Anonym bruker Skrevet 29. september 2018 #1 Skrevet 29. september 2018 Jeg går på ett universitet og vi må ha en presentasjon på 30 minutter. Det er sammen med en annen, så heldigvis ikke alene. Jeg hater presentasjoner, da jeg fikk vite at vi måtte ha dette fikk jeg panikk. Jeg er ikke en som ønsker å snakke foran andre, jeg blir redd. Samtidig vet jeg at dette kan være til hjelp for meg, jeg må utfordre meg selv, og hvis jeg skal ta en Master i det jeg studerer vil jeg nok gjøre fremføringer. Jeg har snakket med min veileder om dette, han forstår meg. Han har gitt meg muligheten til å ikke gjøre presentasjonen. Han vet hvor mye dette stresser meg nå, selv om presentasjonen ikke er før om 4 uker. Vi vil ikke få karakter på den. Det virker som en grei vei ut, men samtidig bør jeg utfordre meg? Jeg vet ikke hva jeg skal velge. Anonymkode: ca2ce...994
Anonym bruker Skrevet 29. september 2018 #2 Skrevet 29. september 2018 Dette er jo en fin anledning til å øve seg! Jeg hatet også presentasjoner før, men holdt motvillig noen allikevel. Jeg ble bedre og bedre og nå liker jeg det! Alle må begynne et sted og jeg synes dette høres ut som en fin anledning til å prøve seg! Anonymkode: 1659e...faa
Anonym bruker Skrevet 29. september 2018 #3 Skrevet 29. september 2018 Jeg syns også presentasjoner er grusomme og jeg ville glatt stått over hvis jeg hadde muligheten. Men det er bare du som vet om du ser noe som helst nytte i å ja den. For meg fører det med seg unødvendig mye stress som gir ekstremt lite læring. Jeg har mer utbytte faglig av å sitte å lese i fire uker i strekk, enn å bruke fire uker på å gå å grue meg til en presentasjon som egentlig ikke gir meg noe. Jeg har hatt nok presentasjoner opp igjennom og har innsett at nervene blir ikke bedre. Dermed får jeg heller ikke noe utbytte i form av at "da blir det litt lettere neste gang". Det blir det ikke. Jeg sitter heller ikke ighen med en mestringsfølelse etterpå, for jeg ser ingen vits i å måtte ha presentasjon når det ikke gir meg noe som helst. Men DET er meg. Du må kjenne på seg selv 😄 Anonymkode: c28fe...6ad
Anonym bruker Skrevet 29. september 2018 #4 Skrevet 29. september 2018 Du må vel uansett ha en fremføring av masterprosjektet og da er det greit å ha øvd seg. Anonymkode: 744e1...fcc
Anonym bruker Skrevet 29. september 2018 #5 Skrevet 29. september 2018 Selvsagt skal du ha den. Anonymkode: de086...b55
Anonym bruker Skrevet 29. september 2018 #6 Skrevet 29. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du må vel uansett ha en fremføring av masterprosjektet og da er det greit å ha øvd seg. Anonymkode: 744e1...fcc Jeg må ikke det. Jeg kan ta en Research Master. Anonymkode: ca2ce...994
Anonym bruker Skrevet 29. september 2018 #7 Skrevet 29. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg syns også presentasjoner er grusomme og jeg ville glatt stått over hvis jeg hadde muligheten. Men det er bare du som vet om du ser noe som helst nytte i å ja den. For meg fører det med seg unødvendig mye stress som gir ekstremt lite læring. Jeg har mer utbytte faglig av å sitte å lese i fire uker i strekk, enn å bruke fire uker på å gå å grue meg til en presentasjon som egentlig ikke gir meg noe. Jeg har hatt nok presentasjoner opp igjennom og har innsett at nervene blir ikke bedre. Dermed får jeg heller ikke noe utbytte i form av at "da blir det litt lettere neste gang". Det blir det ikke. Jeg sitter heller ikke ighen med en mestringsfølelse etterpå, for jeg ser ingen vits i å måtte ha presentasjon når det ikke gir meg noe som helst. Men DET er meg. Du må kjenne på seg selv 😄 Anonymkode: c28fe...6ad Tusen takk for ett fint svar. Jeg har fremdeles ikke bestemt meg. Da jeg fikk vite at vi måtte ha en presentasjon i denne modulen var min første tanke at jeg ville skifte modul, til en modul hvor jeg ikke måtte ha presentasjon. Jeg liker modulen, men heller en annen modul jeg ikke liker så godt, uten presentasjon. Ja, det er så ille. Det er fire uker til, men jeg har allerede begynt å stresse med det. Jeg vil ikke, jeg virkelig vil ikke gjøre det. Anonymkode: ca2ce...994
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå