Gå til innhold

Bilder på sosiale medier når syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere syntes det er helt ok, jeg har ikke brydd meg. 

Men nå har jeg en kollega som er sykemeldt med influensa. Hun legger ut bilder på Instagram og Facebook at hun har tatt husvasken og det var så godt. Baker, går turer og restaurant besøk. Jeg har ikke tenkt å gjøre noe med det, men blir ganske provosert kjenner jeg

Anonymkode: bf706...8b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvordan vet du at det er influensa? Det er kun hun og legen som vet hva hun er sykemeldt for...

Men uansett, om det er utbrenthet, vond skulder, eller gikt, sosiale medier når sykemeldt syntes jeg at er en uting. Har selv vært sykemeldt en gang lenge pga en frozen shoulder -kunne jo gå i fjellet osv fordet, men fikk likssom en sperre for å vise meg sosialt aktiv på sosiale media. 

...kunne nok vært så barnslig at jeg hadde skrevet noe i dur av «åh, så godt å se at formen er bedre! God bedring videre :) « 😏

Anonymkode: 3d303...821

Skrevet

Hun som sa det var influensa. Og ja jeg vet at turer kan hjelpe ved mye. 

Jeg bare reagerer når alt registreres på some for alle

Skrevet

Vitner om dårlig dømmekraft synes jeg. Er jeg hjemme fra jobb gjør jeg ikke noe, annet til nød setter på en maskin med klær og henter ungene på SFO. 

Anonymkode: b7d6a...482

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun som sa det var influensa. Og ja jeg vet at turer kan hjelpe ved mye. 

Jeg bare reagerer når alt registreres på some for alle

Jo jo, men kan være (og er sansynligvis mtp aktivitetsnivået) at hun bare sier det men at det er noe annet.

Syntes også at det er en uting (ref svaret mitt over)

Anonymkode: 3d303...821

Skrevet

Ja det kan jo være at det er noe annet. Det er det bare hun som vet..

Skrevet

Det er ikke lett det der! Mange mennesker nå for tiden som bruker some som en slags vegg mot virkeligheten. Det vil si når du har det skikkelig ille da skal du legge ut skryte innlegg. Det er etter min mening helt idiotisk, men mange har en slags alternativ realitet på some

Anonymkode: ed3be...632

Skrevet

Det er jo i grunn ganske tanketomt spør du meg. Sier man selv at man er syk med influensa og samtidig legger ut bilder av husvask, restaurantbesøk, baking osv er jo det ikke ting man ikke orker å gjøre hvis man er syk med influensa. Mulig hun er syk på annen måte, og hun har ikke en plikt til å oppgi hva det måtte være eventuelt, men hun burde passe seg for å legge ut slike bilder på SoMe. Dersom arbeidsgiver ser disse, vil jo de kunne stille spørsmål ved at hun er syk/sykemeldt.

Anonymkode: d2c28...1e2

Skrevet

Har ei venninne som ringte seg inn syk til arbeidsgiver for tredje gang på en mnd, OG som la ut på SOME at hun var på treningsstudio o.l Kan legge til at hun ikke fikk jobbe der lengre. Arb.giver hadde bustet henne flere ganger.

Skrevet

Influensaen har ikke kommet enda. Hun er i forkjøla, og det er - spør du meg - ikke grunn til å sykemelde seg med mindre hun har et yrke innenfor helse, mat eller luftfart. 

Anonymkode: c2536...178

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Influensaen har ikke kommet enda. Hun er i forkjøla, og det er - spør du meg - ikke grunn til å sykemelde seg med mindre hun har et yrke innenfor helse, mat eller luftfart. 

Man kan faktisk være syk uten influensa, men er man frisk nok til å vaske huset, gå tur, bake osv, er man frisk nok til å jobbe (stort sett).

Anonymkode: d2c28...1e2

Skrevet

Lite smart gjort av henne. Jeg hadde også en sånn kollega. Kunne ikke komme på jobb, men la ut bilder på Facebook at hun var på rideturer og lignende. 

Anonymkode: d6faa...310

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det går faktisk an å bli så syk av forkjølelse at man ikke kan gå på jobb. Mennesker er ikke like. Jeg må ofte være hjemme en dag eller to når forkjølelsen herjer som verst, fordi jeg får feber og blir så slapp at jeg ikke orker å stå opp.

Men da vasker jeg selvsagt ikke hus heller, jeg er jo hjemme fordi jeg ikke orker å gå på jobb.

At man ikke for eksempel skal kunne legge ut bilder fra fjellturen man går på dersom man er sykemeldt pga ryggsmerter som vil bli bedre ved turgåing i ulendt terreng er jeg derimot helt uenig i

Anonymkode: 3a265...97a

Skrevet

Jeg har astma og bihuleproblematikk (er operert for dette blant annet). Jeg blir skikkelig, skikkelig dårlig når jeg har forkjølelse. Får bronkitt og bihulebetennelse hver eneste gang. Må ofte være hjemme fra jobb en uke eller to. Når det er sagt hadde jeg i den tilstanden aldri orket å vaske huset og overhodet ikke forlate huset. Da ligger jeg til sengs og gjør bare det mest nødvendige med barna. (Lage mat, stelle dem osv.) Hadde uansett aldri lagt ut bilder på sosiale medier. Det vitner om veldig dårlig dømmekraft.

Anonymkode: 7441c...f55

Skrevet

Poenget mitt var at hun har ikke influensa. 

Skrevet

Du kan vel umulig vite om noen har fått influensa eller ei

Anonymkode: b717c...8d2

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan vel umulig vite om noen har fått influensa eller ei

Anonymkode: b717c...8d2

Man tar ikke husvask, baker og går på resturant hvis man er så dårlig av influensa at man ikke kan gå på jobb

Anonymkode: cf13a...95b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...