Gå til innhold

1-2 åringer samlingsstund


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg skal ha samlingsstund før første gang denne uken for småbarnsavdelingen.. Tema er bondegård om sau..... noen har forslag???? 

Anonymkode: 5657a...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber ikke i barnehage, så jeg kan ikke uttale meg så veldig om dett egentlig, men her er hvertfall noen ting som ville falt i smak hos min da hun var ca 2 år.

- Navnesang

- Ha med bilder av ulike dyr snakk om de: hvordan ser de ut, hvilke lyder lager de, 

- Synge kjente sanger for dem: f.eks bæ bæ lille lam, hva sier den kua, med krøllet hale (gjerne mens de får se på bilde av dyret)

- Gjerne også ha med noe de kan kjenne på. Et saueskinn for eksempel? 

- Finne en bok om dyr/bondegår (alderstilpasset så klart) og lese 

Anonymkode: 9cea3...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- bruk konkreter så de kan se hva du snakker om, f.eks en bamse, legofigur eller annen figur av sau.
- bygg gjerne opp en liten bondegård foran ungene, av det du har tilgjengelig. Så kan du holde opp ting derifra når du snakker. Hvis det ikke er så mange unger, la de gjerne kjenne på og studere figurene
- bæ bæ lille lam, syng den gjerne flere ganger, f.eks med lav stemme og med høy stemme, med hviskestemme
- kom skal vi klippe sauen i dag
- les bildebok om sauer, og inviter de til å snakke om det de ser

Bruk god tid og ikke stress deg gjennom. Er det noe barna henger seg ekstra fast i og synes er spennende, la de få gjøre det. Det gjør ingenting om du ikke kommer gjennom alt du har tenkt, det er heller et bra tegn. Lykke til :)

Hilsen pedleder på småbarnsavdeling

 

Anonymkode: e205e...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber ikke i barnehage, så jeg kan ikke uttale meg så veldig om dett egentlig, men her er hvertfall noen ting som ville falt i smak hos min da hun var ca 2 år.

- Navnesang

- Ha med bilder av ulike dyr snakk om de: hvordan ser de ut, hvilke lyder lager de, 

- Synge kjente sanger for dem: f.eks bæ bæ lille lam, hva sier den kua, med krøllet hale (gjerne mens de får se på bilde av dyret)

- Gjerne også ha med noe de kan kjenne på. Et saueskinn for eksempel? 

- Finne en bok om dyr/bondegår (alderstilpasset så klart) og lese 

Anonymkode: 9cea3...ad9

 

Endret av Selvåg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Selvåg skrev:

 

Angret du for at du takket for tips? Hyggelig....

Anonymkode: e205e...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2018 den 23.35, Selvåg skrev:

Tusen takk for tips😊

????? Nei.... Takk😊

Anonymkode: 5657a...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...