Gå til innhold

Rare tanker og følelser rundt graviditet


Anonym80c

Anbefalte innlegg

Hei,er gravid i uke 6+3. Har noen merkelige tanker og følelser jeg ikke helt klarer å styre. Det er fra og ikke ville være gravid,til hvordan blir livet med 3’de mann. Dette er ønsket,så det går vel over,men det dukker opp til stadighet alikevel, og det kan gjøre meg trist😔Nå skal det sies at jeg er veldig kvalm og tanken på å gå sånn som dette hver dag framover er lite fristende (vet det avtar etter uke 12). Andre som ikke helt klarer å tenke rasjonelt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sender deg en klem kjære deg 💗 

du er ikke alene om å tenke slik.

Jeg er selv 11+3 idag. Venter også 3 mann som var veldig planlagt. Føler også det samme som deg noen dager. «Angrer» på valget ene dagen. Mens jeg gleder meg på en liten flokk andre dagen 🙂 

Snakket med ei vennine som er jordmor, å hun sa det var helt normalt å ha slike følelser.  Man vet hva man har men ikke hva man får. Så vi bekymrer oss hvordan hverdagen og logistikken skal gå opp med 3 barn. Ihvertfall gjør jeg det enkelte dager.

Har selv vært mye kvalm å uggen dette svangerskapeg, det hjelper ikke akkurat på følelsene... sa til mannen senest igår « jeg ønsker ikke å være gravid lengre, dwt sliter meg ut»  😩 Var inne på første kontroll idag. Å fikk se en liten reke med bankende hjerte. Lykkefølelsen kom da💗 Tenk så heldig vi er som har mulighet til å få 3 barn. 

 

Lykke til med svangerskapet🙂 Håper formen din kommer seg å at du føler deg bedre etterhvert. 💁🏼‍♀️ 

 

 

 

Anonymkode: dd160...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar/omtanke😘

Huff,det er så ille og ikke kunne styre de tankene😔Men jeg er fortsatt tidlig i forløpet og har fått tul 12.11. Må bare holde ut,eller bestille en privat😉

Det er helt sant at denne kvalmen kan virkelig ta knekken på dette ønsket🙈Men det gjør nok noe med deg når man virkelig får se en liten en inni «deg». Prøver å holde ut i jobb også,det gjør at dagene går litt fortere i alle fall🙏🏼

Tusen takk, og lykke til til deg også❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off ikke noe gøy når man har sånne tanker =(  jeg er nå gravid med nr 3 og koser meg masse, men sånn  du beskriver det hadde jeg det med nr 2. (Som var planlagt) gikk mye opp og ned i graviditeten og det var tøft. Men nå er han en stor (liten) gutt og alle de følelsen er glemt for lenge siden. Prat med noen du stoler på å ikke vær redd for å snakk med jordmor eller lege.  Ikke en uvanlig tanke, men man føler seg så alene med de! Lykke til

Anonymkode: 42584...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få svangerskapsdepresjon, og dette kan behandles. Veldig viktig at du tar opp dette med lege eller jordmor hvis det vedvarer slik at du kan få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det må jeg. Akkurat nå ikveld har jeg hatt blødning,og virker som det er en sa på gang.. Fjerde gang nå😔prøve å komme meg til lege i morgen. Takk for alle svar/omtanke  over her😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På ‎08‎.‎10‎.‎2018 den 22.14, Anonym80c skrev:

Ja,det må jeg. Akkurat nå ikveld har jeg hatt blødning,og virker som det er en sa på gang.. Fjerde gang nå😔prøve å komme meg til lege i morgen. Takk for alle svar/omtanke  over her😘

På ‎08‎.‎10‎.‎2018 den 22.14, Anonym80c skrev:

Ja,det må jeg. Akkurat nå ikveld har jeg hatt blødning,og virker som det er en sa på gang.. Fjerde gang nå😔prøve å komme meg til lege i morgen. Takk for alle svar/omtanke  over her😘

Uff det er fælt når en ikke har kontroll over tankene.. Jeg er også på nr 3 og det er jammen mange ganger jeg lurer særdeles på hva jeg går til.. som om det ikke er travelt nok nå til tider :S Viktig å snakke med lege/jordmor om det. Det hjelper og er veldig vanlig :)

 

Hvordan gikk det med deg og blødningen? ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...