Anonym bruker Skrevet 30. september 2018 #1 Skrevet 30. september 2018 Vi har bestemt oss for Florida til sommeren. Der vi skal leige oss hus, og bil. Kjører da fra Orlando, ned til Miami, og videre til kay west. Mulig vi leige hus i Miami området og.. Det blir turer innom Disney world, og universal med barna. 2-3 dager i parken ? Er det for lite? Vi vil oppleve mest mulig, finne fine strender langst kysten. Campe en fin plass med ungene kanskje og. Så til dere som har vert der nede, hvor lenge skal vi vere der? Jeg tenker 14-16 dager. Mannen er redd det er lite ? 🤔 barna er 6-8-11 år ☺️ Anonymkode: e8005...830
Anonym bruker Skrevet 30. september 2018 #2 Skrevet 30. september 2018 Det er mye billigere å leie i Orlando enn andre steder i Florida. Ville satset på en uke der i egen villa med basseng, rikelig å ta seg til i området. Et par-tre dager i Universal-parkene, de passer aldersgruppen best og er langt å foretrekke foran Disney-parkene (som er sykt overfylte og oppskrytte, imho). Betal ekstra for snike i køen-pass, dyrt, men verdt det. Om dere absolutt vil i Disney, bare for å ha gjort det liksom, så er det jo Magic Kingdom som er disneyparken over alle, liksom. Der går, står og puster man i kø. Book alt som kan bookes på forhånd. Busch Gardens i Tampa er en fin park, dere kan ofte få den med i pakkepriser med billetter til Universalparkene. St Augustine er en usedvanlig fin by som kan besøkes som utflukt fra Orlando, veldig karibisk sjørøverstil møter Old South. Kennedy Space Center er også en grei dagstur om det kan fenge. Anbefaler å kjøre nedover på vestkysten, langt finere, mange små strandbyer. Min personlige favoritt er Fort Myers Beach, men det er en smakssak. Få med dere Everglades og kryss over til Miami. Veien nedover Florida keys er kul, men lang. Selve Key West er litt oppskrytt, spør du meg, mange timer kjøring for en ganske harry utgave av Karibien på sørstatsk - men igjen, en smakssak. Det er jo noe for seg selv, det skal de absolutt ha. Anonymkode: 5604a...fd9
Anonym bruker Skrevet 30. september 2018 #3 Skrevet 30. september 2018 Og jo, 14-16 dager er helt innafor, men siden jeg er veldig glad i Florida hadde jeg glatt blitt lenger. 😃 Anonymkode: 5604a...fd9
Anonym bruker Skrevet 30. september 2018 #4 Skrevet 30. september 2018 Tusen takk for flott svar 😀 der hjalp du oss veldig 😀😀 Anonymkode: e8005...830
Anonym bruker Skrevet 30. september 2018 #5 Skrevet 30. september 2018 Hvis du tenker både Orlando, Miami, strender, keywest, fornøyelsesparker osv vil jeg nok si at 14 dager er litt lite. Å kjøre direkte fra Orlando til Miami tar 4,5 timer. Deretter 4-5 timer igjen ned til key West.... fra Orlando kan du fint ta dagsturer ut til kysten. Der er ca 1 time til atlanterhavskysten og ca 1,5 time til Gulfkysten. Gulfkysten har de fineste strendene, Atlanteren har de artigste😉 universal er 3 parker; to fornøyelsesparker og en vannpark. Disney er 6 parker; 4 fornøyelsesparker og 2 vannparker. Jeg elsker Disney, men vær forberedt på KØ! Det er kø i universal også, særlig i Harry Potter delen, men ikke i nærheten av køene i Magic Kingdom.... personlig liker vi både SeaWorld, Legoland, Kennedy Spacesenter og Buschgarden. Dersom dere er glad i natur har Florida mye fint å by på i forhold til båtturer, kajak, fiske, hiking, spings osv. Camping ville jeg vært forsiktig med. I såfall må det bli på godkjente plasser. Det er som regel ikke lov å campe på feks strendene. Anonymkode: 4679c...f30
Anonym bruker Skrevet 30. september 2018 #6 Skrevet 30. september 2018 3 uker er å foretrekke hvis dere vil ligge litt i ro. Disneyparkene har håpløst med kø(!!) og er dyrt. Ikke vært i Universal, men er forholdsvis dyrt etter det vi undersøkte. SeaWorld derimot var veldig bra. Oppgraderte til fastpass og inkluderte mat/drikke slik at man kunne spise og drikke til en forholdsvis rimelig penge (til park å være). Sto kun i kø en gang med fastpasset. Wild Florida gator park anbefales! Vi fikk nærkontakt med flere dyr og de så ut til å trives. Parken bærer ikke så mye preg av å være kommersttiell. Parken koster 10 dollar for voksne og 8 for barn. Fint å ta med seg mat og drikke dit. Central Florida zoo &botanical garden frarådes på det sterkeste (fælt å se dyreholdet der i forhold til Wild Florida)! Ellers kan Clearwater Beach anbefales. Rakk ikke ned til Key West, men vil dit neste gang (i tillegg til tortiga de island når ungene har blitt større. Det er ikke «bare bare» å campe der. Du har giftige slanger, edderkopper, skorpioner, farlige typer maur og ikke minst alligatorer... Clamping generelt sett går for det meste i RV’s etter det vi har sett. Ellers er det å dra med nesten tom koffert, og gjerne bestilt ekstra bagasje hjemover. Bestill leiebil så tidlig som mulig og pass på at dere har auopass/sunpass. Utover dette anbefaler også jeg at dere vurderer villa med svømmebasseng. Gated community bør vurderes slik at ungene er trygge, og at dere får eget basseng. Lykke til! Anonymkode: be074...910
Anonym bruker Skrevet 30. september 2018 #7 Skrevet 30. september 2018 Kjøper dere miljøkvote når dere reiser på såpass lange flyvninger? Jeg har ikke pleid å gjøre det selv, men nå som vi er mer bevisste på klimabelastningen ved å fly, så tenker jeg at dette er noe man bør ta seg råd til når man velger å fly. Ønsker dere forresten en fin tur, planene deres høres veldig kule ut :) Anonymkode: 29d0c...497
Anonym bruker Skrevet 30. september 2018 #8 Skrevet 30. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjøper dere miljøkvote når dere reiser på såpass lange flyvninger? Jeg har ikke pleid å gjøre det selv, men nå som vi er mer bevisste på klimabelastningen ved å fly, så tenker jeg at dette er noe man bør ta seg råd til når man velger å fly. Ønsker dere forresten en fin tur, planene deres høres veldig kule ut Anonymkode: 29d0c...497 Flyselskapene betaler allerede for klimakvoter for flytrafikken. Det vil da si at gjennom billetten har man allerede betalt sin del av klimakvoten. Betaler ikke ekstra klimakvote utover dette. Reiser for øvrig en gang i året med fly så jeg har ikke dårlig samvittighet for denne reisen mtp allerede betalt klimakvote gjennom flyselskapet. Anonymkode: be074...910
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #9 Skrevet 1. oktober 2018 Vi brukte 2-3 hele dager kun til Universal 😉 Ikke dra til SeaWorld! Det er ren dyremishandling Anonymkode: cd96b...ed1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå