Gå til innhold

Julegaver til alle eller 1 julegave til hver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker jeg leste noe om at en familie bestemte seg for å bare  kjøpe 1 julegave hver. Utenom til ungene da. Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: 3470c...08e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper det som evt de ønsker seg eller som er «perfekt» for den enkelte!! Å telle gaver er teit...

Anonymkode: a1b96...578

Skrevet

Man kjøper vel ikke flere gaver til en person? Alle får kun 1 gave fra meg, sønnen min inkludert. 

Anonymkode: 1f1ef...49b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Man kjøper vel ikke flere gaver til en person? Alle får kun 1 gave fra meg, sønnen min inkludert. 

Anonymkode: 1f1ef...49b

Det var jo spesielt!! Så hvis sønnen din ønsker seg lego og fotball, så får han kun en av de av deg?

Skrevet

Tenker du at alle i storfamilien skal få en gave også er den fra alle liksom? En gave til meg og den er fra foreldre, søsken, tantebarn osv?

Synes du sender et veldig merkelig signal til ungene dine ved å velge sånn, barna sitter der i en haug med gaver og de voksne får bare en hver....

Nei, her i familien er gaver til de voksne minst like viktig som til barna, den gaven jeg får av søsteren min er like viktig som den ungene mine får av søsteren min.

Vi får gaver av foreldre, svigerforeldre og søsken. Jeg har tre søsken og mannen har to, vi får og gir gave til alle.

Men jeg får jo en gave som er fra søsteren min med familie da, jeg får ikke en av henne, en av mannen hennes og en fra hver av ungene liksom ;)

Anonymkode: ba153...280

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenker du at alle i storfamilien skal få en gave også er den fra alle liksom? En gave til meg og den er fra foreldre, søsken, tantebarn osv?

Synes du sender et veldig merkelig signal til ungene dine ved å velge sånn, barna sitter der i en haug med gaver og de voksne får bare en hver....

Nei, her i familien er gaver til de voksne minst like viktig som til barna, den gaven jeg får av søsteren min er like viktig som den ungene mine får av søsteren min.

Vi får gaver av foreldre, svigerforeldre og søsken. Jeg har tre søsken og mannen har to, vi får og gir gave til alle.

Men jeg får jo en gave som er fra søsteren min med familie da, jeg får ikke en av henne, en av mannen hennes og en fra hver av ungene liksom ;)

Anonymkode: ba153...280

De varierer nok veldig fra familie til familie. På min side gir alle gave til alle 4-5-årsalder. Jeg får gave fra min søster og hennes døtre. Om jeg får egen gave fra min sørger varierer. Det samme den andre veien.

På mannens søde er det ikke gaver til de voksne, men får penger av svigerforeldrene og de forventer gaver av barnebarna. Mannen har en niese vi får gaver fra. Om det er felles til familien eller en til hver varierer. Det samme den andre veien men barna våre er aldri "med på kortet". Enten ordner de gave selv, med vår hjelp, eller så dropper de gave.

Anonymkode: b55a6...ea9

Skrevet

Masse gaver til alle, gaver er moro!

Anonymkode: b679c...d08

Skrevet

Mine tantebarn har ønsket seg en felles gave flere år og det har de da fått. De ønsket seg nemlig en skikkelig overraskelse av tante, det falt tydeligvis i smak siden de har ønsket seg det flere ganger. Ikke får jeg noen hint på hva de liker eller ønsker seg heller. 

Vi har fått en felles gave til hele familien flere ganger før. Innhold har variert litt. Min mor ga oss en felles gave ett år, det var turting for hele familien. Hun hadde laget sitteunderlag med navnet til hver på så det var noe personlig til alle nedi der og mange ting som vi måtte dele. En super gave og ungene var fornøyde. Alle har bursdag like før eller etter jul, så gaver de ønsket seg kunne de få til bursdag også. Men denne gaven har blitt mye brukt.

Anonymkode: 47559...d10

Skrevet
7 timer siden, TinaK 1990 skrev:

Det var jo spesielt!! Så hvis sønnen din ønsker seg lego og fotball, så får han kun en av de av deg?

Eh. Ikke meg du spør, men ja, våre barn får én gave av oss. Jeg blir direkte uvel av pakkehauger som er så store at ungene ikke synes bak dem. 

Jula er fri, samvær og god mat vel så mye som gaver, og jeg ønsker ikke å lære barna mine å betrakte ønskelister som bestillingslister. 

De er veldig fornøyde hvert år likevel, selv om det slett ikke alltid er et tosifret antall gaver per person. 

Anonymkode: 43344...a46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...