Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #1 Skrevet 1. oktober 2018 Min datter har to venninner. De har vært mye hos oss gjennom sommeren og i helgene, både på besøk og på overnatting. Nå har hun funnet ut at de har stålet fra henne. Hun har passordet til den ene venninnens pc, og etter lang tids mistanke, logget hun seg inn og fikk se hele loggen mellom jentene. Der stod det hva de hadde tatt, hvordan de skulle gjøre det og hva de egentlig syntes om henne (kalte henne for hore o.l) Hvordan tar vi saken videre? Jeg har kontaktet mødrene, og det har endt opp med at de skylder på hverandres unger. Dette er vel ikke vanlig oppførsel av såpass store barn?? Anonymkode: 8032a...097
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #2 Skrevet 1. oktober 2018 Du får anmelde det da, så blir det nok endring i saken. Anonymkode: 2b2b3...7ae
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #3 Skrevet 1. oktober 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du får anmelde det da, så blir det nok endring i saken. Anonymkode: 2b2b3...7ae Jeg kan ikke det. Den ene er barnet til en av mine nærmeste venninner. Anonymkode: 8032a...097
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #4 Skrevet 1. oktober 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan ikke det. Den ene er barnet til en av mine nærmeste venninner. Anonymkode: 8032a...097 Du kan det. Hvem setter du høyest egentlig? Ei venninne eller barnet ditt? Personlig ville jeg satt barnet mitt over hvem som helst... Anonymkode: 2b2b3...7ae
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #5 Skrevet 1. oktober 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan det. Hvem setter du høyest egentlig? Ei venninne eller barnet ditt? Personlig ville jeg satt barnet mitt over hvem som helst... Anonymkode: 2b2b3...7ae Det gjør jeg jo også. Men jeg tenker ikke å gå så langt som å anmelde dette til politiet. Ungene har blitt avslørt, foreldrene er kontaktet, og datteren min ønsker ikke lenger å være sammen med disse jentene. Hun har mange andre venninner hun kan være sammen med. Jeg tenker det kan være straff nok at jentene vet dette, og at de vet at andre venner også kan få rede på hva de har gjort. Anonymkode: 8032a...097
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #6 Skrevet 1. oktober 2018 Du bør ihvertfall få tilbake det som er stjålet. Anonymkode: 717e6...d15
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #7 Skrevet 1. oktober 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du bør ihvertfall få tilbake det som er stjålet. Anonymkode: 717e6...d15 Det skal vi få. De har beskrevet hva de har tatt, så vi vet hva vi skal ha tilbake. Anonymkode: 8032a...097
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #8 Skrevet 1. oktober 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det skal vi få. De har beskrevet hva de har tatt, så vi vet hva vi skal ha tilbake. Anonymkode: 8032a...097 Da vet jo de andre foreldrene hvem som har tatt hva. Det er bare dumt å skylde på «det andre barnet». Begge har vært med. Jeg håper jenta di får seg andre og bedre venner! Anonymkode: 717e6...d15
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #9 Skrevet 1. oktober 2018 Hva sier din venninne om hva barnet hennes har gjort? Anonymkode: 95e89...475
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #10 Skrevet 1. oktober 2018 Du har rett i at det ikke er noe poeng å anmelde dette. Jentene er under den kriminelle lavalder, og saken vil bli henlagt, antakelig uten at politiet undersøker noe som helst. Det eneste poenget med å anmelde måtte være at politiet evt. kan kople inn barnevernet. Så jeg ville ikke anmeldt, med mindre du tenker at disse jentene har det vanskelig og kunne trengt hjelp fra barnevernet. Det viktigste er jo at de får noen sosiale sanksjoner, slik at de ikke gjør sånt igjen. Høres ut som venninner som datteren din godt kan være foruten. Anonymkode: dd99e...230
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #11 Skrevet 1. oktober 2018 Men, hvordan kan mødrene skylde på hverandres unger når du har det svart på hvitt hva de har gjort? Anonymkode: ce5e9...099
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #12 Skrevet 1. oktober 2018 Det er veldig merkelig at en av dine «beste venninner» skylder på en annen unge, når hennes egen stjeler fra ditt barn og ellers viser en ganske ekstrem oppførsel overfor det som skulle vært hennes venninne. Det er bare veldig, veldig merkelig. For om det hadde vært mitt barn som hadde gjort det mot en av mine venners barn (eller hvilke som helst andre for den saks skyld), så hadde jeg virkelig blitt paff, lagt med paddeflat og gått i meg selv for å finne ut av mitt eget og mitt barns bidrag til det her. Og spesielt hadde jeg gjort det, om mitt barn gjorde det mot noen som i utgangspunktet sto oss veldig nær. Så er du sikker på at denne venninnen din egentlig er så god venninne? Og er du sikker på at du er en god rollemodell hva gjelder relasjoner, om dette ikke får større konsekvenser for barna? Jeg tenker at nettopp det å anmelde dette, faktisk sender en viktig beskjed til barna om hvilke konsekvenser dette kan få for dem i fremtiden, og det sender et viktig signal til foreldrene om at dette faktisk er ganske ekstremt, og ikke noe de burde rette finger mot hverandre for. Her må de faktisk brette opp ermene og være ansvarlige foreldre... Anonymkode: 69b10...253
