fungerte. Er bare redd for at det var for sent for ham. Han hadde store adferdsvansker. Løy, var nesten ikke inne i klasserommet(ikke evnene som det skorter på) og problemer med autoriteter og med andre barn. To ressurssvake foreldre. Jeg og andre har sendt bekymringsmelding, men når jeg leser om disse barneranerne er jeg redd for at det verste stedet du kan ende opp er på barnevernsinstitusjon.. Anonymkode: 01837...93e
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #2 Skrevet 4. oktober 2018 Niesen min hadde store adferdvansker å ble tatt av bv når barnet var 8 år. Hun havnet i fosterhjem. Tenker at det sikkert har mye med alderen å gjøre om en havner på instusjon eller i fosterfamilie. Anonymkode: 0fc3d...7ee
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #3 Skrevet 4. oktober 2018 Han var rundt 10. var lenge i tvil om jeg skulle sende inn bekymringsmelding, da jeg tross alt trodde han hadde det best hjemme. Men så eskalerte ting og jeg sendte inn. Uansett hadde han nok blitt hentet ut. Anonymkode: 01837...93e
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #4 Skrevet 4. oktober 2018 Det kommer an på mange ting. Stort sett lykkes man i å finne fosterhjem/familiehjem til de som er fra 12-13 år og nedover, men om det skjærer seg mange nok ganger blir det aktuelt med institusjon. Noen få vurderes å ikke være i stand til å bo i en familiesetting også når de er yngre enn det, men da er så godt som alltid målet at de skal stabiliseres i institusjon og kunne flytte over i fosterhjem/familiehjem etter hvert. Det er veldig stor forskjell på ulike institusjoner, og det har - heldigvis - vært en positiv utvikling de siste årene, sånn jevnt over. Men fremdeles finnes det jo råtne egg. Det er også en del utfordringer i regelverket, man kan godt ta flere diskusjoner rundt hvilke tvangsmidler som bør være tillatt og ikke overfor en del av barna med de kraftigste utageringssymptomene. Anonymkode: 0e910...f15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå