Gå til innhold

Hvordan ble det med hagen, da?


sug lut

Anbefalte innlegg

Hvordan ble hageåret for dere som hadde prosjekter på starten?

Hva ble det til med anonyme roser, et grunt planta tre, en nordvendt skråning, og alt annet?

Og hvis jeg får til å legge inn merkede nick:

Hva med potetene, @mamman til to gutter

Ble det avokadoer, og fersken- eller nektarintre, @Lessismore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, de potetene gikk det dårlig med! De ble aldri plantet, så jeg satser på et bedre år til neste år når det gjelder potetplanting og hagen generelt😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamman til to gutter skrev:

Haha, de potetene gikk det dårlig med! De ble aldri plantet, så jeg satser på et bedre år til neste år når det gjelder potetplanting og hagen generelt😀

Og man planter vel ikke egentlig poteter, men setter dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2018 den 8.10, sug lut skrev:

Hvordan ble hageåret for dere som hadde prosjekter på starten?

Hva ble det til med anonyme roser, et grunt planta tre, en nordvendt skråning, og alt annet?

Og hvis jeg får til å legge inn merkede nick:

Hva med potetene, @mamman til to gutter

Ble det avokadoer, og fersken- eller nektarintre, @Lessismore

Haha. Huff, det gikk vel heller dårlig med både avokadoene og ferskentreet. Avokadoene visnet og døde, og ferskentre-prosjektet ble lagt på is da jeg fant ut at det var en diger stein akkurat der jeg tenkte å plante det. Flaks jeg sjekket på forhånd, og ikke bare dro og kjøpte det. Men det ble et lite Kanzan japankirsebærtre https://hageland.no/planter-ute/traer/japankirsebaer-kanzan,, og det viser seg å få nydelige høstfarger nå. 

Jeg tror det var jeg som startet tråden om nordvendt skråning også, og der ble det plantet diverse busker. Japanspirea som er lysegul/grønn i bladverket på sommeren, og oransj nå på høsten, og Spirea Tor, som er grønn på sommeren og ildrød nå på høsten. Det blir nok bra når det vokser til. I tillegg dro jeg på med noen mikrobiota for å bryte opp litt.

Det ble en morsom sesong. Nå må jeg bare finne en plass til mitt neste prosjekt, hjertetre. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ca 5 meter med nytt bed, et drivhus, flere nye store krukker, og forsøk på grønnsakhage. Både drivhusdyrkning og grønnsakshage var litt mindre vellykket, så nytt forsøk neste år! Bedet er plantet med roser og diverse stauder, og jeg har fått totalt dilla på bispelue... Så satser på at hagen bugner av blomstrende høstløk, bispeluer, og et mer vellykka drivhus til våren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...