Gå til innhold

Noen flere som sliter med dette ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke holde meg, når jeg må tisse, så kommer det uansett, heldigvis ikke at noen uhell ute, det har vert slik siden jeg fødte i 2013, før det var det ingen problem og holde igjen :(

Noen flere som sliter med det samme ?

Anonymkode: fb3a0...23a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik skal det ikke være . Anbefaler å følge "Mammaklinikken" på facebook eller oppsøke henne for å få time. 

Anonymkode: 71029...a21

Skrevet

Hvor mye og ofte gjør du knipeøvelser?

Anonymkode: 94d1d...b87

Skrevet

Noen ganger holder det med knipeøvelser, men ganske ofte ikke. Selv opplevde jeg prolaps og nerveskade. Sykehuset sa "knip", og jeg knep uten at det hjalp , da var det ikke mer å gjøre... Det er tull. Kom deg til en fagperson som er god på kvinne.problemer etter fødsel, og få hjelp. Fordi det skal ikke være sånn! (Det tok meg 5år å forstå...)

Dessuten er ikke "knipeøvelser" bare "knipeøvelser"....det nytter ikke å bare "stoppe strålen" 20x , 5x om dagen. Når man har slike problemer så kan man henvises til fysioterapeut som spesialiserer seg på dette, og få eget treningsprogram. Da lærer du å treffe de riktige musklene. Den "stopp strålen" muskelen er ikke den eneste som må trenes opp, spesielt ikke hvis du sliter med urin eller avførings lekkasje. 

En annen ting du burde kjenne litt på er om du faktisk har en underlivsprolaps (rectocele eller cystocele), det kan også gi lekasje -og da trengs andre ting en kniping. https://forskning.no/2015/01/knipeovelser-hadde-ingen-effekt-pa-underlivsprolaps 
Du er ikke alene! Lykke til :)

Anonymkode: 0bfd5...1c2

Skrevet

Det er ikke vanlig om du ikke er 70+ år. Ville snakket med fastlegen.

jeg er helt motsatt. Når jeg kjenner jeg må, så venter jeg litt til og så forsvinner behovet og det kan gå en time eller to før jeg merker noe igjen. Jeg må ikke gå på do flr jeg legger meg og kan gå flere timer før jeg må tisse etter jeg har stått opp. 

Anonymkode: e2910...225

Skrevet

Tusen takk for gode tips. skal sjekke mammaklinikken

Anonymkode: fb3a0...23a

Skrevet

Begynn med knipeøvelser. Jeg tror apoteket har egg for å hjelpe til med å trene opp musklaturen også. Hjelper ikke dette bør du søke råd videre. 

Det er nok som de fleste av oss: det går fint etter fødselen så da trenger vi ikke knipe, men vips så gikk det ikke fint lengre. 

Anonymkode: c1472...772

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...