Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #1 Skrevet 2. oktober 2018 Sønnen min går i 2.klasse å skal feire bursdagen sin. Vi har innvitert alle guttene + en jente i klassen hans ettersom de er bestevenner. Snakket med moren til jenten å forklarte at sønnen min har veldig lyst at datteren hennes skal komme;men at hun da blir den eneste jenten. Nå har hun jenten som er blitt innvitert fortalt dette til alle i klassen at hun skal i bursdagen hans,å det er blitt veldig dårlig stemning med alle jentene som ikke er innvitert. De sier at det går ikke ann å utestenge med å ikke innvitere alle,å at hvis en jente skal få komme så må alle få komme. Hva gjør jeg nå? Det er helt uaktuelt å ha en bursdag med 21 unger. Barnefaren mener jeg bør kontakte mor til jenta å fortelle at hun ikke kan komme likevel pga det ble så mye bråk av det,mens jeg tenker at vi kan ikke trekke tilbake en bursdagsinnvitasjon vil allerede har gitt. Hva i alle dager gjør vi? Anonymkode: 9f0aa...04a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #2 Skrevet 2. oktober 2018 Jeg er normalt ganske var på slike ting, men én jente mener jeg er ok (med mindre de bare er to-tre jenter i klassen). Om jentene er sure får de jo bare være det. Anonymkode: ded22...718
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #3 Skrevet 2. oktober 2018 Det er ikke å utestenge så lenge det er én som blir invitert, og resten ikke. Hadde det vært omvendt, hadde det vært utestenging. Er det jentene som sier dette, eller foreldrene? Her må noen lære seg uttrykk. Ha bursdagen som planlagt med de dere har invitert. Anonymkode: 3544e...799
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #4 Skrevet 2. oktober 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg er normalt ganske var på slike ting, men én jente mener jeg er ok (med mindre de bare er to-tre jenter i klassen). Om jentene er sure får de jo bare være det. Anonymkode: ded22...718 De er 11 gutter i klassen og 10 jenter. Anonymkode: 9f0aa...04a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #5 Skrevet 2. oktober 2018 Jeg foreslår at du finner en litt mer troverdig historie å trolle om. Anonymkode: c7aaf...1d9
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #6 Skrevet 2. oktober 2018 Vi var i litt samme situasjon da sønnen ville ha en av jentene i tillegg til guttene. Valgte da å invitere alle i klassen. Slapp av, alle kommer ikke uansett så det blir nok ikke mer enn 10/15 barn. Anonymkode: 24234...070
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #7 Skrevet 2. oktober 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er ikke å utestenge så lenge det er én som blir invitert, og resten ikke. Hadde det vært omvendt, hadde det vært utestenging. Er det jentene som sier dette, eller foreldrene? Her må noen lære seg uttrykk. Ha bursdagen som planlagt med de dere har invitert. Anonymkode: 3544e...799 Det er jentene i klassen som sier det. Har heldigvis ikke hørt noe fra foreldrene. Anonymkode: 9f0aa...04a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #8 Skrevet 2. oktober 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vi var i litt samme situasjon da sønnen ville ha en av jentene i tillegg til guttene. Valgte da å invitere alle i klassen. Slapp av, alle kommer ikke uansett så det blir nok ikke mer enn 10/15 barn. Anonymkode: 24234...070 Her er det veldig bra oppmøte i bursdagene så å kanskje stå alene med 21 unger frister ikke så veldig. Det hadde uansett blitt rart når alle guttene fikk innvitasjon igår,mens jentene ikke fikk innvitasjon før tidligst torsdag. Anonymkode: 9f0aa...04a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #9 Skrevet 2. oktober 2018 Sønnen min er heller ikke glad i bursdager der det er for mange heller. Leker ungene på rommet så går sønnen min i stuen,å når ungene kommer i stuen så går han på rommet. Han syns det er gøy med bursdag,men syns fort det blir mange i de bursdagene der alle har vært innvitert å da trekker han seg vekk. Så tenker det holder med 12 barn i bursdagen. Anonymkode: 9f0aa...04a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #10 Skrevet 2. oktober 2018 Må være måte på generasjon krenket og ømfintlig. Halvparten ja, den er vell litt over i grenseland, men dette er virkelig helt innafor. Anonymkode: a1cf8...e95
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #11 Skrevet 2. oktober 2018 Det er barna, ikke foreldrene, som sier dette. De er 6-7 år og kan synes at alt er urettferdig. Men det er det jo ikke. Klart at gutten din kan invitere denne jenta. Og så kan dere «utstyre» ham med et par setninger om at det ikke er urettferdig så lenge bare en jente er invitert. Anonymkode: 9c2a6...a4a
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2018 #12 Skrevet 3. oktober 2018 Vi skulle låne skolen til å ha bursdagen der,håper de ikke trekker seg når de hører at jeg kun har innvitert en av jentene. Anonymkode: 9f0aa...04a
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2018 #13 Skrevet 3. oktober 2018 Dette er helt greit! Bestevenner ber vi enten de har motsatt kjønn eller tilhører en annen klasse. Kjør ditt opplegg med god samvittighet! Anonymkode: 23873...4c3
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2018 #14 Skrevet 3. oktober 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi skulle låne skolen til å ha bursdagen der,håper de ikke trekker seg når de hører at jeg kun har innvitert en av jentene. Anonymkode: 9f0aa...04a På vår skole er det klare regler rundt dette og spesielt hvis man låner rom/gymsal på skolen. Plukker man ut barn som hi har gjort så får man ikke låne gymsal av skolen. I tillegg er skolen veldig tydelig på at å plukke ut barn til bursdagen som hi gjorde med ei venninne ikke er akseptabelt da det synes urettferdig for de jentene som ikke ble bedt, men vel så mye med tanke på den negative oppmerksomheten som bursdagsbarnet og de/det barnet som er blitt "plukket" ut må stå i. Forøvrig fatter jeg ikke at det er så vanskelig å ikke følge veldig klare regler som alle barn forstår veldig lett. Anonymkode: 1d177...828
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2018 #15 Skrevet 3. oktober 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: På vår skole er det klare regler rundt dette og spesielt hvis man låner rom/gymsal på skolen. Plukker man ut barn som hi har gjort så får man ikke låne gymsal av skolen. I tillegg er skolen veldig tydelig på at å plukke ut barn til bursdagen som hi gjorde med ei venninne ikke er akseptabelt da det synes urettferdig for de jentene som ikke ble bedt, men vel så mye med tanke på den negative oppmerksomheten som bursdagsbarnet og de/det barnet som er blitt "plukket" ut må stå i. Forøvrig fatter jeg ikke at det er så vanskelig å ikke følge veldig klare regler som alle barn forstår veldig lett. Anonymkode: 1d177...828 Skolen vår har samme reglene og de trakk ikke utlån av skolekjøkken og gymsal selv om vi valgte å invitere bestevenninnen til sønnen vår i tillegg til alle guttene. Nå leverte vi innbydelse til denne jenta utenom skoletid men tenker nok det ble snakk barna i mellom likevel. Vil alltid være noen som syns det ene eller andre er urettferdig i den alderen, og som flere sier hadde det vært annerledes om det var en som ble utelatt. Feire bursdag som planlagt Anonymkode: 055a4...50f
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2018 #16 Skrevet 3. oktober 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: På vår skole er det klare regler rundt dette og spesielt hvis man låner rom/gymsal på skolen. Plukker man ut barn som hi har gjort så får man ikke låne gymsal av skolen. I tillegg er skolen veldig tydelig på at å plukke ut barn til bursdagen som hi gjorde med ei venninne ikke er akseptabelt da det synes urettferdig for de jentene som ikke ble bedt, men vel så mye med tanke på den negative oppmerksomheten som bursdagsbarnet og de/det barnet som er blitt "plukket" ut må stå i. Forøvrig fatter jeg ikke at det er så vanskelig å ikke følge veldig klare regler som alle barn forstår veldig lett. Anonymkode: 1d177...828 Du er jo helt på bærtur! Hadde hun tatt med over halvparten av jentene, hadde saken vært en annen. Selvfølgelig får hun låne gymsalen. Anonymkode: 23873...4c3
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2018 #17 Skrevet 3. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Skolen vår har samme reglene og de trakk ikke utlån av skolekjøkken og gymsal selv om vi valgte å invitere bestevenninnen til sønnen vår i tillegg til alle guttene. Nå leverte vi innbydelse til denne jenta utenom skoletid men tenker nok det ble snakk barna i mellom likevel. Vil alltid være noen som syns det ene eller andre er urettferdig i den alderen, og som flere sier hadde det vært annerledes om det var en som ble utelatt. Feire bursdag som planlagt Anonymkode: 055a4...50f Vi leverte heller ikke innvitasjonen på skolen,har kun snakket med mor på facebook for å høre om datteren vil komme når det kun er gutter. Hun virker litt forsiktig og sjenert av seg så tenkte å høre først med mor om hun ønsker å komme,å det ville hun Anonymkode: 9f0aa...04a
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2018 #18 Skrevet 3. oktober 2018 Det er helt greit, hi. Ha en fin bursdag! Anonymkode: 8f9ab...54c
