Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2018 #1 Skrevet 3. oktober 2018 Jeg bare lurer om menn generelt er mer egoistisk og mindre empatiske, eller om det bare er min som er sånn.. Jeg begynner å bli dritt lei av å ha en mann som alltid setter seg selv først, og heller aldri evner (ja, jeg tror faktisk at han rett og slett ikke evner) å sette seg inn i andres sted. Anonymkode: 188f8...27a
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2018 #2 Skrevet 3. oktober 2018 Ja, det er han. Han er veldig snill også, men han må minnes på ting. For eksempel er det helt normalt for ham å spise de siste seks(!) brødskivene til frokost før barna står opp, så jeg må stresse med å koke havregrøt eller steke omelett for at de skal få frokost. Både han og jeg passerer dagligvarebutikker på vei til jobb, så jeg lar selvfølgelig heller være å spise hjemme. Det er også naturlig for ham å dra på trening eller dyrke hobbyer uansett hva status er hjemme. Han er en ubetenksom egoist, ikke onsindig. Anonymkode: e9f30...cec
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2018 #3 Skrevet 3. oktober 2018 Noen ganger «ofrer» han seg mindre for familiens ve og vel, men stort sett gjør han mye for barna og meg. Anonymkode: f2d8d...1bd
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2018 #4 Skrevet 3. oktober 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er han. Han er veldig snill også, men han må minnes på ting. For eksempel er det helt normalt for ham å spise de siste seks(!) brødskivene til frokost før barna står opp, så jeg må stresse med å koke havregrøt eller steke omelett for at de skal få frokost. Både han og jeg passerer dagligvarebutikker på vei til jobb, så jeg lar selvfølgelig heller være å spise hjemme. Det er også naturlig for ham å dra på trening eller dyrke hobbyer uansett hva status er hjemme. Han er en ubetenksom egoist, ikke onsindig. Anonymkode: e9f30...cec Dette!!! Fatter ikke hvordan en voksen mann både kan drikke den siste halvliteren med melk og spise det siste halve brødet til frokost og niste uten å tenke på de som skal stå opp ti minutt senere. Jeg står også å lager grove vafler og omelett til frokost av og til. Ufattelig provoserende. Anonymkode: ff33d...4d6
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2018 #5 Skrevet 3. oktober 2018 Nei, han er mindre egoistisk enn meg. Han er også mer empatisk enn meg Han setter alltid familien, både barna og meg før seg selv. Alltid. Han står på til han stuper, uten å kreve noe av andre, han gjør alt han kan for at vi skal ha det bra. Ulempen med en sånn mann er at han også kan sette folk utenfor familien foran seg selv og i enkelte tilfeller opplever jeg at det kan gå på bekostning av oss som familie. Men han har blitt flinkere til å se dette selv med åra, særlig etter vi fikk barn. Anonymkode: 6874f...13e
Fru Banderas Skrevet 3. oktober 2018 #6 Skrevet 3. oktober 2018 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er han. Han er veldig snill også, men han må minnes på ting. For eksempel er det helt normalt for ham å spise de siste seks(!) brødskivene til frokost før barna står opp, så jeg må stresse med å koke havregrøt eller steke omelett for at de skal få frokost. Både han og jeg passerer dagligvarebutikker på vei til jobb, så jeg lar selvfølgelig heller være å spise hjemme. Det er også naturlig for ham å dra på trening eller dyrke hobbyer uansett hva status er hjemme. Han er en ubetenksom egoist, ikke onsindig. Anonymkode: e9f30...cec Det der hadde jeg fader meg aldri orka å kaste bort livet på. Tenk hva slags forbilde han er for barna? Det blir så primitivt at jeg vil tro de fleste aper er bedre samfunnsmedlemmer enn det der.
