Gå til innhold

Får alle Asperger snart eller?????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er asperger tråd etter asperger tråd. Virker også som flere og flere får barn med asperger. Er det evolusjon eller? Har verden/naturen gått lei mennesker som bare skal føre krig, ødelegge naturen, gjøre mest mulig ut av seg? 

Anonymkode: 59459...867

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aspergere får nok mer oppmerksomhet nå pga. de har egen sendetid på tv2 hver tirsdag. Det er bra, synes jeg, da får folk mer kunnskap om en diagnose som enkelte ikke vet eksisterer. 

Anonymkode: 02b49...9d6

Skrevet

Dessverre er dette blitt den nye samlekategorien. Før var det ADHD som var der hvor de fleste ble plassert. Mye dårlig testing og mange med dårlige kunnskaper. Veldig få med god kjennskap til Asperger i Norge og mange som får lide under feil diagnoser og for liten oppfølging i mange år.

Skrevet

Har tenkt samme tanken. Syns alle får det om dagen...

Anonymkode: 47998...02a

Skrevet

Det er ikke lett å få diagnosen! Sønnen min har så mange symtomer på asperger at jeg kan ikke skjønne at han IKKE fikk diagnosen. Det er så mye som tider på at det er asperger men likevel så fikk han ikke diagnosen etter endt utredning.

Anonymkode: 09578...f51

Skrevet

Nei, jeg tviler på at Asperger er blitt en ny trend. Det er nok bare noen som driver gjøn med oss via trolletråder.

Anonymkode: cbb9a...d58

Skrevet

Ja, snart får alle asperger. 

Anonymkode: 5db31...60b

Skrevet

Jepp, best du passer deg

Anonymkode: ceb5e...6d7

Skrevet
5 timer siden, zBz skrev:

Dessverre er dette blitt den nye samlekategorien. Før var det ADHD som var der hvor de fleste ble plassert. Mye dårlig testing og mange med dårlige kunnskaper. Veldig få med god kjennskap til Asperger i Norge og mange som får lide under feil diagnoser og for liten oppfølging i mange år.

Nei, det har det ikke!! Slutt å uttale deg om ting du tydeligvis ikke har peiling på. Asperger er ikke en samlekategori, og har tydelige diagnosekriterier. 

Anonymkode: 50084...d8b

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det har det ikke!! Slutt å uttale deg om ting du tydeligvis ikke har peiling på. Asperger er ikke en samlekategori, og har tydelige diagnosekriterier. 

Var da veldig så hårsår

Skrevet
17 minutes ago, Anonym bruker said:

Autisme er en spekterdiagnose. Det er veldig ulikt hvor mye symtomer en har, og hvor hemmende disse er.

Anonymkode: de8a9...13b

Skrevet
6 timer siden, zBz skrev:

Mye hadde vært lettere hvis det hadde vært en lett diagnose å sette. Det tok 17 år før mitt barn fikk diagnosen. Det var 17 lange år. Når jeg var på foreldre kurs sammen med andre foreldre til barn som nettopp hadde fått diagnosen, så jeg at yngste barnet var 8 år gammelt. De fleste hadde barn i tenårene. 

Jeg har ikke inntrykk av at asperger er en samlekategori. 

Anonymkode: 02b49...9d6

Skrevet

Ja, du må virkelig passe deg så ikke du eller barna dine får en sånn diagnose tredd nedover hodet. Fagfolk elsker å sette denne diagnosen må du vite, så de plukker ut friske folk og later som den har aspergers. Be aware. 

Eller ikke. 

Anonymkode: 7e48e...e8c

Skrevet

For 20 år siden fikk ikke kjæresten min diagnosen. Nå har sønnen vår fått diagnosen, og han er en klone av sin far. Det er kjempetrist, og vi er egentlig imot merkelapper og diagnoser, men også veldig viktig at det blir mer fokus og aksept for at ikke alle er A4, og at ikke alle er på død og liv nødt til å ha tipp topp sosiale antenner for å leve et fullverdig liv. Diagnose eller ikke.

Sånn som samfunnet er nå, latterliggjøres som oftest de med lavere sosial intelligens, selv om de har mange andre fantastiske egenskaper. Sønnen min er for eksempel ekstremt omsorgsfull overfor dyr og små barn, og han er en fullverdig kunstner i en alder av 11. Men han  sliter med å henge med i kjapp dialog og skjulte meninger. Mitt håp er at han også kan ha venner og et godt liv med folk rundt ham som respekterer han for den han er. Men for å få til det, må samfunnet opplyses. Og da må man kanskje sette et navn på disse barnas utfordringer.

Anonymkode: 1ca44...824

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...