Gå til innhold

Billig, men bra, barnetøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pleid å kjøpe dyrt barnetøy (yttertøy). Prøve ymse fra billigkjeder, uten å synes det er bra nok.

Vi MÅ sette inn store deler av inntektene på sparekonto fremover så får dårlig råd. Har nettopp kjøpt reima vinterdresser på salg til 1100 kroner/stykk. Dvs det kom på ca 2200 kr. Det er sinnssykt mye for oss, men jeg har god erfaring med akkurat den dressen og det er viktig for meg at ungene kan leke ute uten å fryse og bli klamme.

Brukt er uaktuelt da jeg er hyperallergisk mot det meste av pelsdyr og hvis Bjarne som bruker dressen har vært på besøk hos bestemor som har hund og så hatt på seg dressen etterpå, og jeg kjøper den, så blir jeg syk. Hovner opp osv. Enkelte hunder tåler jeg (f.eks. min søsters avdøde hund tålte jeg så kunne arve noe derfra, men det meste er så slitt at det nesten ikke kan brukes). 

Så prøver å kjøpe på salg. Men det jeg egentlig lurer på er om det er noen billige merker som faktisk er like bra som de dyre? Av parkdresser, vinterdresser, jakker osv.

Anonymkode: b1779...a37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kaxs skal være bra. Personlig syns jeg det er litt stivt, men mange liker det. Ellers er jeg fornøyd med Name it. Alt av softshell er gull hos oss nå når det ikke er altfor kaldt. Ull og ev. fleece under holder ned til 0 grader. 

Stormbergs vinterdress er og veldig bra. Gode strikker rundt ankler og håndledd, solid og ikke stiv. 

Styr unna Ellos, det er dårlig!

Anonymkode: 63547...c20

Skrevet

Planlegging og god kjennskap til nettbutikker er alfa og omega for å handle billige klær med kvalitet.

Jeg sverger også til Reima, men er ikke mange ting jeg har betalt mer enn 500 kr for. Ofte handler det om flaks når man får en dress til 70% rabatt. Jeg begynner på neste vinters garderobe like etter jul jeg. Så før vi var ferdige med mai i år hadde jeg kjøpt Reima vinterdress til nesten 70% avslag på Ellos. Viking vintersko til 70 & avslag på Barnas hus. Div ull til 70 avslag på babybanden.no. Luer og votter/hansker til 50 og 75 % avslag på barnihagen.no. Bare for å tipse om muligheter.

Div ull kjøpte jeg til 50 og 70 % i sommer når vi var på ferie og det var 30 gr ute. Men man må benytte sjansen når den er der.

Kaxs fra Kappahl er greit nok, litt varierende erfaring med slitestyrke og jeg forventer vel mer for den prisen. Men nå har jeg kun kjøpt av det på salg. Det var stivt før, men syns det virket mykere nå sist jeg så på det. Så vurderer en jakke derfra nå, Fikk melding om 25 % yttertøy, så bør vel kanskje slå til

Reflex er også godt yttertøy, men også det syns jeg har fått stive priser. Men det er jo ofte 25 og 30 %, så man kan jo benytte seg av det. Og man kan finne ting på salg på slutten av sesongen.

Jeg har 3 barn som jeg foretrekker å ha skikkelige uteklær til, men når jeg bare har deltidsstilling så strekker ikke pengene til om alt skal kjøpes til full pris.. Av vanlige klær går det i klær fra kjedebutikkene, gjerne kjøpt på salg eller kampanje.

Anonymkode: 26551...316

Skrevet

Vi har ei allværsbukse fra didriksons som er helt vanntett nå etter 1 års bruk. Lite barn som er mye sittende.

Anonymkode: f8072...859

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...