Gå til innhold

Kjøpe løk, sa Per Høk


sug lut

Anbefalte innlegg

Det er tid for å kjøpe og sette blomsterløk, huhei! Trå til, billig langtidsmoro er aldri å forakte. Og er det skrapa i lommeboka og fortsatt ei uke til lønning er det MYE morsommere å kjøpe løk enn tran!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, Direkte skrev:

3 for 2 på all høstløk ut idag på Plantasjen! Har storhandla :strix:

Ikke dumt! Hva ble det da?

Anonymkode: a9960...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke dumt! Hva ble det da?

Anonymkode: a9960...d76

Skulle ikke være anonym!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, sug lut skrev:

Skulle ikke være anonym!

De største og dyreste pakkene med påskeliljer, tulipaner og sammenblandinger :) og noen botaniske tulipaner, de er så fine! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulipaner i alle former og farger er kjøpt inn og plantet. Herlig! Gleder meg til våren!

Men dere, dekker dere jorda der løkene er satt med noe for å beskytte mot den verste frosten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten advarsel til de av dere som det ikke er for seint for: Løk er sterkt avhengighetsskapende. Jeg skulle bare ha en pakke krokus i år. Jeg har satt løk på denne tomta i 10 år allerede, så det er søren tute meg løk nesten overalt det lar seg gjøre å grave et hull. En pakke krokus var planen på vei til Plantasjen. Jeg sprakk så det sang og kom hjem med ruteliljer (det er jo plass til flere ved siden av de jeg har), botaniske tulipaner (de er jo små!), perleblomster (blå og hvite) og krokus...på tur nummer to (dagen etter) ble det fire ulike slags perleblomster (vet dere at det finnes rosa :) ), flere botaniske tulipaner, noen snøstjernegreier og en jeg ikke husker hva var, men jeg vet at det var 12 pakker til med løk. Til mitt forsvar så bruker jeg ikke penger på hverken røyk, snus, nye mobiltelefoner eller turer på byen. Neste år, da skal jeg bare ha en pakke krokus :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2018 den 8.17, Lessismore skrev:

Tulipaner i alle former og farger er kjøpt inn og plantet. Herlig! Gleder meg til våren!

Men dere, dekker dere jorda der løkene er satt med noe for å beskytte mot den verste frosten?

Som å legge granbar? Nei. Når mine har kommet i jorda så får de klare seg som best de kan. Det kan kanskje forklare at det tok fire år før jeg fikk ruteliljer i blomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Himmel og hav skrev:

En liten advarsel til de av dere som det ikke er for seint for: Løk er sterkt avhengighetsskapende. Jeg skulle bare ha en pakke krokus i år. Jeg har satt løk på denne tomta i 10 år allerede, så det er søren tute meg løk nesten overalt det lar seg gjøre å grave et hull. En pakke krokus var planen på vei til Plantasjen. Jeg sprakk så det sang og kom hjem med ruteliljer (det er jo plass til flere ved siden av de jeg har), botaniske tulipaner (de er jo små!), perleblomster (blå og hvite) og krokus...på tur nummer to (dagen etter) ble det fire ulike slags perleblomster (vet dere at det finnes rosa :) ), flere botaniske tulipaner, noen snøstjernegreier og en jeg ikke husker hva var, men jeg vet at det var 12 pakker til med løk. Til mitt forsvar så bruker jeg ikke penger på hverken røyk, snus, nye mobiltelefoner eller turer på byen. Neste år, da skal jeg bare ha en pakke krokus :D 

Pøff, måtehold er tull og tøys. Jeg begrenset meg (litt) ett år, det er det dummeste jeg har gjort. Angret til våren. Man skal alltid plante minst dobbelt så mye som man tror er passe, sier jungelordet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og det er fremdeles 3 for 2 på plantasjen...Huffda. Og snart begynner salget. Tror jeg trenger flere krukker. Flaks de og er på salg. Og det er alltid plass til flere (lag) i jorda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da vi flyttet hit kjøpte vi masse krokus, så gikk jeg og barna ut og kastet dem opp i luften og gravde ned der de landet.  Det har blitt veldig fint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hamstret begravelsesløk , som barna kaller det. Vi har en katt som er ram til å ta mus og fugler, kun for fornøyelsens skyld. Spiser dem ikke. Disse begraver barna rundt om i hagen. Med stor sorg, sang og beplantning av 4-8 løk på graven . Uansett årstid. Det rare er at alt gror og blomstrer noe vanvittig. Sammensurium av farger. Og folk stopper opp på veien utenfor og spør hva vi gjør for å få til dette. Det jeg har i beddene,  som vannes og stelles, er ikke så fint i det hele tatt.

Anonymkode: 42865...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Salg på løk overalt inkludert nettbutikkene, fin temperatur ute og fremdeles mulig å grave i jorda... Forhåpentligvis blir det kaos i bedene til våren :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Direkte skrev:

Salg på løk overalt inkludert nettbutikkene, fin temperatur ute og fremdeles mulig å grave i jorda... Forhåpentligvis blir det kaos i bedene til våren :strix:

Skamme seg, minne meg på sånt da gitt! Hmmm.... *snike seg ut på det store internettet med mastercardet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Skamme seg, minne meg på sånt da gitt! Hmmm.... *snike seg ut på det store internettet med mastercardet*

Sorry not sorry shame on me not really! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Direkte skrev:

Sorry not sorry shame on me not really! 

Og SÅ lang tid tok det å pådra meg ei postpakke med 75 løk...hjælp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, sug lut skrev:

Og SÅ lang tid tok det å pådra meg ei postpakke med 75 løk...hjælp!

Bare 75 løk? Eller 75 pakker? Det siste er jo respektabelt, det første er for pyser 😂 

...du får håpe det ikke kommer frost, eller plante litt i krukker... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Direkte skrev:

Bare 75 løk? Eller 75 pakker? Det siste er jo respektabelt, det første er for pyser 😂 

...du får håpe det ikke kommer frost, eller plante litt i krukker... 

Fulle krukker. Egt fulle bed også. Men får grave litt og snike meg ei ny krukke eller ti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, sug lut skrev:

Fulle krukker. Egt fulle bed også. Men får grave litt og snike meg ei ny krukke eller ti...

Stable i høyden! Jeg har heller ikke plass... Men det er jo bare et definisjonsspørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Direkte skrev:

Stable i høyden! Jeg har heller ikke plass... Men det er jo bare et definisjonsspørsmål. 

Nettopp. Det er alltid plass. På sitt vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...