Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #1 Skrevet 1. oktober 2018 Når barnet mitt blir fryktelig sint kan hun slå seg selv i hodet med knyttet hånd, bite seg i armen eller klore seg med neglene. Dette skjer typisk om hun ikke får det som hun vil, og kanskje en gang i måneden. Jeg ble veldig opprørt første gangene det skjedde og tok kontakt med helsestasjonen som egentlig ikke hadde noe å komme med. Forstår at dette er n form for frustrasjon som skal ha utløp og har sagt at hun heller kan slå i ei pute, i sofaen eller trampe i gulvet. Har noen andre slike erfaringer? Hun er ellers et svært harmonisk og veltilpasset barn, får lett venner, tar instruksjoner og virker trygg og glad og blid. Er 6 år. Anonymkode: ae9e4...1f5
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #2 Skrevet 2. oktober 2018 Min gjorde også det, ved 4 års alder. Jeg holdt han og sa at det ikke er lov å skade seg selv. Gjentok dette et par ganger og det ble slutt på det. Vi snakker mye(han er 6 nå) og jobber fortsatt med det å roe seg ned. Pusteteknikker, telle, gå vekk fra situasjonen, snakke om det.. Hun din må vel også bare lære å sette ord på ting. Snakk mye om sånt i rolige hyggelige stunder. Hun er så stor at du kan snu det og, spør hva hun hadde følt om du fløy rundt å beit deg selv i armen? Anonymkode: e7d24...d6c
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #3 Skrevet 2. oktober 2018 Min gjorde også det, kan også gjøre det en sjelden gang nå. Er 6år. Snakket også med helsestasjonen og som du sier, de hadde ikke noe å komme med. De hadde ikke hørt om det før. Vi har jobbet mye med det å få ut frustrasjonen på annet vis, stampe med foten, evt brøle ut, ol. H*n er blitt mye bedre nå, men vi har fremdeles en delnå jobbe med. Anonymkode: fd8b0...3b9
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #4 Skrevet 2. oktober 2018 Tusen takk for svar. Anonymkode: ae9e4...1f5
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #5 Skrevet 2. oktober 2018 Som de andre sier trenger hun å lære andre strategier for å få utløp for sinnet. Trampe, telle, puste. Bekreft følelsene hennes i situasjonen- jeg ser at du er sint nå, lei deg nå osv Anonymkode: 8edd9...d47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå