Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2018 #1 Skrevet 3. oktober 2018 Vi har en hund. Eller samboeren har en hund..vi har nå en baby på 6 mnd som har begynt å bevege seg mye rundt i huset. Så tingen er den: jeg synes ikke hunden bør ligge mitt på gulvet i en hundeseng når babyen kryper der..mannen mener det er helt greit. Jeg er redd for at hunden kan springe bort til babyen i et ubevoktet øyeblikk eller omvendt..har rensket helt for farlige ting som babyen kan komme til..trappegrind har vi også. Så jeg tør å snu ryggen til et øyeblikk nå som alt "skumle" ting er langt utenfor rekkevidde til vår krypende lille krabat :):) men så har vi jo hunden da..føler jeg må være på vakt hele tiden! Har forsøkt å si det om og om igjenn til mannen..han driter i det. Så når det kommer til plass..hunden har KUN plass til å ligge i stuen da vi bor i en relativt liten leilighet..ingen andre rom som hunden kan oppholde seg i. Ei heller i gangen da den er knøtt liten. Dette er en ganske stor hund også 🙄 hva i all verden skal jeg gjøre? Begynner å bli litt smågal her... Anonymkode: d1067...08b
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2018 #2 Skrevet 3. oktober 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vi har en hund. Eller samboeren har en hund..vi har nå en baby på 6 mnd som har begynt å bevege seg mye rundt i huset. Så tingen er den: jeg synes ikke hunden bør ligge mitt på gulvet i en hundeseng når babyen kryper der..mannen mener det er helt greit. Jeg er redd for at hunden kan springe bort til babyen i et ubevoktet øyeblikk eller omvendt..har rensket helt for farlige ting som babyen kan komme til..trappegrind har vi også. Så jeg tør å snu ryggen til et øyeblikk nå som alt "skumle" ting er langt utenfor rekkevidde til vår krypende lille krabat :):) men så har vi jo hunden da..føler jeg må være på vakt hele tiden! Har forsøkt å si det om og om igjenn til mannen..han driter i det. Så når det kommer til plass..hunden har KUN plass til å ligge i stuen da vi bor i en relativt liten leilighet..ingen andre rom som hunden kan oppholde seg i. Ei heller i gangen da den er knøtt liten. Dette er en ganske stor hund også 🙄 hva i all verden skal jeg gjøre? Begynner å bli litt smågal her... Anonymkode: d1067...08b Kan også legge til at hunden er korthåret og ville fryst ihjel i en hundegård 🙁 Anonymkode: d1067...08b
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2018 #3 Skrevet 3. oktober 2018 Jeg vil tro du kjenner hunden såpass nå at du vet om den er i stand til å helt uprovosert løpe bort å bite hue av ungen eller ikke. Men sørg for å se enten bikkja eller ungen når du farter rundt i huset så er nok alle trygge. Det viktigste fremover nå er vel helst å lære ungen å kose på hunden og respektere den når den sover/hviler, ikke dra i pelsen, klype, slå, krabbe oppå etc.. Anonymkode: 5a644...118
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2018 #4 Skrevet 3. oktober 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil tro du kjenner hunden såpass nå at du vet om den er i stand til å helt uprovosert løpe bort å bite hue av ungen eller ikke. Men sørg for å se enten bikkja eller ungen når du farter rundt i huset så er nok alle trygge. Det viktigste fremover nå er vel helst å lære ungen å kose på hunden og respektere den når den sover/hviler, ikke dra i pelsen, klype, slå, krabbe oppå etc.. Anonymkode: 5a644...118 Nei jeg føler meg ikke trygg med hunden. Han sier den er verdens snilleste og snur gledelig ryggen til. Er jeg som må stå å følge med hele tiden. Anonymkode: d1067...08b
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2018 #5 Skrevet 3. oktober 2018 Men dere har et barn på 6 mnd, så du har vel kjent hunden i minst 15 mnd? Har den noen gang gått til angrep? Vist at den er aggressiv? Eller er du bare litt i overkant engstelig? Du får bare fortsette å følge med da. Bikkja kom først.. Du kan ikke kaste den ut av huset eller stenge den inne fordi babyen krabber rundt. Da tar du heller ta med ungen til de rommene du skal i. Men ikke avvis hunden, husk at den også trenger kos og oppmerksomhet. Sorry litt krast svar altså, men det er så mange dyr som blir kastet på dør som søppel så fort det kommer en baby i hus. Anonymkode: 5a644...118
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #6 Skrevet 4. oktober 2018 Man skal ikke stole 100% på et dyr uansett hvor snill den er/har vært. Dette gjelder alle kjæledyr/husdyr. Det er ditt ansvar som forelder å passe på dette! Det skjer ulykker hvert år hvor hunder og katter skader mennesker, og det er da ditt ansvar å forhindre dette. Lær babyen å respektere hunden, men pass alltid på. Dette gjelder selvsagt også mannen din. Disse kan du vise til mannen din: https://www.klikk.no/foreldre/den-verste-tabben-hvis-du-har-hund-og-barn-2347964 https://www.google.no/amp/s/amp.theguardian.com/uk-news/2015/may/28/hospital-admissions-for-injuries-caused-by-dogs-up-76-over-past-10-years Anonymkode: 1f4e0...535
Hjertefru Skrevet 4. oktober 2018 #7 Skrevet 4. oktober 2018 Jeg har hatt hunder sammen med spedbarn to ganger. To forskjellige hunder. Har aldri bydd på problemer. Hvordan er bikkja mot babyen da? Min erfaring er at de har et beskyttelsesinstinkt som slår inn; de ser baby som en valp i flokken. Synes det er litt rart at du er så engstelig for dette, du burde kjenne hunden godt nå etter så lang tid. Når det er sagt kan man aldri stole 100% på et dyr, faren er jo at babyen kan gjøre ting mot hunden slik at den reagerer med aggresjon. Fex hvis han kryper bort og vekker hunden når den sover. Da kan hunden glefse på instinkt. Her løste vi problemet med å anskaffe lekegrind, slik at vi kunne putte baby der hvis vi fex måtte gjøre noe slik at vi ikke kunne følge med på både hund og barn samtidig. Men ser at det kanskje blir et problem hvis dere er veldig trangbodde.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #8 Skrevet 4. oktober 2018 Det kommer en slitsom periode nå hvor dere må passe på hele tiden. Jeg vet, for jeg fikk 3 barn på 4 år mens vi hadde en svær hund på 6 år. Alle ungene hadde en fase der de ville opp i hundesenga, klatre på ryggen, og dra i halen. Dere må passe på. Bikkja tok det fint, men man vet aldri. Følg med på kroppsspråket, stivner den til, stirrer, flekker tenner, er det fare på ferde. Dere kjenner hunden best, men pass på hvert eneste øyeblikk ungen kryper rundt på gulvet. Vi anskaffet bur til hunden og grind til ungen når det sto på som verst - både for å skåne hunden, samt for å få gjort noe i huset. Funket fint, det. Uansett. Pass på - hele tiden. Anonymkode: 83d14...ef2
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #9 Skrevet 4. oktober 2018 Hvorfor er du ikke trygg på hunden? Har den vist aggresjon? Jeg har hatt hun og baby to ganger, og det har gått kjempefint. Vi bare passer litt på at babyen ikke er slem mot hunden - hunden var aldri aggressiv eller voldsom mot babyene, bare varsom, kjærlig, omsorgsfull, og uendelig tålmodig. Anonymkode: 6480c...a90
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #10 Skrevet 4. oktober 2018 Du virker som du bare har ventet på en anledning til å kvitte deg med samboers hund. Anonymkode: 9924e...170
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #11 Skrevet 4. oktober 2018 jeg har hatt 3 babyer og alle 3 har vi hatt hund, aldri skjedd noe, virker som du bare vil bli kvitt hunden Anonymkode: 0d12a...673
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå