Gå til innhold

Har dere noen skikkelige miljøsynder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker plasttallerkner, plastglass og plastbestikk i bursdagsselskaper. Bruker også små plastkopper til å lage porsjonsdesserter som pudding og gele. 

I tillegg har vi ballonger og dekorasjoner. 

Det blir sinnsykt mye avfall av ett selskap! 

Men det gjør alt mye lettere. 

Har heldigvis bare to barn da, og er flink resten av året mtp miljøet. 

Hva er deres synder?

Anonymkode: 08c87...10d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flyr flere ganger i året og tar bilen selv om det går tog eller jeg kunne gått.

Anonymkode: eaafb...9bc

Skrevet

Våtservietter

Anonymkode: ac45c...c47

Skrevet

Ett par poser ekstra med avfall er vel for småtteri å regne sammenlignet med å fly en tur. Så min skikkelige miljøsynd er weekend-turene jeg har to av per år og sommerferieflyturen.

Anonymkode: 9396b...110

Skrevet

Jeg flyr. Minst to ganger i året. 

Skrevet

At vi ikke sorterer glass og metall og plastikk.Vi sorterer matavfall og papp.

Anonymkode: a9029...3ee

Skrevet

Hermetikkbokser går i søpla. Alt annet sorteres.

Anonymkode: 5f42a...2e7

Skrevet

Gir langt f... i plastmaset.

Bruker bare engangs servise, bestikk og glass i campingvogna.

Anonymkode: 25067...4b3

Skrevet

Dårlig på avfallsortering. Har restavfall, pant og papir. På større ting sorterer vi da. Etter oppussing og slikt. Flyr også en god del, men mye er jobb og ikke til å unngå.

Anonymkode: dbec9...f27

Skrevet

Er flink til å sortere avfall, syns det er ganske gøy, og blir glad av å tenke på at ting får nytt liv når det kastes. Men jeg kjører diselbil. Så det ødelegger hele regnskapet, gitt.

Anonymkode: 647f9...b40

Skrevet

Blitt flink på avfallsortering, men må innrømme jeg bruker klor. Kjører dieselbil, men svært lite i hverdagen og flyr. Kjøper brukt og har gjort det så lenge at jeg er trendsetter og ikke en som følger trendene :)

Skrevet

Kjører dieselbil

Anonymkode: eeeb0...4a6

Skrevet

Jeg kjører dieselbil, og kjører ganske mye da det et et veldig lite kollektivtilbud der jeg bor. 

Har sikkert forbedringspotensial på avfallshåndtering også.

Til gjengjeld har jeg bare flydd 4 ganger i mitt liv, alle korte innlandsreiser. 

Anonymkode: 1ad5e...696

Skrevet

Kjører bil dit jeg skal- uansett, kaster tyggis på bakken, sorterer kun mat, rest og papir, bruker papp og plast hele sommeren og i bursdager, røyker av og til, og kaster ikke alltid sneipen i søpla, panter ikke bokser fra utlandet, bare kaster de i restavfall.... og sikkert mye mer. Er absolutt ikke opptatt av miljø.

Anonymkode: 70b2d...64d

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kjører bil dit jeg skal- uansett, kaster tyggis på bakken, sorterer kun mat, rest og papir, bruker papp og plast hele sommeren og i bursdager, røyker av og til, og kaster ikke alltid sneipen i søpla, panter ikke bokser fra utlandet, bare kaster de i restavfall.... og sikkert mye mer. Er absolutt ikke opptatt av miljø.

Herlig!

Anonymkode: bcb83...6dc

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor kaster du tyggis på bakken, det er jo griseri for andre å tråkke i. Har du ikke hørt om søppelkasse?

Anonymkode: eeeb0...4a6

Skrevet

Mye mat svinn. Sorteres riktig da, men mengden. Tar vare på rester, men de går ut av kjøleskapet på egenhånd etter en tid.

Jeg tror ellers at politikere bør ta valg om å ikke produsere eller importere varer som er spesielt skadelige, istedenfor at dårlige fungerende voksenopplæring må til hos hvert enkelt menneske. De er valg av oss for å jobbe for oss. 

Jeg så på folkeopplysningen at det norske kjøttet som gir mest klimaavtrykk (riktig bruk av ordet?) er det som får mest i subsidier. Virker som om SP har fått gjennom mye. Burde være motsatt, slik at varen blir dyrere og hvit kjøtt billigere. 

Anonymkode: 9f5c5...f3f

Skrevet

Vi som har barn har jo gjort den største miljøtabben av alle ;)

Utenom det flyr jeg ganske mange ganger i løpet av et år, spiser kjøtt og vasker en del klær. Har mye billige klær, så lite miljøvennlig å vaske (mye mikroplast), og de få plaggene jeg har av kvalitet er gjerne bomull, og bomull er ekstremt lite miljøvennlig å produsere.

Ellers kjører jeg ikke bil, bruker ikke engangsbestikk/servise, kildesorterer og spiser opp mat vi har så godt det lar seg gjøre.

Anonymkode: 690ed...a15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...