Gå til innhold

Hva kan vi ha i godteposene? Noen tips? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns egentlig det er unødvendig(selv om du ikke ville høre det), men hvis du skal gi ut pose, syns jeg det du har planlagt å legge i er mer enn nok. Jeg, som mor, setter også pris på om du gir posen i bursdagen og ikke venter til barna er på vei ut døra og skal hjem. 

Anonymkode: 6a776...a13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minimalt med godteri, heller refleks, klistremerker, etc.

Anonymkode: 911e4...0f0

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns egentlig det er unødvendig(selv om du ikke ville høre det), men hvis du skal gi ut pose, syns jeg det du har planlagt å legge i er mer enn nok. Jeg, som mor, setter også pris på om du gir posen i bursdagen og ikke venter til barna er på vei ut døra og skal hjem. 

Av ren nysgjerrighet ... hvorfor det?

Beg tenker omvendt. Greit å kunne regulere hvor mye av godterier barnet putter i seg. Vi pleier gjerne å la ham spise et par ting, også gjemmer vi resten til påfølgende lørdager.

Forøvrig fin måte å avslutte festen med fiskedam 😊

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gir alltid godteposen i selve bursdagen ikke når de blir hentet.

Anonymkode: 43441...3f2

Skrevet
1 time siden, MammantilNurket skrev:

Av ren nysgjerrighet ... hvorfor det?

Beg tenker omvendt. Greit å kunne regulere hvor mye av godterier barnet putter i seg. Vi pleier gjerne å la ham spise et par ting, også gjemmer vi resten til påfølgende lørdager.

Forøvrig fin måte å avslutte festen med fiskedam 😊

Bedre at de spiser godteri i bursdagen en at det skal være med hjem. Og så er det kjedelig når andre søsken hjemme ikke har godteri, selv om det går på omgang med poser. Her vi bor er det heldigvis ikke veldig mange som deler ut poser de får med hjem. 

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sprettball

refleks

tatovering

klistremerker

Anonymkode: 9e7e8...5e3

Dette 👆og popkorn eller annet snacks.

Det er gøy med godteposer og fisking og det der, men om posen blir stappfull av godteri så er det ikke så gøy lengre synes jeg (som forelder ☺️). Fyll heller opp posen med andre ting 😊 

Anonymkode: 9d971...934

Skrevet
12 timer siden, koro51 skrev:

Unnskyld meg men hvorfor må ballonger være endel av en bursdag? Selv hater jeg ballonger! Gidder ikke blåse de opp engang!

Nå er vel neppe du i målgruppen til hi heller, så det går nok helt fint 🙏

Skrevet
12 timer siden, koro51 skrev:

Unnskyld meg men hvorfor må ballonger være endel av en bursdag? Selv hater jeg ballonger! Gidder ikke blåse de opp engang!

Godt du ikke er 7 år da. For da skal du neppe i bursdag. Ballonger er alltid en vinner. Vi har hatt både vannballonger og vanlige ballonger. Inne og ute. Til pynt og til lek.

Anonymkode: 1d578...66c

Skrevet

Vi har ballonger fordi bursdagsbarnet ønsker det,å de andre ungene synes også det er gøy å leke med ballonger. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bedre at de spiser godteri i bursdagen en at det skal være med hjem. Og så er det kjedelig når andre søsken hjemme ikke har godteri, selv om det går på omgang med poser. Her vi bor er det heldigvis ikke veldig mange som deler ut poser de får med hjem. 

Det har jeg ikke tenkt på. Ikke en problemstilling vi har trengt å forholde oss til med kun et barn i husholdningen. Tenker imidlertid at det er mye læring i å bli bevisst at ting ikke alltid er helt likt.0

Skrevet

Dette 👆og popkorn eller annet snacks.

Det er gøy med godteposer og fisking og det der, men om posen blir stappfull av godteri så er det ikke så gøy lengre synes jeg (som forelder ☺️). Fyll heller opp posen med andre ting 😊 

Anonymkode: 9d971...934

Ikke alle mødre er enige med deg. Jeg har ikke noe problem med godteri. Det kan vente til lørdag om det er for mye, men jeg ergrer meg over småsøppel som det meste av slike ting må regnes som.

Anonymkode: 63e0a...b5c

Skrevet

Vi innførte tidlig en regel om at alt som ikke var spist når de kom hjem måtte deles med søsken.