soleia Skrevet 4. oktober 2018 #7 Skrevet 4. oktober 2018 Nei, trur kaskje eg er hakket meir ego, men ikkje så veldig.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #8 Skrevet 4. oktober 2018 Nei, absolutt ikke. Han er så selvoppofrende at det nesten er farlig. Jeg er alltid redd for at noen, inkludert meg selv, skal utnytte hvor snill han er. Anonymkode: d0703...318
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #9 Skrevet 4. oktober 2018 Nå har han eksamen og rører ikke husarbeid. Da jeg var student og i tillegg hadde jobb annenhver helg så laget jeg middag daglig samt støvsuget eller vasket dersom nødvendig. Så ja, jeg synes han er litt egoistisk.. Han tar det dessuten som en selvfølge at det er i orden. Tviler på at han hadde godtatt at jeg hadde "streiket" med husarbeid da jeg i min periode hadde eksamen Anonymkode: 891a1...a31
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #10 Skrevet 4. oktober 2018 Ja, det er han, men han skjuler det så godt han kan. Var spesielt merkbart når et av barna våre var sykt og trengte nærhet eller trøst. Hun trengte rett og slett at vi lå en stund i sengen hennes om kveldene, men hvis hun spurte han så var svaret "nei, pappa har ikke lyst til å legge seg enda". Eller at han gir uttrykk for at det er kjedelig å være med på turneringer eller annet de er med på. Eller rett og slett sier at i dag gidder ikke pappa. Masse andre sånne småting også der det skinner igjennom at han setter sine egne behov først. Men siste halve året har jeg vært syk, og da har det vært veldig mye bedre. Veldig rart syns jeg, for han burde reagere mer når barna er det enn når jeg er det. Det har fått direkte konsekvenser for hans forhold til ungene. De er mye mer knyttet til meg enn til han og stoler ikke helt på at han er der for de merker jeg. Anonymkode: 95570...00b
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #11 Skrevet 4. oktober 2018 Min er nok mindre ego enn meg. I forhold til ungene, hvertfall.. Han stiller 100% opp for de. Men arbeidsfordeling hjemme er helt skjev. Og det han ikke bruker her hjemme gidder han ikke forholde seg til. Feks har han cøliaki. Og det betyr at han ikke vil ta i maten til ungene. Så jeg må passe på at det er brød og pålegg til «oss». Han har sitt eget og han bryr seg ikke om vi har eller ikke. Han bruker egen shampoo og da kaster han ikke «våre» tomme flasker, eller rydder på badet. For det er jo våre klær som ligger der. Han bruker ikke hagemøblene, så hvis putene ligger ute i regnet bryr han seg ikke, for han bruker de ikke. Altså mitt ansvar. Han rydder og vasker ikke. Så hver gang jeg har ryddet blir han sint fordi han ikke finner ting. Jeg har «flyttet på hans ting» og han påstår jeg gjemmer ting med vilje. Han støvsuger ikke heller, og han insisterer på at treningsmatter, manualer og balanseball skal stå fremme i stua til enhver tid. For han bruker det jo hver dag. Så blir han forbanna når jeg flytter det bort for å få gjort rent i huset. Osv osv.. Han har også lagt på rene sengeklær kun på sin side av sengen «fordi han ble så trøtt og måtte legge seg» før han la på til meg også.. Anonymkode: 10d06...b6b
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #12 Skrevet 4. oktober 2018 Vel la meg se. I helga skal jeg (gravid) ta med alle tre ungene på tur så han kan få fri for å spille data. Sier vel sitt. I alle fall når jeg legger ril at jeg også forrige helg var på tur med alle tre. Litt usikker på hvorfor jeg fortsatt er gift ja.. Anonymkode: c1d8b...2b7
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #13 Skrevet 4. oktober 2018 Samme her. Men jeg har vært sint og konfronterende i ett år. Det har bare endt i dårlig forhold og sint og avvisende mann. Så ville faktisk hatt min protestkampanje ugjort om jeg kunne skru tiden tilbake. Det blir ikke rettferdig. Sånn er det. Nå sitter han oppe til 04 og er deprimert og spiller mobilspill mens jeg tar alt med baby. Hun er 3 mnd og det har vært sånn siden hun ble født. Fordi han er sint på meg fordi jeg var så urimelig og slem i fjor. Anonymkode: 7db20...003
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #14 Skrevet 4. oktober 2018 Jeg er mest egoistisk. Men jeg vil ikke si at jeg er egoistisk på en negativ måte. Anonymkode: c8c77...5a0
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #15 Skrevet 4. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Samme her. Men jeg har vært sint og konfronterende i ett år. Det har bare endt i dårlig forhold og sint og avvisende mann. Så ville faktisk hatt min protestkampanje ugjort om jeg kunne skru tiden tilbake. Det blir ikke rettferdig. Sånn er det. Nå sitter han oppe til 04 og er deprimert og spiller mobilspill mens jeg tar alt med baby. Hun er 3 mnd og det har vært sånn siden hun ble født. Fordi han er sint på meg fordi jeg var så urimelig og slem i fjor. Anonymkode: 7db20...003 Hva skal du med han!? En guttunge!? Har du ikke nok med det barnet på 3 mnd? Anonymkode: 10d06...b6b
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #16 Skrevet 4. oktober 2018 Ja han er mer egoistisk.Jeg deler hvis jeg har noe.Om det er boller til en nabo el noen trenger hjelp ,er jeg der.Han tenker mer på seg selv.Han er enebarn og jeg er 100%sikker på at det har gitt han mangelen til empati og gjort han egoistisk fra barndommen av. Anonymkode: d5609...e59
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #17 Skrevet 4. oktober 2018 Mannen min er snill, omtenksom og setter meg og barna før seg selv og alt annet. Jeg forguder han og gir han samme behandling tilbake. Hadde aldri vært eller innledet et forhold der mannen er mest opptatt seg selv. Anonymkode: c1fa9...4a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå