Gå til innhold

barnehabilitering vs pub

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt ble videresent Barnehabilitering ikke pub . Hva er forskjellen? 

Anonymkode: 12818...549

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde vært glad. Ungen min skal IKKE på pub før hun er gammel nok. 

Anonymkode: 5e9e5...416

Skrevet

Mener du BUP? (Barne- og Ungdoms Psyk.) 

Skrevet

Barnehabilitering utreder mer av autisme og psykisk utviklingshemminger her jeg bor. Hva er h*n henvist for?

Anonymkode: 4ddb7...32c

Skrevet
På ‎13‎.‎09‎.‎2018 den 3.37, Anonym bruker skrev:

Man blir ihvertfall tryga av stor nok hijab.

Det er kvinner fra Somalia, Afghanistan og Irak som bruker fotsid hijab eller niqab. Klesplagg som er så upraktiske at de hverken får fullført introduksjonsprogrammet eller kommer seg jobb.

Leder for flyktningtjenesten i Lunner-kommune: - Det er en utfordring både med renhold og sikkerhet. Det er også en utfordring med arbeid med barn. Det har vi fått noen som har fått praksisplass, men det var vanskelig å delta i alle aktivitetene.

-  I praksis betyr dette at hvis du tar på deg en stor nok Hijab blir du trygda. 

Somalisk flyktning: -Hvis jeg ikke får ha på meg fotsid hijab på jobb eller skole blir jeg heller hjemme.

Anonymkode: 18948...84b

17 minutter siden, Håpet ble virkelighet! skrev:

Ja 

17 minutter siden, Håpet ble virkelighet! skrev:

ja 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnehabilitering utreder mer av autisme og psykisk utviklingshemminger her jeg bor. Hva er h*n henvist for?

Anonymkode: 4ddb7...32c

H*n er for seint med utvikling 

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde vært glad. Ungen min skal IKKE på pub før hun er gammel nok. 

Anonymkode: 5e9e5...416

Men jeg vet ikke hva er forskjellen ? Hvorfor ble han sendt Barnahab og ikke PUB

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg vet ikke hva er forskjellen ? Hvorfor ble han sendt Barnahab og ikke PUB

Hvorfor fortsetter du å skrive PUB, når du mener BUP?

Anonymkode: ca4c6...ee8

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke skrive som anonym og med nick i samme tråd

Skrevet

Trenger ikke dårlig kommentar. Er bekymret MOR 

Skrevet

Fordi de mener hab er bedre i ditt barns tilfelle. Spør fagpersonene om hvorfor, de vet det jo bedre enn oss. 

Bup jobber ikke så mye med for sent utviklet barn, de jobber mer med psykiske lidelser (alt fra foreldres samlivsbrudd til spiseforstyrrelser).

Anonymkode: ef2ad...00e

Skrevet

Bup = barne og ungdomspsykiatrisk. De utreder og behandler barn med psykiske lidelser, for eksempel angst, tvang og spiseforstyrrelser. Adhd problematikk hører også hjemme hos bup.

habiliteringen utreder og følger opp barn der det enten er mistanke om, eller er påvist utviklingshemming eller en gjennomgripende utviklingsforstyrrelse. Jeg jobber med utviklingshemmede småbarn, og samtlige av disse følges opp av habiliteringen. 

Skrevet
22 minutter siden, Blondzilla skrev:

Bup = barne og ungdomspsykiatrisk. De utreder og behandler barn med psykiske lidelser, for eksempel angst, tvang og spiseforstyrrelser. Adhd problematikk hører også hjemme hos bup.

habiliteringen utreder og følger opp barn der det enten er mistanke om, eller er påvist utviklingshemming eller en gjennomgripende utviklingsforstyrrelse. Jeg jobber med utviklingshemmede småbarn, og samtlige av disse følges opp av habiliteringen. 