Det førte til at ungene bles glade i å dele og at de likte at den andre skulle i bursdag. Det trenger ikke bli krangling av det.

Anonymkode: 63e0a...b5c

Skrevet
20 hours ago, Anonym bruker said:

Tips til hva vi kan ha i godteposen? :) Tenkte å ha en eske med smurfedrops,en liten kinderegg sjokolade og en kjærlighet.Men syns det virker så lite. Noe tips til noe mer jeg kjøpe til godteposene? :)

Å kommentarer om at godteposer er helt unødvendig blir ikke besvart,vi skal ha godteposer uansett å de skal inneholde godteri :) Bare litt usikker på hva vi skal kjøpe :)

synes det er mer enn nok jeg :)

Anonymkode: 49305...889

Skrevet
På 2. oktober 2018 den 11.01, *Miss Marple* skrev:

Nå er vel neppe du i målgruppen til hi heller, så det går nok helt fint 🙏

Det er vel ingen i aldersgruppen HI henvender seg til som er her inne? 

Skrevet
12 minutter siden, koro51 skrev:

Nei men de fleste andre her er flink til å sette seg inn i hva 7 åringer liker. De skjønner det at ungene syns ballonger er veldig gøy og de skjønner at ungene ønsker godtepose i bursdager. 

Skrevet
20 minutter siden, koro51 skrev:

Men vi svarer jo ikke etter hva vi ville hatt eller liker, men etter hva vi tror barna vil like.

Anonymkode: 255aa...ae1

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men vi svarer jo ikke etter hva vi ville hatt eller liker, men etter hva vi tror barna vil like.

Ja, barna vil nok også like at bursdagen skal vare i 4 timer eller at de skal overnatte! Barna kan ha en god bursdag uten å bruke unødvendig søppel. Dere kan like godt bare unnvære dette først som sist, for dette er et produkt som etterhvert blir ulovlig. 

Anonymkode: adb5b...059

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, barna vil nok også like at bursdagen skal vare i 4 timer eller at de skal overnatte! Barna kan ha en god bursdag uten å bruke unødvendig søppel. Dere kan like godt bare unnvære dette først som sist, for dette er et produkt som etterhvert blir ulovlig. 

Dennne var fra meg.

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du røyka sokkene dine?

Skrevet
På 1.10.2018 den 22.52, Anonym bruker skrev:

Du kan lage sånne små koner og putte popcornet oppi

Eller «kremmerhus», som det heter på norsk.

Anonymkode: a3f60...e87

Skrevet
9 timer siden, koro51 skrev:

Ditt beste argument? Hurra for deg! Du kan kanskje lese deg opp litt? https://www.dagsavisen.no/innenriks/regjeringen-utreder-forbud-mot-engangsplast-1.1179968

Man kan da fint bruke papirposer og godteri som ikke er innpakket i plast. 

Jeg kan godt være enig i at det kan bli mye sukker i en bursdag, men man er ikke nødt til å trøkke i seg hele posen etter bursdagen. Det går fint an å spare den til lørdagsgodtet, f.eks. 

Skrevet
13 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Man kan da fint bruke papirposer og godteri som ikke er innpakket i plast. 

Jeg kan godt være enig i at det kan bli mye sukker i en bursdag, men man er ikke nødt til å trøkke i seg hele posen etter bursdagen. Det går fint an å spare den til lørdagsgodtet, f.eks. 

Ja, bursdagen blir like fin, og muligens bedre. Ingenting er mindre sjarmerende for meg enn overfladisk plastikk. Bruk av plastikk i barnebursdager inkludert ballonger, minner meg bare om mangel på kunnskap og innsikt. Blås opp så mange ballonger dere vil men jeg synes at det er destruktivt. 

Skrevet
10 timer siden, koro51 skrev:

Ja, bursdagen blir like fin, og muligens bedre. Ingenting er mindre sjarmerende for meg enn overfladisk plastikk. Bruk av plastikk i barnebursdager inkludert ballonger, minner meg bare om mangel på kunnskap og innsikt. Blås opp så mange ballonger dere vil men jeg synes at det er destruktivt. 

Det er ikke noe problem å få kjøpt ballonger av naturgummi. 

Skrevet

Det er bedre enn vanlige ballonger, men de har en viss nedbrytningstid, som innebærer at de har gjort skade på miljø innen de er brutt ned. Men ja, langt bedre enn vanlige ballonger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...