Gå til innhold

Har dere testet ut noen alternative behandlingsmetoder som dere siden mener er bare tull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble trukket med av en vennine til en kinesiolog. Hun snakket med anklene mine mens hun holdt i dem, hun ramset opp tall fra en og oppover som skulle korrespondere med meg fra fødsel og oppover og så skulle liksom anklene si om det var noe skjellsettende som hadde hendt meg i den alderen og var "lagret i kroppen". Jeg har aldri vært borti noe mer bullshit i mitt liv.

Anonymkode: 77f60...50a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor dro meg med til homeopat en gang. Hjalp (selvfølgelig) ikke en døyt. 

Anonymkode: 314b1...8ae

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble trukket med av en vennine til en kinesiolog. Hun snakket med anklene mine mens hun holdt i dem, hun ramset opp tall fra en og oppover som skulle korrespondere med meg fra fødsel og oppover og så skulle liksom anklene si om det var noe skjellsettende som hadde hendt meg i den alderen og var "lagret i kroppen". Jeg har aldri vært borti noe mer bullshit i mitt liv.

😂😂😂 takk for dagens latter😘

Skrevet

Homopat medisin å det hjalp ikke.

Anonymkode: 384ef...a91

Skrevet

Healer

Anonymkode: 92ae3...88d

Skrevet

Det er da ikke kinesologens feil at du har sosialt tilbakestående ankler! 

Anonymkode: c851e...5d1

Skrevet

Var hos en homeopat med eldste datter, om det virket eller ei aner jeg ikke. Hun blei bedre like etterpå, men hvorfor er jeg veldig usikker på.  En blid og søt unge som nektet å sove, så når min tidligere svigermor ba meg komme innom henne på jobb gjorde jeg det i siste forsøk på å få øitt søvn selv. Hun begynte å sovne tidligere og tidligere noen uker etter, men om det var pga hun ble større og var mer aktiv er jeg usikker på. Selv fikk jeg homeopatmedisin eller hva de har når jeg bøe stukket av veps en gang, merkelig hvor fort smertene forsvant så jeg er vel igrunn åpen for å prøve, enten virker det eller så virker det ikke tenker jeg. Skader ikke å prøve. 

Brukt akupungtur, det hadde ingen umiddelbar virkning men i lengden hadde det virkning. Nå som jeg får en behandlign på sykehuset ser jeg at det faktisk hadde mer virkning enn jeg trodde. Det er litt dem samme behandlingen, men nå lammes noen av de samme stedene som jeg fikk nåler før. Så at jeg ikke fortsatte med akupungtur irriterer meg nå, for jeg ser jo nå at det lindret mer enn jeg da trodde. Men men..

Anonymkode: c75ed...d46

Skrevet

Var hos hypnotisør engang. Jeg var helt desperat etter å slutte å spise godteri, og denne hypnotisøren reklamerte med at hun kunne avvenne meg sukker. Kostet 4000 kr, og virket selvsagt ikke. Bare tull. 

Anonymkode: 2c90e...4c0

Skrevet

Møtte også ei som skulle fjerne vondtene mine ved hjelp av krystaller. Virket selvsagt heller ikke. 

Anonymkode: 2c90e...4c0

Skrevet

Jeg ble satt på en nokså ekstrem diett da jeg var ung, mot bl.a. såkalt Candida og diverse påståtte matintoleranser, av av en lege ved navn Roald Strand ved Kilden Helse i Oslo. Jeg kom dit med diverse "vondter". Legen sendte blodprøver til analyse i USA, og det kostet masse penger. På grunnlag av prøvene ga han meg en liste på 27 matvarer som jeg visstnok skulle være intolerant mot. Det ble starten på en periode med nokså ekstrem diett. Da jeg etter noen uker kom tilbake til legen og sa at jeg ikke var blitt noe bedre, foreslo han at jeg i stedet skulle prøve papayaekstrakt... Livet mitt ble bedre etter at jeg kuttet ut dietten. I løpet av noen år gikk mine smerter og plager, som antakelig hadde psykosomatiske årsaker, over av seg selv. I dag er jeg helt frisk, og har begrenset tro på alternativ medisin.

Anonymkode: efa5d...933

Skrevet

Akkupunktur anser jeg ikke som alternativt, det brukes jo av leger og annet helsepersonell... Ikke brukt det selv pga nåleangst, men sett det brukt på dyr med god effekt - og de kan jo ikke føle placebo.

Var hos en helt sykt idiotisk alternativ greie en gang, dog. Hadde en stor utvekst (godtartet svulst) på ryggen, som jeg i mine tidlige tjueår ville prøve alt for å bli kvitt. Var da hos en dame som ba meg stikke ut tunga, og kjente på den og på andre deler av ansiktet, tror ikke engang hun så på ryggen min. Hun mente jeg hadde skeiv holdning eller rygg eller noe, og at jeg måtte behandles masse hos henne med rare øvelser og bli trykka på i trynet og få noe urteopplegg. Kosta 500 kr for første konsultasjon, etter det tok jeg aldri kontakt igjen. Jeg måtte nemlig gjennom masse greier før hun kunne begynne på å fjerne utveksten, for det var viktig å rette opp skeivheten først. Jeg var ganske godtroende i den alderen (gikk også til en healer, der jeg kun opplevde at det ble varmt rundt utveksten, som jo var behagelig, men borte ble den ikke), men de skeiv-rygg-ved-å-se-på-tunga-greiene gjorde at jeg ikke kunne komme meg fort nok ut derfra...!

Anonymkode: b36b2...8e7

Skrevet

Jeg har vært på «medisinsk» yoga en gang. Største pisset jeg noen gang har vært borti 🙀

Anonymkode: b0e5e...26b

Skrevet
5 timer siden, Musemora skrev:

😂😂😂 takk for dagens latter😘

Det verste var at hun faktisk påstod at hun fikk svar fra anklene på aldrene 7, 14 og 19. Og så begynte hun å spørre rundt det. Dvs typiske overgangs-tider i livet, der man alltids kan finne NOE som hun så kunne henge alle ubalansene mine på, mente hun. Problemet var bare at jeg ikke hadde noen som helst traumatiske hendelser, men hun - som enhver god sjarlatan - går etter det som uansett vil angå alle, og 7 var jo enkelt å henge på skolestart (den gangen), var det noe jeg husket fra mitt første skoleår som jeg tenkte var viktig - men det hun ikke visste var at jeg ikke startet på skole som sjuåring som alle andre norske barn, fordi vi bodde utenlands, og som sjuåring var jeg allerede godt vant med skole, det var bare ett av mange år. Og  alle har jo en eller annen episode fra verste hormonpubertet om man graver, og om hun ikke fant den sa hun at den nok var fortrengt, men det kunne vi jobbe med... Og nittenåringer, på vei ut i voksenlivet - det skjer alltids noe som man husker, uten at det har den store betydningen... Jeg har sjelden følt så stor forakt. Men så vet jeg i alle fall at jeg har veltalende ankler.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det verste var at hun faktisk påstod at hun fikk svar fra anklene på aldrene 7, 14 og 19. Og så begynte hun å spørre rundt det. Dvs typiske overgangs-tider i livet, der man alltids kan finne NOE som hun så kunne henge alle ubalansene mine på, mente hun. Problemet var bare at jeg ikke hadde noen som helst traumatiske hendelser, men hun - som enhver god sjarlatan - går etter det som uansett vil angå alle, og 7 var jo enkelt å henge på skolestart (den gangen), var det noe jeg husket fra mitt første skoleår som jeg tenkte var viktig - men det hun ikke visste var at jeg ikke startet på skole som sjuåring som alle andre norske barn, fordi vi bodde utenlands, og som sjuåring var jeg allerede godt vant med skole, det var bare ett av mange år. Og  alle har jo en eller annen episode fra verste hormonpubertet om man graver, og om hun ikke fant den sa hun at den nok var fortrengt, men det kunne vi jobbe med... Og nittenåringer, på vei ut i voksenlivet - det skjer alltids noe som man husker, uten at det har den store betydningen... Jeg har sjelden følt så stor forakt. Men så vet jeg i alle fall at jeg har veltalende ankler.

😂😂😂. Fantastisk. Skulle gjerne møtt anklene dine...

Skrevet

Haha, hva sa hun når du ikke hadde noen traumatiske hendelser å komme med? 😛 Det blir litt sånn "jeg ser en dame som begynner på M..." og personen svarer "nei, kjenner ingen, men jeg hadde en onkel som begynner på N". 
"jaaa, han er det, ja!" :fnise:

Skulle ønske jeg huska mer av den tungetrykkende ryggskeivhetsdama, for det hadde vært morsomt! Det er så lenge siden, husker bare følelsen av at dette er helt på trynet. Skulle tatt seg ut om man kom til legen for en svulst og han tok en titt i munnen til folk! 

Skrevet

Mamma oppsøkte en doktor i New York som vissnok skulle helbrede hennes revmatiske problemer. Hun var desperat etter hjelp, så forstår henne der.Hun gikk der vel fire ganger. Selvsagt hjalp det ikke. Noen måneder etterpå ble han anklaget, arrestert, mistet legelisensen sin. 

Anonymkode: 92ae2...b3a

Skrevet
På 2.10.2018 den 11.38, Anonym bruker skrev:

Det er da ikke kinesologens feil at du har sosialt tilbakestående ankler! 

Anonymkode: c851e...5d1

😂😂😂 

takk for dagens latter 👏🏻

Anonymkode: 7f063...2c0

Skrevet

I desperasjon da sønnen vår fikk autismediagnose dro vi til en homeopat i forbindelse med å teste ut gluten og melkefri diett. Tok en test som kostet nesten tusen kroner, i tillegg til flere timer hos homeopaten som også kostet ganske mye. 

Det hjalp jo selvfølgelig ikke. I dag er jeg sterk motstander av at folk får drive innenfor slike felt. Traff meg i en sårbar situasjon. I etterkant har jeg lest meg mye opp på dette og kan skille mellom vitenskap og humbug, men der og da var jeg lagngt nede og desperat. Det er det de lever på. 

Anonymkode: 7f063...2c0

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Akkupunktur anser jeg ikke som alternativt, det brukes jo av leger og annet helsepersonell... Ikke brukt det selv pga nåleangst, men sett det brukt på dyr med god effekt - og de kan jo ikke føle placebo.

Var hos en helt sykt idiotisk alternativ greie en gang, dog. Hadde en stor utvekst (godtartet svulst) på ryggen, som jeg i mine tidlige tjueår ville prøve alt for å bli kvitt. Var da hos en dame som ba meg stikke ut tunga, og kjente på den og på andre deler av ansiktet, tror ikke engang hun så på ryggen min. Hun mente jeg hadde skeiv holdning eller rygg eller noe, og at jeg måtte behandles masse hos henne med rare øvelser og bli trykka på i trynet og få noe urteopplegg. Kosta 500 kr for første konsultasjon, etter det tok jeg aldri kontakt igjen. Jeg måtte nemlig gjennom masse greier før hun kunne begynne på å fjerne utveksten, for det var viktig å rette opp skeivheten først. Jeg var ganske godtroende i den alderen (gikk også til en healer, der jeg kun opplevde at det ble varmt rundt utveksten, som jo var behagelig, men borte ble den ikke), men de skeiv-rygg-ved-å-se-på-tunga-greiene gjorde at jeg ikke kunne komme meg fort nok ut derfra...!

Jeg trodde en større metastudie rundt akupunktur påviste at det mest sannsynlig kun er placeboeffekt (som for så vidt også kan ha noe for seg, men etikken rundt det er litt grumsete)? Det er liten forskjell om de setter nåler etter kinesisk tradisjon, eller bare setter dem på vilkårlige punkter, men det er stor forskjell mellom om man får nåler satt eller ikke, noe som tyder på at effekten primært er en placeboeffekt.

https://no.wikipedia.org/wiki/Akupunktur#Vurdering_av_effekt

Anonymkode: cbb3d...c23

Skrevet

Har prøvd aupuntur x flere, og det virket absolutt ikke på meg. En kollega som stikker og styrer på. Han er sykepleier og det er jeg og.. Har lest et sted at det ikke spiller noen rolle hvor man plasserer nålene og at effekten er avledning eller placebo. Så formale fungerer det sikkert..

Anonymkode: 388a9...09a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...