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #13 Skrevet 2. oktober 2018 Hi her. Jeg har truffet min venninne sammen med jentene våre. Vi hadde en lang prat. Datteren hennes ba om unnskyldning, og sa hun angret seg veldig. Min venninne var tydelig at hun var både flau og veldig skuffet over henne. Men det er liksom mellom oss venninnene at hun nå har begynt å vri skylden over på den andre jenta. Hun sier at hun har bedt datteren sin å holde avstand fra denne jenta, siden hun har så dårlig innflytelse på henne. Jeg tror det er stikk motsatt faktisk, at det er hennes datter som har dårlig innflytelse på den andre. Anonymkode: 8032a...097
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #14 Skrevet 2. oktober 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hi her. Jeg har truffet min venninne sammen med jentene våre. Vi hadde en lang prat. Datteren hennes ba om unnskyldning, og sa hun angret seg veldig. Min venninne var tydelig at hun var både flau og veldig skuffet over henne. Men det er liksom mellom oss venninnene at hun nå har begynt å vri skylden over på den andre jenta. Hun sier at hun har bedt datteren sin å holde avstand fra denne jenta, siden hun har så dårlig innflytelse på henne. Jeg tror det er stikk motsatt faktisk, at det er hennes datter som har dårlig innflytelse på den andre. Anonymkode: 8032a...097 Men du sier det vel ikke regner jeg med, du bare sitter der og lar henne skyve alt over på andre jenta Anonymkode: fdd1f...4d6
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #15 Skrevet 2. oktober 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men du sier det vel ikke regner jeg med, du bare sitter der og lar henne skyve alt over på andre jenta Anonymkode: fdd1f...4d6 Jeg kommer med innspill. Minner henne på at hun har funnet på en del "spikk" før. De har også stjålet hos en annen venninne. Jenta har også funnet på ting sammen med en annen venninne, som de ble tatt for. Jeg nevner det for henne, slik at hun skal høre at jeg skjønner tegninga..... Anonymkode: 8032a...097
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #16 Skrevet 2. oktober 2018 Ikke greit det som har skjedd. Men det er heller IKKE greit at din datter logger seg inn på en annens PC og leser private meldinger!!! Anonymkode: b273c...f0b
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #17 Skrevet 2. oktober 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke greit det som har skjedd. Men det er heller IKKE greit at din datter logger seg inn på en annens PC og leser private meldinger!!! Anonymkode: b273c...f0b Ser den, og hun hadde fått passordet hennes da. Men det har vi tatt opp hjemme, at man må spørre først dersom man vil gå inn på andres brukere om han har fått tilgang til passordet. Uansett så var det veldig kjekt at hun gjorde det, for ellers ville dette aldri blitt oppdaget, og vi hadde blitt frastjålet enda mer framover. De hadde ikke stoppet med dette hvis det ikke hadde blitt avslørt. Anonymkode: 8032a...097
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #18 Skrevet 2. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ser den, og hun hadde fått passordet hennes da. Men det har vi tatt opp hjemme, at man må spørre først dersom man vil gå inn på andres brukere om han har fått tilgang til passordet. Uansett så var det veldig kjekt at hun gjorde det, for ellers ville dette aldri blitt oppdaget, og vi hadde blitt frastjålet enda mer framover. De hadde ikke stoppet med dette hvis det ikke hadde blitt avslørt. Anonymkode: 8032a...097 Spiller da ingen verdens rolle. Til og med politiet må ha rettskjennelse for å gå inn på folks PC. Lær datteren din at two wrongs don’t make a right. Anonymkode: b273c...f0b
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 2. oktober 2018 #19 Skrevet 2. oktober 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spiller da ingen verdens rolle. Til og med politiet må ha rettskjennelse for å gå inn på folks PC. Lær datteren din at two wrongs don’t make a right. Anonymkode: b273c...f0b Det er ikke lov å stjele heller. Godt det ble avdekket og at hun blir kvitt slike dårlige venninner. Trettenåringer er for store til å gjøre sånt.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2018 #20 Skrevet 2. oktober 2018 Disse jentene ville jeg vært forsiktig med å omgås mye med, gudene vet hva de gjør neste gang. Anonymkode: fa44f...9f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå