Gå til innhold

Folk som dekker kalesjen på barnevogna med et pledd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag så jeg en dame som gikk tur med babyen og hele kalesjen var dekket av et pledd. Hvorfor er folk så lite opplyste?

Jeg hadde så lyst å si fra, men hadde nok med å ta meg av en sint 4-åring på vei hjem fra barnehagen. 

Burde jeg sagt fra til damen? Hva ville du gjort i ett slikt tilfelle?

Anonymkode: ef1be...3bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I dag så jeg en dame som gikk tur med babyen og hele kalesjen var dekket av et pledd. Hvorfor er folk så lite opplyste?

Jeg hadde så lyst å si fra, men hadde nok med å ta meg av en sint 4-åring på vei hjem fra barnehagen. 

Burde jeg sagt fra til damen? Hva ville du gjort i ett slikt tilfelle?

Kalesjen på barnevogna altså

Skrevet

Hva skulle vi gjort uten alle dere som skal redde verden hele tiden!!?? Vi må slutte å bry oss med hva andre mennesker gjør. Greit at barnevogna ikke skal dekkes til.... men det har sikkert denne eieren av vogna fått med seg og har full kontroll!! 

Så svaret mitt er: du skulle konsentrert deg om din egen unge og ikke sagt noen ting!!!

Anonymkode: f0a49...2ec

Skrevet

Jeg er veldig uenig i det personen over her skriver. Det er ikke sikkert denne moren var klar over hvor farlig det er å dekke til vogna med tepper. Det går an å gi et råd på en ydmyk måte. 

Det er faktisk veldig farlig å dekke til vogna pga fare for co2 opphopning, og så lenge det ikke fokuseres på det så vil mødre fortsette med dette. Jeg hadde blitt takknemmelig hvis en fremmed hadde gitt meg råd som kunne redde livet til barnet mitt. Folk nå for tiden skal føle seg krenket av alt.

Anonymkode: 42159...44c

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er veldig uenig i det personen over her skriver. Det er ikke sikkert denne moren var klar over hvor farlig det er å dekke til vogna med tepper. Det går an å gi et råd på en ydmyk måte. 

Det er faktisk veldig farlig å dekke til vogna pga fare for co2 opphopning, og så lenge det ikke fokuseres på det så vil mødre fortsette med dette. Jeg hadde blitt takknemmelig hvis en fremmed hadde gitt meg råd som kunne redde livet til barnet mitt. Folk nå for tiden skal føle seg krenket av alt.

Bra skrevet. Folk er nok ganske lett å krenke nå for tiden ja. På hvilken måte kan man si fra?

Jeg får vondt inni meg av å se på det, tenk om babyen dør 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva skulle vi gjort uten alle dere som skal redde verden hele tiden!!?? Vi må slutte å bry oss med hva andre mennesker gjør. Greit at barnevogna ikke skal dekkes til.... men det har sikkert denne eieren av vogna fått med seg og har full kontroll!! 

Så svaret mitt er: du skulle konsentrert deg om din egen unge og ikke sagt noen ting!!!

Det handler ikke om å redde verden hele tiden, men det handler om at det ligger en uskyldig baby i vogna som risikerer CO2-opphopning og i verste fall død pga mangel på kunnskap hos mor

HI

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bra skrevet. Folk er nok ganske lett å krenke nå for tiden ja. På hvilken måte kan man si fra?

Jeg får vondt inni meg av å se på det, tenk om babyen dør 

Det går an å gå bort, smile og si hei, kan jeg få lov å gi deg et lite råd? Det teppe som henger over vogna til babyen din kan være veldig farlig pga at det kan bli co2 opphopning. Ville bare si ifra, fordi det er mange som ikke vet det, håper det er greit😊  man kommer langt med et smil og en ikke anklagende tone.

Skrevet

Jeg så en far som hadde dekket barnevognen med en tykk dyne, i 25C, på Hunderfossen i sommer... Noen prøvde å si fra, men han sto på sitt om at dette var ikke varmt. Heldigvis sto damen på sitt (jeg var på nippet til å gå bort å backe henne opp), og det ble tatt bort -ungen var kliss våt av svette.

-så blir ikke overrasket over folks idioti, egentlig.

Anonymkode: af8c4...066

Skrevet

alt man skal bry seg om

Anonymkode: b8f34...6b7

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

alt man skal bry seg om

Anonymkode: b8f34...6b7

Ja tenk å bry seg om å redde liv. At det går an.

Anonymkode: a8d4f...3c8

Skrevet

Jeg må bare nok en gang si at jeg er enig i at man ikke skal dekke til vogna med tepper el, men hvor mange har dere hørt om har dødd av det?? 

Og hvis man er litt oppegående og har noe mellom øra så tror jeg de fleste har fått med  seg dette! 

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må bare nok en gang si at jeg er enig i at man ikke skal dekke til vogna med tepper el, men hvor mange har dere hørt om har dødd av det?? 

Og hvis man er litt oppegående og har noe mellom øra så tror jeg de fleste har fått med  seg dette! 

Jeg har vært på to barn med kramper (og bevisstløshet) pga heteslag etter å ha ligget i tildekket vogn 🙋‍♀️
Ene var bare 12uker, og er usikker på om den faktisk fikk senskader av det. ...men det var kanskje ikke svaret på det du spurte om?

Også har jeg vært på en krybbedød i vogn. Vognen var tildekket. Om tildekkingen er dødsårsak vites jo ikke, det er litt av problemet ved krybbedød -det er ingen klar årsak. Men det man vet er at tildekking øker faren pga både varme og co2 

Så selv om man ikke hører så mye om det så skjer det ting rundt om...

Anonymkode: af8c4...066

Skrevet

Dersom du er sikker på at den er helt tildekket, altså at det ikke er gode luftemuligheter på sidene, så ville jeg absolutt sagt ifra. Syns du fikk en fin måte å si ifra på av ...44c. 

Selv føler jeg meg uglesett når jeg går ute med barnevogn og dekker til åpningen, men det de kanskje ikke ser ved første øyekast er at det er lufteventil på toppen og på begge sidene er det helt åpent uten netting.

Anonymkode: 18697...db7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...