Gå til innhold

Hvilke tre gjenstander du eier betyr mest for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et skatoll fra tredvetallet som tilhørte min bestemor, en speserihylle etter min oldemor, og en skammel som min oldefar snekret til meg (og de andre oldebarna) da jeg var liten.

Anonymkode: e2bf7...1b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bunaden min oldemor sydde, som enden første av sitt slag (hun var med på å konstruere den), sammen med sølja hun fikk til konfirmasjonen sin i 1905.

En rokokkosofa som har vært i familiens eie i generasjoner, og som har stått i staselige stuer i Europa og New York. 

Og min farmors gamle julekopp. En liten kopp i syltynt porselen, med Glædelig Jul i gullbokstaver. Tenner te-lys i den i hele desember, og tenker på henne. 

Må også legge til en vakker duk min mor broderte i sin ungdom. 

Anonymkode: d10fb...096

Skrevet

Bunaden min

dåpskjolen jeg arvet av farmot

Arvesmykke

Anonymkode: 70849...7af

Skrevet

Bamsen jeg fikk av bestemor som barn.

Boka med sitater av barna.

Bildene av mine besteforeldre. 

Men så kom jeg på hva ungene er mest glad i, og så tenkte jeg at om det brant her, og jeg bare rakk å ta med tre ting, så ville jeg kanskje tatt med det de var mest glad i. Så da er det vel det som strengt tatt også betyr mest for meg 🙄🙈

Anonymkode: 2887d...1e9

Skrevet

Et gammelt treskrin som har blitt brukt som koffert av min tipptippoldemor (ca 1840)

Har også to gjenstander som har tilhørt en av mine oldemødre og som daterer seg tilbake til slutten av 1800-tallet. Et vevd ullsjal og et ravsmykke.

Anonymkode: c2633...a2f

Skrevet

Bilen, fordi den gjør livet lettere både i hverdagen og når vi vil på tur. 

Velger også å nevne tvn. Kjekt å følge med på noe. 

Senga mi. Den er av litt eldre type og supermyk! Erfarer når jeg er bort så er dagens senger så harde. Elsker min myke, sover sykt deilig i den. 

Skrevet

Bunaden min 

ringer fra bestemor og bestefar 

et svært fotografi bestefar tok i 1972

Anonymkode: 27883...ab7

Skrevet

Gifteringen min.

Den første (av mange) lappen hun skrev til meg der det sto at hun var glad i meg. Dvs, det står : deg i glad, med noen av bokstavene speilvendt❤

Bildene mine.

Og en ting som egentlig er datterens, men det er en bamse som hun fikk når hun ble født, denne har vært med oss alltid og den er fremdeles med når hun skal sove borte. I en alder av 12 er hun fremdeles veldig glad i denne. Så om huset skulle brenne eller noe, så er denne en av tingene jeg ville reddet først.

Alt annet kan erstattes, og jeg har ikke ting og gjenstander fra gammelt av, så disse tingene over, er de tingene jeg verdsetter høyest❤

Anonymkode: 14e16...a3e

Skrevet

tven

macen

mobilen

Anonymkode: a6487...36f

Skrevet

Ett bilde min farmor har laget.

Nissen min. Fått av min oldemor, jeg syns den er stygg som ljuling men kan ikke legge den på loftet for da kommer det loftlukt på den og ikke vil jeg ha den synlig for alle. Så nå ligger den i senga mi, perfekt som støtte for ipaden når jeg skal se film. 

En fløyte som err formet som en nisse jeg arvet fra min morfar. 

Kokeboka fra farmor står veldig høyt den også. Alle lo av meg når det var det jeg ville ha når vi fordelte alt etter hun og farfar, nå ringer alle meg og lurer på om jeg kan finne en oppskrift for de. Så det er muligens ikke selve boka som er så stas, jeg klarer såvidt å lese hva som står i den, men at mine søskenbarn lo av meg og nå skjønner hvorfor jeg ville ha den. Min onkel satt og lest i den sist han var her. Innimellom oppskrifter har hun skrevet mye rart, så litt høy å finne det. Ikke minst oppskriftene som lå løst i den. Oppskrift skrivd på en kvittering fra en korsettbutikk og ett verksted. At hun har vært i nærheten av noen av de kunne jeg aldri ha tenkt meg.,. 

Anonymkode: 84019...4c1

Skrevet

Et billig pepperkakehus i porselen. Masse affeksjonsverdi etter farmor. 

To vakkert malte elefanter fra India. 

Syskrinet etter oldemor. 

Skrevet

Forlovelsesringen

Halskjede jeg fikk til 30-årsdagen

Pipe min pappa røykte med

Det er masse andre ting, spesielt fra barna hadde vært vonde å miste, men disse 3 er uerstattelig.

Skrevet

Albumene mine og 2 bilder barna har malt.

Anonymkode: 4a128...959

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...