Tusan takk☺️

Skrevet

Kan jeg spørre hvor gammel datteren din er og hva er hun forsinket med? Sitter i lignende situasjon og vet det kan være tøft. 

Klem til deg.

Anonymkode: 759a7...934

Skrevet

H*n er 2og 7mnd sliter språk forståelse. Leker ikke som vanlig barn (snurre runt hjul til vogn) reagerer litt på navnet sitt lite blik kontakt, lite språk . Ditt barn da hva sliter dere med

Skrevet

Min gutt er 4 år. Han har hatt store forsinkelse ifht språk, noe motorikk. Han har blitt mye bedre så legen avventer henvisning til habilitering. 

Ikke lett å bekymre seg for sine små.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min gutt er 4 år. Han har hatt store forsinkelse ifht språk, noe motorikk. Han har blitt mye bedre så legen avventer henvisning til habilitering. 

Det ikke left.vi får håpe at det skal gå bra med de.bra at de finne ut tidlig om det er noe før seine. Snakker han nå har han noe språk. 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ikke left.vi får håpe at det skal gå bra med de.bra at de finne ut tidlig om det er noe før seine. Snakker han nå har han noe språk. 

Ja han snakker mye nå, han er tospråklig så har nok vært forvirret ifht språkene, de følger da fortsatt med da han har vært motorisk forsinket, samt usikkerhet rundt kognitivt. Enten så er det noe som vil komme frem etterhvert ellers er han bare sen og ting vil komme på plass🙏

Lykke til, håper ting ordner seg🙏

Skrevet

Takk dere og

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei barnet mitt er også 2språkelig. Han kan mange ord og noen setninger . Når snakket barnet ditt første gang.snakker han både morsmål og norsk .kjenner ikke noen å spørre takk

Skrevet
På 4.10.2018 den 17.57, Anonym bruker skrev:

Hei barnet mitt er også 2språkelig. Han kan mange ord og noen setninger . Når snakket barnet ditt første gang.snakker han både morsmål og norsk .kjenner ikke noen å spørre takk

Vanskelig å svare på. Han er nå 4,5 år og det er først det siste halv året at han har begynt å si lengere setninger. Han kunne mange ord før det, men snakket ikke i lange setninger. Nå sier han mye, men det er fortsatt slik at vi kan ha lange samtaler. 

Skrevet
På 3.10.2018 den 19.01, Anonym bruker skrev:

H*n er 2og 7mnd sliter språk forståelse. Leker ikke som vanlig barn (snurre runt hjul til vogn) reagerer litt på navnet sitt lite blik kontakt, lite språk . Ditt barn da hva sliter dere med

Dette er tegn på autisme. Derfor har dere blitt henvist til barnehabilitering og ikke til bup(som utreder psykiske ting)

Jeg har en sønn som har fått påvist autisme. Han hadde alle disse symtomene du forteller.

Skrevet
7 minutter siden, Toneelise skrev:

Dette er tegn på autisme. Derfor har dere blitt henvist til barnehabilitering og ikke til bup(som utreder psykiske ting)

Jeg har en sønn som har fått påvist autisme. Han hadde alle disse symtomene du forteller.

Nei, nå må du gi deg. Hva slags kompetanse har du til å diagnostisere et barn på 2,5 med dette via et nettforum.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, nå må du gi deg. Hva slags kompetanse har du til å diagnostisere et barn på 2,5 med dette via et nettforum.

Fordi jeg veit hva autisme er og hvordan det vises men nå er barnet henvist så får nok hi svarene hun lurer på. 

Skrevet
2 minutter siden, Toneelise skrev:

Fordi jeg veit hva autisme er og hvordan det vises men nå er barnet henvist så får nok hi svarene hun lurer på. 

Du har uansett null kompetanse til å diagnostisere et barn du aldri har sett. Å skremme opp hi på den måten er bare ondskapsfullt. Kanskje det stemmer, men det vet du ingenting som helst om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...