Gå til innhold

Hvor tidlig kjenner man symptomer?


Aromage

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vet jo at det er mye diskusjon angående når man kan kjenne noe. Noen føler dem bli befruktet og andre kjenner eggløsningen/festningen osv... 

Jeg hadde sex på onsdag og 24 timer etter kjente jeg ufattelig mye stikkninger i livmorområdet og det gjorde faktisk vondt. Jeg tenkte at man kan umulig kjenne det så godt så tidlig at noe skjer. Jeg aner selv ikke når jeg har eggløsning.

Siden jeg ikke vet når jeg har eggløsning har tatt eggløsningstest de siste 4 dagene, og alle var svak positiv, ingen har vært helt klar og tydelig. (feil med testene, eller er det normalt?) Men etter de 24 timene med stikkninger å nesten smerte på torsdag, så har det vært noe nytt hver dag. Jeg kjenner murringer i korsryggen, jeg kjenner murringer i livmoren og noe som føles som murringer/stikkinger som bytter på venstre og høyre side, mensensmerter også. Igår begynte jeg å svimle fælt, noe jeg gjør enda det føles helt ufattelig ekkelt ut, og jeg fikk plutselig "tåkesyn" idag og noe som føles ut som svak rar kvalmefølelse og jeg føler faktisk livmoren strammer seg på et vis. Og ikke minst, luft i magen.... 🙊

Så spurte jeg han om vi hadde hadde hatt sex før onsdag (5 dager siden), og han sa på lørdagen før, altså det er 9 dager siden vi hadde sex egentlig (var på fylla og jeg ble kanon, for jeg husker ikke noe sex, haha). Jeg tok test idag, men den var negativ, og det er jo fortidlig, men etter å ha googlet meg ihjel idag kunne noen få positiv test så tidlig. 

Men høres jeg gravid ut? For tro meg, jeg sier til meg selv at dette er bare innbilling, men disse symptomene er så sterke og rare at noe er det hvertfall. Og jeg har heller ikke prøvd, så jeg har ikke kjent etter heller.  Og har dere fått en helt negativtest dagen før og den lyste positiv dagen etter? For jeg jeg kommer helt sikkert til å ta test frem til jeg får mensen nå. 

Endret av Aromage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde eggløsning lørdag,  kjente murring torsdag. (5dpo) føles som et stramt belte/tungt når man lugger på rygg. En uke før mens (får alltid mens murring dagen før eller samme som mens. Da tenkte jeg at jeg måyte være gravid. 

Tok test 8 dpo. Glodde på test i alle mulige vinkler og lys. Følte jeg så strek. Uten farge.. 

9 dpo noe samme, men anelse rosa. 

2 dager før ikm var den synlig rosa innenfor tidsfrist. 

Ikm dagen tydelig strek, men ikke like sterk som kontrollstrek. 

Kjenner godt til trangen å bare vite at mens ikke kommer. Dagene er laaaange... Men likevel når man får positiv test om man ikke har kommet til ikm er man nervøs. Vanskelig å om man er gravid før testen er positivt etter ikm. Da vi prøvde på  nr 2 fikk jeg falsk positiv kjemisk graviditet. Mensen kom uken etter ikm. Testen ble aldri 100 % positiv og ca 3 dager etter ikm mye svakere enn før ikm. 

Spiren klamret seg heldigvis mnd rett etter dette

Jeg er enda gravid og ingen mens ❤️ termin  juni med vår 3. Barn ❤️ krysser fingrene. 

Jeg har legetime neste uke, uke 6 for å sjekke hcg verdiene er i rute. 

Endret av Utålmidig.no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...