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2018 #19 Skrevet 3. oktober 2018 Stå i det, og fortsett som planlagt. Det er ikke urettferdig så lang det ikke er fåtallet som ikke er invitert. Hvis du avlyser henne (som "barnefaren" foreslår) pga sladder noen jenter på skolen sørger for, tenk deg hvordan hun vil føle seg etterpå da. Nå må vi slutte å være så utrolig sensitive på alt, vi er de voksne, hvor er ryggraden? ...blir litt oppgitt over alt som skal taes hensyn til om dagen. Anonymkode: 1648b...a3f
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2018 #20 Skrevet 3. oktober 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Her er det veldig bra oppmøte i bursdagene så å kanskje stå alene med 21 unger frister ikke så veldig. Det hadde uansett blitt rart når alle guttene fikk innvitasjon igår,mens jentene ikke fikk innvitasjon før tidligst torsdag. Anonymkode: 9f0aa...04a Haha! Du skulle ikke hatt barn i klassen til min datter! De er 20 jenter og 22 gutter i klassen, så her blir man stående med 20 barn alene hver bursdag Anonymkode: 50c44...d4b
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2018 #21 Skrevet 3. oktober 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du er jo helt på bærtur! Hadde hun tatt med over halvparten av jentene, hadde saken vært en annen. Selvfølgelig får hun låne gymsalen. Anonymkode: 23873...4c3 Si meg, har du problemer med å lese og forstå det du leser? Det er klare regler på vår skole og som jeg skrev så får man ikke låne gymsalen hvis man gjør som HI og plukker ut barn som ikke naturlig er en del av gruppen. Du kan gjerne mene at det er feil måte å gjøre det, men du kan ikke komme her og si at man selvfølgelig får låne gymsalen uansett da du ikke har filla peiling på hvordan det er ved vår skole. Anonymkode: 1d177...828
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2018 #22 Skrevet 3. oktober 2018 Hvis du låner skoles bygg, så sjønner jeg ikke hvorfor det ikke er aktuellt å invitere alle? Jeg er ganske så prinsippfast på å enten invitere et kjønn, eller hele klassen. Jeg liker ikke det å ta med en ekstra. Neste gang blir det 2 ekstra og så fire. Plutselig er det bare noen få som aldri blir invitert... Anonymkode: 01e43...908
Toneelise Skrevet 3. oktober 2018 #23 Skrevet 3. oktober 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Sønnen min går i 2.klasse å skal feire bursdagen sin. Vi har innvitert alle guttene + en jente i klassen hans ettersom de er bestevenner. Snakket med moren til jenten å forklarte at sønnen min har veldig lyst at datteren hennes skal komme;men at hun da blir den eneste jenten. Nå har hun jenten som er blitt innvitert fortalt dette til alle i klassen at hun skal i bursdagen hans,å det er blitt veldig dårlig stemning med alle jentene som ikke er innvitert. De sier at det går ikke ann å utestenge med å ikke innvitere alle,å at hvis en jente skal få komme så må alle få komme. Hva gjør jeg nå? Det er helt uaktuelt å ha en bursdag med 21 unger. Barnefaren mener jeg bør kontakte mor til jenta å fortelle at hun ikke kan komme likevel pga det ble så mye bråk av det,mens jeg tenker at vi kan ikke trekke tilbake en bursdagsinnvitasjon vil allerede har gitt. Hva i alle dager gjør vi? Anonymkode: 9f0aa...04a Dere gjør ingenting. Når det bare er en jente er det ikke utestenging. Så la gutten kose seg med bursdag og ikke bry deg om de som blir sure. Hadde det derimot vært bare ei eller to jenter som ikke ble bedt da ville jeg sagt det var stygt gjort.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2018 #24 Skrevet 3. oktober 2018 Dette ser jeg virkelig ikke på som et problem i det hele tatt, og enhver oppegående forelder vil jo se det på samme måten. Når man inviterer en av ti er det ikke å utelukke de som ikke blir invitert. Her ville jeg bare latt være å gjøre noe som helst, og heller ta det med de foreldrene som eventuelt skulle kommentere dette. Her er det jo jentene som lager dette til et problem, og ingen andre (enn så lenge). Det blir jo like teit å reagere på dette som om man skulle invitere en fra et annet klassetrinn fordi man er bestevenn med denne ene, og resten av den klassen skulle bli sur fordi de ikke ble invitert. Jeg er helt for å invitere alle, enten alle i klassen, alle jentene eller alle guttene - men å invitere en av ti på denne måten er helt innafor. Anonymkode: 563d5...a65
Englenemine Skrevet 3. oktober 2018 #25 Skrevet 3. oktober 2018 Dette er helt ok hi. De foreldrene som reagerer på dette er på bærtur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå