Gå til innhold

Når fremmende vil låne dossen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da sier jeg nei. For eksempel hvis det ringer på og en spør om å få bruke doen. Da sier jeg, nei det er mitt private toalett, du får gå i skogen og gjøre fra deg der. Er det uhøflig?

Anonymkode: 61d71...d6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh hva??

Anonymkode: 1580a...e72

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da sier jeg nei. For eksempel hvis det ringer på og en spør om å få bruke doen. Da sier jeg, nei det er mitt private toalett, du får gå i skogen og gjøre fra deg der. Er det uhøflig?

Anonymkode: 61d71...d6b

Skjer det ofte det eller? 

Jeg ville nok sagt nei så fremst det ikke var barn med. Da ville de fått låne.

Anonymkode: af605...d0b

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Eh hva??

Vi bodde på bygda før, rett ved et utsiktpunkt hvor mange stoppet for å ta bilder. Det hendte faktisk at folk ringte på og spurte om å låne doen. 

Anonymkode: af605...d0b

Skrevet

Jeg ville sagt nei til voksne, og pekt ut veien til nærmeste bensinstasjon, som er 3min unna. Barn ville jeg ha hjulpet.

Anonymkode: df669...937

Skrevet

Var på en lekeplass i et boligfelt med barna og en venninne en gang. Venninnen min fikk akutt magetrøbbel og gikk inn i stua til en familie via verandadøren. De viste stor forståelse og hun fikk låne doen. Det er en menneskerett å gå på do. 

Anonymkode: ba752...d21

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Var på en lekeplass i et boligfelt med barna og en venninne en gang. Venninnen min fikk akutt magetrøbbel og gikk inn i stua til en familie via verandadøren. De viste stor forståelse og hun fikk låne doen. Det er en menneskerett å gå på do. 

Ikke på min do.

Anonymkode: 39b80...aaf

Skrevet

Nei, hvis det dukket opp noen på døra og spurte om å få bruke doen ville jeg sagt nei uten å nøle og påpekt at vi har både bensinstasjon og kafé få minutter unna.

Skrevet

Hos meg skjer det så sjelden at det ikke er noe problem å si ja.

Anonymkode: 93b25...969

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

øh nei, det er ikke en menneskerett å bruke andre folk sin do, spesielt ikke når det er de andre menneskene som må rengjøre den.

Er vel kun folk med diagnoser som har så akutte problemer at de ikke klarer å holde seg noen minutter til de finner en offentlig do? Og hvis man har diagnose som medfører slike problemer får man planlegge litt bedre.

Skrevet

Jeg bor i 6. etasje, så det skjer aldri.

Anonymkode: 39b80...aaf

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men ikke på andres do

Anonymkode: 04ab7...140

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man går uansett ikke rett inn i andres hjem

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det ingen menneskerett å gå på andre sin do. Min do er min private eiendom og ingen andre enn de jeg tillater får benytte seg av min do.

Anonymkode: 43044...3e4

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men ikke på andres do

Skal man bare bæsje på seg da? Masse diaré rennende nedover beina, fordi andre mennesker ikke kan vise litt medmenneskelighet?

Skrevet
16 minutter siden, Pobie skrev:

øh nei, det er ikke en menneskerett å bruke andre folk sin do, spesielt ikke når det er de andre menneskene som må rengjøre den.

Er vel kun folk med diagnoser som har så akutte problemer at de ikke klarer å holde seg noen minutter til de finner en offentlig do? Og hvis man har diagnose som medfører slike problemer får man planlegge litt bedre.

Man kan bli akutt dårlig. Skal man bare bæsje på seg da?

Skrevet
17 minutter siden, Pobie skrev:

Jeg har en sånn diagnose, Crohns. Det kommer plutselig, og jeg har flere ganger vært nødt til å ringe på hos fremmede. Aldri har noen sagt nei, og takk og lov for det. 

Hvorfor ikke bare være litt grei? 

Anonymkode: 8d868...98d

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal man bare bæsje på seg da? Masse diaré rennende nedover beina, fordi andre mennesker ikke kan vise litt medmenneskelighet?

Det er da ikke andres problem! Så utrolig lekkert å få et fremmed menneske inn i stua som krever å få bruke doen for å kvitte seg med diareen sin...…..:-(

Skrevet

Veldig glad det ikke var noen av dere særinger som bodde i nærheten der vi kjørte av veien og ødela bilen da jeg var høygravid. Måtte noe sinnssykt tisse og hadde ikke sjans til å sitte på huk i skogen. 😛 Var bare to hus i nærheten og ingen bensinstasjon el.l. Heldigvis åpnet de i hus nr 2 og lot meg låne doen som den største selvfølge og spurte om det var noe annet vi trengte hjelp med. :)

Anonymkode: ba14b...28e

Skrevet

Nei, jeg låner ikke bort doen min til villt fremmede mennesker. Der har jeg kommode med både smykker, undertøy og annet. Det er privat og jeg ønsker ikke at folk jeg ikke kjenner skal få tilgang til det. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sa da ikke at man ikke kan være medmenneskelig, men det er fremdeles ingen menneskerett

Skrevet

Vi har en utedo på loven. Den er det helt greit at folk bruker hvis de er i nød. Å slippe fremmede inn hadde jeg vært litt forsiktig med. Da hadde jeg sett dem lit an først.

Anonymkode: cd11c...756

Skrevet

Jeg har OCD, og ekstrem bakteriefobi, så helst ikke, nei. 

Anonymkode: e1131...4ba

Skrevet

I utgangspunktet synes jeg at svaret på en slik forespørsel må være ja, basert på folkeskikk og medmenneskelighet. De færreste ringer vel på hos fremmede for å spørre om å låne doen for gøy.

Men hadde forbeholdt meg retten til å se «den fremmede» litt an først...

Skrevet

Mener at jeg lærte på vgs i rettslære at vann og toalett er man pliktig å hjelpe fremmende med dersom de skulle komme på døra å spørre. Uansett ville jeg selfølgelig sagt ja, du kan jo ikke eie empati hvis du mener det er greit at folk gjør sitt fornødende i buksa fordi du har «bakteriefobi»! 

Vaske nøye etterpå, ja det ville jeg gjort.

Anonymkode: f3992...ea3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...